Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Szarpanie! POMOCY!

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 8 gru 2014, o 16:41

Jestem po podmianie dwóch cewek, na jednej z nich było lekkie szarpniecie przy równe 4tys. obr, a na drugiej zaczyna się już tuż przed i zaczyna mrugać CHECK i wyłącza jeden cylinder, nie zawsze choć dość często.

Po sprawdzeniu na komputerze pokazało wypadanie zapłonu na 1 cylindrze i 4. Czyli na dwóch rożnych cewkach.

Dodam że po odpięciu przepływomierza problem lekko ustaje, choć czuć zamulenie w granicach 3-4 tys obrotów, czyżby to wina przepływki ?, bo ją także podmieniałem i przy 4tys. obr. było jednak delikatne szarpnięcie(ale czy przepływka ma wpływ na wypadanie zapłonu ?)

świece mam aktualnie założone nowe BRISK były NGK. Czy spróbować jeszcze na nowych NGK ?

Jeszcze jeden temat poruszę, auto ma seryjnie 170km, po wciśnięciu sport czuć znaczną różnice w przyspieszeniu, auto staje się żwawsze, czy jest taka możliwość, że ktoś wgrał na przycisk SPORT np. program na 204 KM ? I problemem szarpania mogą być niezgodne mapy ? Bo często zdarza się to na sporcie.

Podpowiedzcie coś, bo już nie mam sił, do tego auta.
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 14 gru 2014, o 23:04

Dodam jeszcze że kolektor wydechowy po ostrzejszej jeździe jest czerwony, w nocy to po prostu świeci..czy wpływ ma na to błąd: P0170, Fuel trim malfunction. Zbyt bogata mieszanka ? lub złe ustawienie zapłonu ?

wdaje mi się że pozostaje jechać do ASO i wgrać ori soft, bo być może ktoś wcześniej coś chipował i ustawił zbyt wysoka dawkę ???

Czy podmianka jeszcze Map Sensora ? bo jakiś mułowaty jest z niskich obrotów
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez sparspar » 15 gru 2014, o 15:50

Gdybyś miał łańcuch rozrządu i czerwony kolektor to w większości przypadków wystarczy nowy łańcuch(bo rozrząd sie przestawia). Może na pasku jest podobnie, tego nie doświadczyłem. Powinieneś najpierw sprawdzić rozrząd. A potem ruszyć w drogę z podłączonym laptopem i zgrać logi dynamiczne op-comem. Podejrzewam sondę, wtryski lub pęknięty wydech przed sondą.... muszę jeszcze pomyśleć
A z mieszanka masz rację dopala się w kolektorze bo.....hmmmm tego jeszcze nie wiem. A może jest tak jak piszesz- winny komputer. Najpierw sprawdź ustawienie rozrządu, logi , wydech
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 15 gru 2014, o 21:17

sparspar napisał(a):Gdybyś miał łańcuch rozrządu i czerwony kolektor to w większości przypadków wystarczy nowy łańcuch(bo rozrząd sie przestawia). Może na pasku jest podobnie, tego nie doświadczyłem. Powinieneś najpierw sprawdzić rozrząd. A potem ruszyć w drogę z podłączonym laptopem i zgrać logi dynamiczne op-comem. Podejrzewam sondę, wtryski lub pęknięty wydech przed sondą.... muszę jeszcze pomyśleć
A z mieszanka masz rację dopala się w kolektorze bo.....hmmmm tego jeszcze nie wiem. A może jest tak jak piszesz- winny komputer. