[TUT] Wymiana rozrządu 1.3 cdti z13dth z13dt z13dtj
Napisane: 2 sty 2016, o 10:52
Otóż konstruktorzy zastosowali łańcuch rozrządu i niby ma być dożywotni, ale często ludzie nie są w stanie zrobić 100kkm, z uwagi na awarię napinacza hydraulicznego, czyli napędzanego olejem. Z uwagi na chore okresy miedzy wymianami oleju typu 30 tys km, napinacz przestaje po pewnym czasie napinać jak należy i łańcuch sobie lata jak chce. Zaczyna trzeć o obudowę, nie raz ludziom przeskakuje na zębatkach i problem gotowy.
Dlatego ważne jest by często zmieniać olej w 1.3 cdti. A roboty bardzo dużo bo trzeba zrzucać misę olejową, a żeby zrzucić misę, trzeba zrzucić turbinę i katalizator. A żeby zrzucić kata, trzeba odkręcić/poluźnić cały wydech łącznie z DPF i tłumikiem. Także roboty w pierony.
https://www.youtube.com/watch?v=u9XBs7APtpA
Dlatego ważne jest by często zmieniać olej w 1.3 cdti. A roboty bardzo dużo bo trzeba zrzucać misę olejową, a żeby zrzucić misę, trzeba zrzucić turbinę i katalizator. A żeby zrzucić kata, trzeba odkręcić/poluźnić cały wydech łącznie z DPF i tłumikiem. Także roboty w pierony.
https://www.youtube.com/watch?v=u9XBs7APtpA