Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

1.9 cdti 150 km tryb serwisowy i brak błędów.

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

1.9 cdti 150 km tryb serwisowy i brak błędów.

Postprzez przemek89 » 30 paź 2016, o 20:01

Cześć wszystkim!
Z tego co udało mi się przeszukać, chyba nikt nie poruszył podobnego tematu. :)

Zastanawiam się, czy ktoś z Was miał/ma podobną dolegliwość, jaką ma moja Asteroida. Mianowicie chodzi o to, że podczas jazdy, już na nagrzanym silniku, mogę go rozkręcić jedynie do 3.3 3-.5 tys. obrotów. Później zapala się tryb serwisowy. Dzieje się tak na każdym biegu. Jak już tryb się zapali i puszczę gaz, obroty spadną do ok 2.5 tys i tryb znika, auto jedzie dalej.. dziwne, co? Martwi mnie to, że nie można wkręcić go na wyższe obroty, bo przydałoby się podczas np. wyprzedzania.

Byłem u mechanika, podłączyli kompa i najdziwniejsze jest to, że nie pokazał żadnego błędu. Nie wiem, czy to z autem coś nie tak, czy z ich kompem. Zastanawiam się, żeby spróbować u innego, może to coś da.

Ktoś może miał takie przygody?? Chętnie rozwiązałbym ten problem, ale nie wiem jak.

Pozdrawiam!
przemek89
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 13:33
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: 1.9 cdti 150 km tryb serwisowy i brak błędów.

Postprzez hernanc » 31 paź 2016, o 10:27

Jeśli się pojawia błąd to podjedź pod sprawdzenie błędu ale nie wyłączaj silnika. Błąd ma się świecić , samochód zapalony i wtedy podpinasz, błąd na pewno odczytasz wtedy. Obstawiam elektrozawór turbiny.
hernanc
Starszy kierowca
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 lis 2014, o 22:12
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: 1.9 cdti 150 km tryb serwisowy i brak błędów.

Postprzez umek19 » 1 lis 2016, o 01:34

Moim zdaniem cos ze sterowaniem turbina czyli zaworek turbo albo wężyki tak jak kolega wyżej twierdzi. Samochód do tych 3 tys to jedźie normalnie ma moc? A na zimnym silniku jedzie z obrotami do końca? Wyjdą jaja jak rozrząd przeskoczył albo wydech się zatyka. Filtr paliwa był zmieniany? EGR czysty? Jesli sie dzieje to na ciepłym tylko to może Czujnik wału? A tak dla sprawdzenia odepnij przyepływke i powiedz co bedzie
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: 1.9 cdti 150 km tryb serwisowy i brak błędów.

Postprzez przemek89 » 1 lis 2016, o 12:02

Dzięki za podpowiedzi!
Tak, do 3 tys jedzie normalnie i ma moc, czasem do 4 tys tez bez problemu. na zimnym nie deptam do końca, przecież to diesel ;P
Wszystkie filtry tydzień temu akurat zmieniałem razem z olejem, wiec raczej to nie jest przyczyną.. a co do rozrządu, to nie wiem. Za 10 tys kilometrów szykuje mi się wymiana.

Jak tylko znajdę chwilę czasu, to sprawdzę wszystko i na pewno dam znać co i jak!
Dziękuję raz jeszcze!
przemek89
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 13:33
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

stat4u