Strona 1 z 1

Wymiana świec zapłonowych ASTRA H Z14XEP 90KM

PostNapisane: 9 wrz 2020, o 23:31
przez soltys_viara
Wymiana świec zapłonowych w aucie ASTRA H z silnikiem benzynowym Z14XEP 90KM
Potrzebne będą:
- nowe 4 świece (nr GM 95519058)
- wkrętak TORX T30 do odkręcenia śrub cewki zapłonowej
- dwie śruby M18x1,25 o długości ok 100-120mm do ściągnięcia cewki
- nasadka 16mm do świec zapłonowych
- klucz dynamometryczny
- sprężone powietrze

Świece wykręcamy na zimnym silniku. Zaczynamy od odpięcia wtyczki cewki (1), wciskamy zaczep I ściągamy wtyczkę. Następnie wysuwamy plastikową osłonę cewki (2) zgodnie z narysowana na niej strzałką (w prawą stronę).

1.jpg
1.jpg (225.87 KiB) Przeglądane 11851 razy


Wkrętakiem TORX 30 odkręcamy i wyjmujemy dwie śruby.

2.jpg
2.jpg (209.37 KiB) Przeglądane 11851 razy


W miejsce po wykręconych śrubach wkręcamy dwie nasze śruby o gwincie M18x1,25. Długość powinna być taka żeby swobodnie złapać je w dłonie. Moje miały 150mm.

3.jpg
3.jpg (240.63 KiB) Przeglądane 11851 razy

Re: Wymiana świec zapłonowych ASTRA H Z14XEP 90KM

PostNapisane: 9 wrz 2020, o 23:35
przez soltys_viara
Ciągnąc równomiernie do góry wyciągamy cewkę zapłonową.

4.jpg
4.jpg (239.06 KiB) Przeglądane 11850 razy


Sprężonym powietrzem oczyszczamy gniazda świec ze wszystkich paprochów które mogłyby wpaść do komory spalania po wykręceniu świec. Można też do tego użyć odkurzacza.

5.jpg
5.jpg (235.12 KiB) Przeglądane 11850 razy


Następnie nasadką 16mm do świec wykręcamy nasze świece. Jeśli ktoś nie ma specjalnej nasadki do świec (z gumową wkładką w środku, która ułatwia ich wyjmowanie), może użyć zwykłej długiej nasadki. Jeśli świece bardzo dawno nie były wykręcane lub były za mocno poprzednio dokręcone mogą być bardzo zapieczone i istnieje ryzyko ukręcenia gwintu dlatego należy wykręcać je z wyczuciem.

Montaż w kolejności odwrotnej. Świece wkręcamy najpierw ręcznie do oporu a następnie dociągamy kluczem dynamometrycznym momentem 25 Nm, wciskamy równomiernie cewkę zapłonową na swoje miejsce, wykręcamy śruby pomocnicze i wkręcamy oryginalne momentem 8 Nm, wsuwamy osłonę i podłączamy wtyczkę do usłyszenia charakterystycznego „klik”

Dziękuję za uwagę :)