Posiadam Astrę H 2005 silnik Z16XEP 1,6 z lpg. Ostanio borykam się z błędem 042052 który co jakiś czas wyświetla mi się na desce rozdzielczej. Wczoraj sprawdzałem jak działają sondy. Pierwsza waha się od 0,1 do 0,7 druga natomiast miała wartość 0,1 z tymczasowymi skokami do 0,6. Doszedłem do wniosku że do wymiany jest katalizator. Silnik ma już przejechane 193000 ale na pewno 50000 trzeba do tego dodać.
Chciałem się zapytać czy jestem sam w stanie wymienić katalizator z tłumikiem pierwszym i środkowym bo też już są w ciężkim stanie?
O tłumiki aż tak się nie martwie bo tylny wymieniłem więc i z tymi sobie poradzę, ale martwię się o katalizator gdyż jest dość skorodowany i nie wiem czy odkręce śruby od silnika.
Mam kilka bolączek i dlatego chciałem zapytać czy jest gdzieś w czeluściach internetu poradnik który by to opisywał?
Przykładowo nie wiem czy między katem a silnikiem jest jakaś uszczelka?
Czy miejsce połaczenia powinno być planowane? na pewno bym wyczyścił papierem ściernym do równego
czy kata odkręcać od silnika na rozgrzanym czy zimnym silniku? podobno pierwszą sondę odkręca się na ciepłym
Jaki moment zastosować przy dokręcaniu śrub?