Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Szarpanie! POMOCY!

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez adamek1993 » 26 gru 2014, o 22:27

witam , co to za błędy, ktoś je miał ?

ECN 210300
ECN 17152
adamek1993
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 lis 2014, o 14:12
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez tuszok » 27 gru 2014, o 22:35

Pierwszy to problem z silniczkiem siłownika sterującego przepustnicą a co do drugiego to nie wiem.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 30 gru 2014, o 13:31

dzięki za podanie temperatur i spalania ;)

Jeszcze bym prosił jakby ktoś mógł podać temperaturę i spalanie z silnika z20lel - był bym happy :D

mój trzyma 85-88*C to raczej za mało ?

Jeszcze nie rozwiązałem mojego problemu :/

przyjrzyjcie się mojemu wykresowi z hamowni od jakich obrotów już jest mułowate auto, od 2,3 tys obr. spada moc, auta nie dało się w pełni z hamować ponieważ zaczął strasznie szarpać i dymić gryzącym czarnym dymem :/ czy to wskazuje na za bogata dawkę ?

Obrazek

- dziś rano po odpaleniu falowały obroty 1000 - 1200
- po przejechaniu 7 km zaparkowaniu na parkingu na około 30min. przychodzę odpalam auto, obroty skoczyły do ok. 1100 i auto zgasło, po czym nie chało odpalić, tak jakby zalane, dopiero po trzech próbach i dodania gazu nogą odpaliło :/

- dziś także próba z odpiętym przepływomierzem, czuć lekką poprawę i nie ma przy nim wypadania zapłonu, (wcześniej auto miało wkład sportowy może przepuszczał brud i to uszkodziło przepływkę ?)

wypadanie występuje tylko na przycisku SPORT przy 4-4,5 tys obr.

odpinać klemy ? pomoże to coś, bo boje się trochę o radio CD70 że rozkoduje :/
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez sparspar » 11 sty 2015, o 21:19

Witam wszystkich w Nowym Roku...
Odnośnie temperatury -to nie przejmowałbym się jeżeli nie masz spadków do 10 stopni.I jak w trasie masz 88 to "gitara"
Ewidentnie bogata mieszanka. Nigdy na hamowni nie byłem , ale wykres łatwo idzie zinterpretować a jak jestem gdzieś w błędzie to proszę mnie poprawić.
Twój silnik kuleje widać to już w pkt.1, jak spojrzysz na spadek momentu- generalnie silnik jest na granicy "gaśniecia" bo z tego co pamiętam to na start potrzebne jest około 100Nm- czyli ledwo co się łapie. Dalej nie ma co momentu wyjaśniać bo moment wylicza się z mocy , czyli te obszary , które zaznaczyłem
pkt. 1 bogato po uruchomieniu- przyczyną może być czujnik temperatury, i tak jak piszesz "może być zalany"

pkt. 2 bogato- wg mnie ten punkt jest najgorszy i w sumie najważniejszy bo przyczyn może być wiele
świece i cewka, sonda, czujnik temperatury, przepływomierz, lejące wtryski, ciśnienie paliwa,

pkt. 3 wzrost mocy chwilowy spowodowany przez wydajne turbo , ale to tylko w niewielkim zakresie i w każdym turbo będzie podobnie przy duże ilości paliwa
pkt. 4 bogato i strzały z wydechu to znaczy , że paliwo nie dopaliło się w cylindrach i pali się w wydechu (tak jak napisałeś, że gryzł czarny dym -tylko dlatego , że dużo paliwa spala się w wydechu), czyli mieszanka bogata.

Jeżeli podmieniłeś przepływomierz , wymieniłeś cz. temperatury i sprawdziłeś ustawienie rozrządu to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić wtryski i zresetować komputer. Mi nic innego do głowy nie przychodzi... Proszę niech ktoś jeszcze podpowie co może być przyczyną?. Możesz nawet wykręcić świece i obejrzeć z czystej ciekawości...

Pozdrawiam
Załączniki
hamownia.jpg
power
hamownia.jpg (199 KiB) Przeglądane 14169 razy
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 14 sty 2015, o 17:15

Dzięki sparspar za pomocne informacje :)

wykręciłem dziś świece i obejrzałem ich stan, wszystko widać na zdjęciach, dwie z ładnym spalanie, jedna w średnim,a ostatnia bardzo brązowa, czyli pewnie tu możemy mieć problem z wtryskami ?
Obrazek
Obrazek Obrazek

Zauważyłem także, że na zimnym silniku czy na sporcie czy bez, czuć dość duże zamulenie przy 3 tys obr. i charakterystyczny odgłos w silniku ''trrrr...." jak odpuszczę jedzie dalej, a jeśli bym go podciągnął do 3,5 tys obr. - wypadł by zapłon, choć wiadome nie daję mu na zimnym, w tej sytuacji podczas jazdy nie kopci chyba że w lusterkach tak nie widać.

