Wymiana tarcz klocków tył ASTARA H Z14XEP felga na 5 śrub
Napisane: 4 kwi 2021, o 11:24
Wymiana tarcz I klocków z tyłu w ASTARA H hatchback Z14XEP 90KM, felga na 5 śrub
Będziemy potrzebowali:
- nowe pełne tarcze na pięć śrub, średnica 264m, grubość 10mm (minimalna dopuszczalna grubość 8mm) nr oryginału 90 575 113
- nowe klocki (grubość samej wkładki ciernej 10,5mm)
- długa nasadka 10mm do regulacji ręcznego
- klucz do kół lub nasadka 17mm
- nasadka 13mm i klucz płaski 17mm do odkręcenia zacisku
- nasadka torx E20 do odkręcenia jarzma zacisku
- klucz TORX T27 do odkręcenia tarczy
- klucz 11mm do odkręcenia odpowietrznika
- przyrząd do cofania tłoczków hamulcowych z odpowiednim adapterem do wkręcania tłoczka
- podnośnik samochodowy, kobyłki, kliny
- młotek gumowy
- płaski wkrętak
- szczypce wydłużone
- papier ścierny, szczotka druciana, zmywacz do hamulców, benzyna ekstrakcyjna, odrdzewiacz
- płyn hamulcowy DOT4
Opcjonalnie:
- czujnik zegarowy do sprawdzenia bicia bocznego piasty i tarczy
- klej do gwintów o średniej wytrzymałości np. LOCTITE 243
- klucz dynamometryczny
- strzykawka do odessania nadmiaru płynu
- butelka i wężyk o średnicy wewnętrznej 6mm do spuszczenia płynu z zacisku przy wkręcaniu tłoczka
Wyminę tarcz i klocków zaczynamy od poluzowania linki hamulca ręcznego. W tym celu zdejmujemy osłonę złącza OBD, które znajduje się w konsoli środkowej pomiędzy drążkiem zmiany biegów a ręcznym. Chwytamy osłonę palcami od spodu, od strony ręcznego i zdecydowanym ruchem wyciągamy do góry.
Następnie zdejmujemy mieszek dźwigni ręcznego i wywijamy go do góry. U mnie łapiąc go od dołu wyskoczył z zatrzasków bez żadnego problemu. Długą nasadką 10mm wykręcamy do końca pręta gwintowanego nakrętkę regulacyjną i zwalniamy ręczny.
Kluczem do kół lub nasadką 17mm poluzowujemy śruby kół. Podnosimy tył samochodu, opuszczamy na kobyłki i dla bezpieczeństwa pod przednie koła podstawiamy kliny. Odkręcamy i zdejmujemy koła.
Naciskamy w dół dźwignię (1) w której siedzi końcówka linki ręcznego i ją uwalniamy z uchwytu za pomocą np. szczypiec. Następnie płaskim wkrętakiem podważamy i wyciągamy podkładkę zabezpieczającą (2) i wyjmujemy linkę ze wspornika.
Będziemy potrzebowali:
- nowe pełne tarcze na pięć śrub, średnica 264m, grubość 10mm (minimalna dopuszczalna grubość 8mm) nr oryginału 90 575 113
- nowe klocki (grubość samej wkładki ciernej 10,5mm)
- długa nasadka 10mm do regulacji ręcznego
- klucz do kół lub nasadka 17mm
- nasadka 13mm i klucz płaski 17mm do odkręcenia zacisku
- nasadka torx E20 do odkręcenia jarzma zacisku
- klucz TORX T27 do odkręcenia tarczy
- klucz 11mm do odkręcenia odpowietrznika
- przyrząd do cofania tłoczków hamulcowych z odpowiednim adapterem do wkręcania tłoczka
- podnośnik samochodowy, kobyłki, kliny
- młotek gumowy
- płaski wkrętak
- szczypce wydłużone
- papier ścierny, szczotka druciana, zmywacz do hamulców, benzyna ekstrakcyjna, odrdzewiacz
- płyn hamulcowy DOT4
Opcjonalnie:
- czujnik zegarowy do sprawdzenia bicia bocznego piasty i tarczy
- klej do gwintów o średniej wytrzymałości np. LOCTITE 243
- klucz dynamometryczny
- strzykawka do odessania nadmiaru płynu
- butelka i wężyk o średnicy wewnętrznej 6mm do spuszczenia płynu z zacisku przy wkręcaniu tłoczka
Wyminę tarcz i klocków zaczynamy od poluzowania linki hamulca ręcznego. W tym celu zdejmujemy osłonę złącza OBD, które znajduje się w konsoli środkowej pomiędzy drążkiem zmiany biegów a ręcznym. Chwytamy osłonę palcami od spodu, od strony ręcznego i zdecydowanym ruchem wyciągamy do góry.
Następnie zdejmujemy mieszek dźwigni ręcznego i wywijamy go do góry. U mnie łapiąc go od dołu wyskoczył z zatrzasków bez żadnego problemu. Długą nasadką 10mm wykręcamy do końca pręta gwintowanego nakrętkę regulacyjną i zwalniamy ręczny.
Kluczem do kół lub nasadką 17mm poluzowujemy śruby kół. Podnosimy tył samochodu, opuszczamy na kobyłki i dla bezpieczeństwa pod przednie koła podstawiamy kliny. Odkręcamy i zdejmujemy koła.
Naciskamy w dół dźwignię (1) w której siedzi końcówka linki ręcznego i ją uwalniamy z uchwytu za pomocą np. szczypiec. Następnie płaskim wkrętakiem podważamy i wyciągamy podkładkę zabezpieczającą (2) i wyjmujemy linkę ze wspornika.