Wymiana sworznia wahacza Astra H
Napisane: 20 lip 2024, o 16:55
Potrzebne będą:
- nowy sworzeń nr GM 352800 90512982
- klucz do kół
- dwa klucze nasadowe lub oczkowe 18mm
- wiertarka i wiertło do metalu 5-6-8mm jeśli mamy jeszcze oryginalny sworzeń zamontowany na nitach
- podnośnik, kobyłki
- ściągacz, widelec do sworzni
- odrdzewiacz
- wybijaki
- młotek
- klucz dynamometryczny
- kątomierz klucza dynamometrycznego
Sam sworzeń montowany na śruby jesteśmy w stanie wymienić bez kanału. Jeśli będziemy demontować wahacz do rozwiercania nitów oryginalnego sworznia, przydałby się kanał, może nie do samego demontażu, bo da się to zrobić bez kanału ale później do przykręcenia go w odpowiednim położeniu. Ale o tym później.
Podnosimy i zabezpieczamy kobyłkami auto. Odkręcamy i zdejmujemy koło. Wszystkie elementy które będziemy odkręcać dobrze najpierw spryskać odrdzewiaczem i oczyścić wszystkie gwinty. W pierwszej kolejności musimy uwolnić sworzeń od zwrotnicy. Klucz 18 mm i odkręcamy nakrętkę i wyjmujemy śrubę. Na zdjęciu założony jest już nowy sworzeń i odkręcona nakrętka.
Zakładamy ściągacz i wyciągamy sworzeń z zwrotnicy. Jeśli nasz ściągacz nie podejdzie, jest tam bardzo mało miejsca, możemy wybić go widelcem. Jeśli siedzi bardzo mocno, dużo ułatwić nam może też wcześniejsze wymontowanie końcówki drążka, wtedy możemy swobodnie poruszać zwrotnicą na boki co może pomóc obluzować zapieczony sworzeń.
Teraz opcje są dwie. Jeśli sworzeń wcześniej był już wymieniany to wystarczy odkręcić trzy nakrętki, wyjąć śruby i go wymienić. Jeśli mamy jeszcze oryginalny będzie trzeba rozwiercić nity którymi jest przymocowany. Łatwiej będzie to zrobić na stole w imadle niż pod autem więc możemy zdemontować cały wahacz lub próbować rozwiercać bez demontażu.
- nowy sworzeń nr GM 352800 90512982
- klucz do kół
- dwa klucze nasadowe lub oczkowe 18mm
- wiertarka i wiertło do metalu 5-6-8mm jeśli mamy jeszcze oryginalny sworzeń zamontowany na nitach
- podnośnik, kobyłki
- ściągacz, widelec do sworzni
- odrdzewiacz
- wybijaki
- młotek
- klucz dynamometryczny
- kątomierz klucza dynamometrycznego
Sam sworzeń montowany na śruby jesteśmy w stanie wymienić bez kanału. Jeśli będziemy demontować wahacz do rozwiercania nitów oryginalnego sworznia, przydałby się kanał, może nie do samego demontażu, bo da się to zrobić bez kanału ale później do przykręcenia go w odpowiednim położeniu. Ale o tym później.
Podnosimy i zabezpieczamy kobyłkami auto. Odkręcamy i zdejmujemy koło. Wszystkie elementy które będziemy odkręcać dobrze najpierw spryskać odrdzewiaczem i oczyścić wszystkie gwinty. W pierwszej kolejności musimy uwolnić sworzeń od zwrotnicy. Klucz 18 mm i odkręcamy nakrętkę i wyjmujemy śrubę. Na zdjęciu założony jest już nowy sworzeń i odkręcona nakrętka.
Zakładamy ściągacz i wyciągamy sworzeń z zwrotnicy. Jeśli nasz ściągacz nie podejdzie, jest tam bardzo mało miejsca, możemy wybić go widelcem. Jeśli siedzi bardzo mocno, dużo ułatwić nam może też wcześniejsze wymontowanie końcówki drążka, wtedy możemy swobodnie poruszać zwrotnicą na boki co może pomóc obluzować zapieczony sworzeń.
Teraz opcje są dwie. Jeśli sworzeń wcześniej był już wymieniany to wystarczy odkręcić trzy nakrętki, wyjąć śruby i go wymienić. Jeśli mamy jeszcze oryginalny będzie trzeba rozwiercić nity którymi jest przymocowany. Łatwiej będzie to zrobić na stole w imadle niż pod autem więc możemy zdemontować cały wahacz lub próbować rozwiercać bez demontażu.