Czyszczenie / wymiana przepustnicy ASTRA H Z14XEP 90KM
Napisane: 17 wrz 2020, o 22:13
Czyszczenie / wymiana przepustnicy ASTRA H Z14XEP 90KM
Potrzebne będzie:
- Nowa uszczelka korpusu przepustnicy nr. GM 24420537
- Nasadka lub klucz płasko-oczkowy 7mm do odkręcenia obejm
- Bit/wkrętak torx T30 do odkręcenia przepustnicy
- Kombinerki / szczypce do opasek taśmowych
- Benzyna ekstrakcyjna lub inny specyfik do czyszczenia z nagaru I brudu
- Szmatki, pędzelek
- Opcjonalnie klucz dynamometryczny
Zaczynamy od poluzowania nasadką lub kluczem 7mm dwóch obejm na przewodzie dolotowym powietrza (na rys. nr. 1 przy przepływomierzu i nr. 2 przy króćcu przepustnicy). Następnie kombinerkami zsuwamy obejmę nr. 3 i ściągamy przewód odmy. Odczepiamy też z zaczepów przewód odpowietrzania zbiornika paliwa (4) I demontujemy uwolniony w ten sposób przewód dolotowy powietrza.
Następnie odpinamy wiązkę przewodów (wciskamy z obu stron zatrzaski i ściągamy wtyczkę).
Następnie podkładamy kawałek szmatki pod przewody płynu chłodzącego, kombinerkami zsuwamy obejmy 1 I 2 I ściągamy przewody z króćców, uważając na resztki płynu wylewającego się z przewodów. Uwaga płyn może być gorący i można się poparzyć!!! Przewody zaczepiamy gdzieś żeby nam nie przeszkadzały.
Potrzebne będzie:
- Nowa uszczelka korpusu przepustnicy nr. GM 24420537
- Nasadka lub klucz płasko-oczkowy 7mm do odkręcenia obejm
- Bit/wkrętak torx T30 do odkręcenia przepustnicy
- Kombinerki / szczypce do opasek taśmowych
- Benzyna ekstrakcyjna lub inny specyfik do czyszczenia z nagaru I brudu
- Szmatki, pędzelek
- Opcjonalnie klucz dynamometryczny
Zaczynamy od poluzowania nasadką lub kluczem 7mm dwóch obejm na przewodzie dolotowym powietrza (na rys. nr. 1 przy przepływomierzu i nr. 2 przy króćcu przepustnicy). Następnie kombinerkami zsuwamy obejmę nr. 3 i ściągamy przewód odmy. Odczepiamy też z zaczepów przewód odpowietrzania zbiornika paliwa (4) I demontujemy uwolniony w ten sposób przewód dolotowy powietrza.
Następnie odpinamy wiązkę przewodów (wciskamy z obu stron zatrzaski i ściągamy wtyczkę).
Następnie podkładamy kawałek szmatki pod przewody płynu chłodzącego, kombinerkami zsuwamy obejmy 1 I 2 I ściągamy przewody z króćców, uważając na resztki płynu wylewającego się z przewodów. Uwaga płyn może być gorący i można się poparzyć!!! Przewody zaczepiamy gdzieś żeby nam nie przeszkadzały.