Strona 1 z 5

OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

PostNapisane: 19 mar 2015, o 12:46
przez kalatos
Szanowni,

posiadam opcoma. Jedyne co mi się udało wygrzebać w sieci na temat możliwości tego kabelka jest spisane w pliczku, który można znaleźć na stronie zafiraklub.pl

Nie mogę go tu załączyć z uwagi na limity.

Mam pytanie, czy dysponuje ktoś świeższą wersją takiego pliczku, jest może w posiadaniu innego, który opisuje inne możliwości wykorzystania tego kabelka, dzięki za info.

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

PostNapisane: 24 mar 2015, o 20:14
przez szmic
Swego czasu pozbierałem całe info co można tym kabelkiem zrobić i puściłem do netu w formie PDF Opcom wersja II, można go znaleźć na forach, mam oczywiście przygotowaną najnowszą wersję włącznie z wymianą sterownika, modułu CIM, IDS-a itd. czyli coś dla zaawansowanych, lecz raczej nie będzie dostepny.

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

PostNapisane: 24 mar 2015, o 20:29
przez tuszok
Jeśli możesz to mi podeślij z chęcią zobaczę jak to wygląda :D

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

PostNapisane: 24 mar 2015, o 20:36
przez szmic
Masz na myśli najnowsze opracowanie - nic z tego, jest tam zbyt wiele info których nie znajdziesz na forum (również procedury do opla z Autocoma, gdzie nie trzeba PINU tak jak w przypadku o-p), wszystko sprawdzone na własnej skórze :D , a poprzednia wersja jest już chyba wszędzie ogólnodostępna

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

PostNapisane: 25 mar 2015, o 06:55
przez tuszok
Nie koniecznie najnowsze, chcę tylko zobaczyć jak to wgląda.

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

PostNapisane: 25 mar 2015, o 08:15
przez kalatos
a jest szansa, żebyś się tym prywatnie podzielił?

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

PostNapisane: 25 mar 2015, o 17:10
przez szmic
A przeczytałeś PW

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

PostNapisane: 11 kwi 2015, o 01:13
przez Rysik75
A może mi ktoś powiedzieć co może być przyczyną, że pokazuje mi się : REC (tylny zespół elektroniczny) braku komunikacji ??

PS. kolego "szmic" czy mógłbyś przesłać Twoją instrukcję pdf na PW ?

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

PostNapisane: 26 gru 2015, o 19:54
przez umek19
witam, mam mały problem. Mam astre h 1.7 cdti 2004rok 100km. Przez przypadek zmieniłem kodowanie licznika na 1.7 i wyświetlacza GID na 7.1. Udało mi się powrócić do kodowania wyświetlacza na 2.2(większość ludzi ma takie) choć chyba 7.1 tez było dobre, ale nie wiem jakie powinno byc kodowanie licznika czyli IPC ECU. Oznaczenia licznika identyfikator 0x1000 nazwa BCM/KOMBI-A3300 numer czesci 13172012 wersja oprogramowania 4.4-5 11/04 programing date 00000000 key number s001003977 system siem0400 kod alfa RC data produkcji 20040929 zamrożenie ramki 10.03.200
oznaczenia gid 0x1201 numer 13178570 wersja oprogramowania GD55-/00050 siemensVDO SIEM0400 kod alfa SE data produkcji 20040928 zamrozenie ramki 20.04.2004 ustawiłem to na index 00202 wydaje mi się, że dobrze.
Problemem jest to, że opcom ma 3 rodzaje kodowań ECU ale inne są na pewno złe bo wskaźnik paliwa szaleje a w salonie gdzie jestem umówiony na naprawę chyba nie wiedzą o co chodzi( rozmawiałem z nimi to udawali durnia?) a ja nie mam innych kodowań choć mam prawie wszystkie wersje opcoma wiec jakie powinienem mieć kodowania i skąd je wziąść. Jestem z Białegostoku i chętnie pomogę innym ale teraz proszę o pomoc.

Re: OPCOM China clone how to, Procedury, możliwości etc.

PostNapisane: 30 gru 2015, o 20:43
przez umek19
sam sobie odpowiem, dziś byłem w serwisie w Białymstoku , umówiony czekałem tydzień. Gdy zajechałem przed czasem Pan zabrał kluczyki i wjechał na hale(zabroniono mi przebywać na hali a tm bardziej obok samochodu-- wiedziałem , że to źle się skończy. Serwisanci( był 1-2 a nawet w krytycznych chwilach 4 i mieli 2 komputery) walczyli 3 godziny z moim indeksem licznika ( całe szczęście Gid'a indeks 00202 sam naprawiłem i licznik tez indeks 00107 ale chciałem sprawdzić czy wszystko jest ok.Po tym czasie Pan przybył z kluczykami i powiedział, że miałem zły indeks i już jest wszystko ok. Wystawilłfakture i zaprosił do kasy. Zapłaciłem i poszedłem do samochodu . Wsiadam i sprawdzam indeksy( ukryte menu licznika i gid'a) licznik mam indeks 00502 i gid 00202 I CHCIAŁEM PŁAKAĆ :o Czekałem 3 gdziny,, umówiłem się tydzień wcześnieji powiedziałem co chcę , zapłaciłem 150zl- nie szkoda mi pieniędzy jeśli ktoś się zna na swojej pracy. Wróciłem do Pana i mowie że jest zły indeks, 005.. jest dla napięcie liniowe czujnika paliwa typ b i pali mis się rezerwa a mam dużo paliwa i czujnik rezystancja liniowa, Pan na to- a jaki trzeba indeks mowie , że początek 001 a on to zaraz poprawimy i dostałem to co miałem za 150zl i 3 godziny stania w serwsie. Proszę i ostrzegam chcecie jechać do serwisu to pomyślcie , ze już tam byliście , wydaliście pieniądze i samochód dalej jest zepsuty. Porażka....