Jak myślicie wytryski ? czy może jeszcze delikatnie przestawiony rozrząd może mieć wpływ na takie spalanie?
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez Piotr1991 » 19 sty 2015, o 22:23

witam,
ja mam podobny problem w silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2005.
kupiłem samochód w 2014 roku końcem kwietnia w serwisie (ktoś oddał samochód w rozliczeniu), nie spełna miesiąc po zakupie wymieniłem olej w serwisie, odjechałem 40 km od serwisu i samochód stanął padła cewka i świece. serwis wzioł lawetę na własny koszt i wymienili mi na nową cewkę i nowe świece na swój koszt.
po przyzwyczajeniu się do samochodu zauważyłem gdy dojeżdzam bez gazu na 1,2 czasami 3 biegu szarpanie najczęściej to 1 i 2 bieg np 1 bieg toczenie się w korku bez gazu bez większego obciążenia na prostej to jeżeli nie dodam gazu tak do około 2 tys obrotów to jest szarpanie " na żabkę" pewna osoba powiedziała mi że to może być wina skrzyni biegów i że nie które samochody tak mają. Może ktoś z Was się coś wypowie na ten temat ?
Dodam jeszcze założyłem w czerwcu instalację gazową STAG, często mi wywalało czeka najczęśćiej błąd zbyt uboga mieszanka, zdarzała się też zbyt bogata mieszanka. jeździłem wiele razy u ustawiali mi noi nic nie pomogło, zmienili mi instalację na LANDI RENZO na początku kilka razy wywalało ubogą mieszankę ale ustawili mi wszystko pięknie i pół roku był spokój teraz w styczniu już dwa razy mi wywaliło czela zbyt uboga mieszanka, powiedział mi że tak czasami może się zdarzać i żeby na to nie zwracać uwagi, Jeśli tak się będzie działo nadal to jaka może być tego przyczyna jeszcze ?
Piotr1991
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 15:34
Lokalizacja: wadowice
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez sparspar » 20 mar 2015, o 11:44

Mateusz, to ,że nie było mnie 2 miechy to nie oznacza, że zapomniałem o Twoim problemie:)
Co do świec : źle nie wyglądaja( ten Twoj brazowy kolor , który uważasz za zły jest poprawny) prócz tej jednej białej- to oznacza jakby wtrysk nie działał dobrze, ale wtedy wychodzi to na mieszanke uboga..hmmm troche nie rozumiem biorąc pod uwagę Twój wykres, a słuchaj? może wystarczyłoby wymienić świece na inną firmę?
Generalnie to napisz jak poradziłeś sobie z tym problemem?
Ps. jak coś jest niezrozumiałe to pisać, po tej jednej świecy jestem w stanie podejrzewać, że to z ukł. paliwowym jest coś nie tak a nie zapłonowym.Ewentualnie uszczelka pod głowica

Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 20 mar 2016, o 14:47

Ale się złożyło, że akurat rok mija od ostatniego postu :P

Problem już rozwiązałem dawno, ale wybaczcie jakoś nie mogłem się zmobilizować i napisać tutaj wiadomość :(

Winowajcą była drobnostka, bo jak pisałem wcześniej wyskakiwał mi błąd doładowania, powymieniałem listwę zapłonową, świece, czujnik ciśnienia doładowania, uszczelkę pod kolektorem wydechowym, termostat, przepływomierz nowy (ale udało się do zwrócić) i bardzo przykre powrót z 204 KM do ori mapy 170 KM :(

Jeździłem od mechanika do mechanika, ASO i nic.. a pewnego razu sam obczajałem turbo i jego wężyki i podczas sprawdzania tego zaznaczonego na foto niżej wężyka od jego wewnętrznej strony, czyli od silnika nie widoczne patrząc z góry, wężyk był przerwany, założyłem nowy i jak ręką odjął, fura odżyła :D :D :)

Obrazek

dzięki Wszystkim na forum co próbowali mi pomóc :D
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Poprzednia strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości

stat4u