Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Błąd ECN 227911

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Błąd ECN 227911

Postprzez dzolna » 21 sie 2012, o 17:54

Witam.
Posiadam Astre 1.7 CDTI 80 KM z 2005 roku.
Do przebiegu 130 000 wszystko było ok aż tu nagle pewnego dnia na autostradzie przy 140 km/h i nagłym hamowaniu załączył się tryb awaryjny czyli kontrolka z kluczem i wyświetlił się błąd 227911 i samochód nie jedzie szybciej niż ok.120 km/h
Potem parę razy próbowałem znowu to wywołać i doszedłem do takich wniosków.
Jak silnik jest zimny jest ok.
Ale jak nabierze właściwej temperatury roboczej to podczas jazdy z prędkością 140km/h i większą i nagłym puszczeniu pedału gazu, gdy prędkość spadnie mniej niż 120 km/h występuje ten problem. Czasami spokojna jazda powoduje, że po paru minutach wszystko wraca do normy i kontrolka znika i można jechać normalnie aż znowu nie puści się raptownie gazu. Ale czasami pomaga tylko wyłączenie i załączenie zapłonu.
Gdy delikatnie odejmuję gaz jest ok.
Gdy raptownie odejmę gaz ale prędkość nie zejdzie niżej niż 120 km/h też jest ok.

W ASO Opla stwierdzili, że problem jest z nieszczelnym układem dolotowym. Wyczyścili EGR i przez następne 3 miesiące było ok. Ale potem problem powrócił.
Dodam, że przed czyszczeniem EGR przy prędkości ok. 110 km/h zdało się słychać z komory silnika jakby syczenie, jakby powietrze uciekało ale po wyczyszczeniu EGR-a ustało.
Może ktoś z WAS przerabiał ten problem i zna jego rozwiązanie. W ASO nie za bardzo mi pomogli a mówią o wymianie EGE-a na nowy a jak to nie pomoże to węże do interkulera może. Strasznie dużo niewiadomych a wszystko kosztowne.
POMOCY !!!!!
Z góry dzięki.
dzolna
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21 sie 2012, o 17:47
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Błąd ECN 227911

Postprzez marb » 22 sie 2012, o 10:01

Ten błąd, który Tobie wyskoczył ogólnie oznacza nieszczelność w układzie wlotowym powietrza.
Do sprawdzenia są zatem: zawór egr (czy się zamyka gdy powinien być zamknięty), przepływomierz, węże do intercoolera, chłodnica (rozszczelniona), filtr powietrza (czy nie zabrudzony),
EGR w ramach testowania można zaślepić i zobaczyć, czy błąd wystąpi.
marb
Starszy kierowca
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 12:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

stat4u