Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Potzrebuje porady

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Potzrebuje porady

Postprzez LukaszJano » 23 paź 2016, o 14:37

Witam wszystkich bardzo serdecznie

Kupiłem Astre H 1,9 cdti w automacie, problem jest taki, gdy auto rozpedze dynamicznie i przejadę jakies 20 km to przy zatrzymaniu zaczyna nierówno pracować, gdy się zatrzymam pracuje nierówno i z wydechu leci bialy dym, zdarza się tak tez, ze hamując zrzuca biegi ale gdy przerzuca z 4 na 3 to gasnie, jeżeli jade na pol automacie to przerzucę szybciej sam na 3 bieg i nie zgasnie ale przy zahamowaniu będzie strasznie nierówno pracowal i kopcil na bialo. Czy ktoś może wie co jest tego przyczyną? Komputer ma błąd geometri turbiny, czy to faktycznie jest problem turbiny i trzeba ją wymienić? bardzo czekam na pomoc...
pozdrawiam
LukaszJano
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 paź 2016, o 14:30
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Potzrebuje porady

Postprzez umek19 » 23 paź 2016, o 23:19

Moim zdaniem nic nie ma turbina do gasniecia, jedyne co może zgasić diesla to paliwo. A to jak piszesz o nierównej pracy też świadczy o problemie z paliwem czyli do sprawdzenia wtryski i filtr paliwa. Odnośnie drugiego błędu to bym sprawdził egr, wężyki podciśnienia sterowania turbina i węże gumowe kolektora ssącego ( lubia pękać).
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Potzrebuje porady

Postprzez LukaszJano » 24 paź 2016, o 05:55

Właśnie o to chodzi ze wszystkie wtryski oddalem do regeneracji i sa prawidlowo zaprogramowane do tego jeszcze przepustnica zostala zregenerowana
LukaszJano
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 paź 2016, o 14:30
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Potzrebuje porady

Postprzez LukaszJano » 24 paź 2016, o 05:58

moze pmpa paliwa? ta nierowna praca silnika i kopcenie zaczyna sie dopiero gdy uruchomi sie turbo i jest blad geometrii turbiny
LukaszJano
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 paź 2016, o 14:30
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Potzrebuje porady

Postprzez umek19 » 24 paź 2016, o 21:24

pompa paliwa w silniku cdti "nic nie robi" i jesszcze ma pomocniczą w baku elektryczna jak mało kto, ona ma wytworzyc cisnienie chyba około 150-180 bar, wtedy samochód odpala jeśli nie ma cisnienia to nie odpala taka historia, cisnienie reguluje zawór scv ale jeśli np. wtryski leja na przelewy to problem jest z odpaleniem bo brakuje cisnienia. Problem z "geometrią" to np. zaworek od turbo jak pisałem. Myśle o twoim dymie bo niby skąd płyn chłodniczy, olej w spalaniu- jedyna mozliwość z wirnika turbiny.... albo masz zapchany katalizator lub dpf, wąchałeś ten dym pachnie jak zgniłe jajka? paliwo? olej? płyn chłodniczy?
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

stat4u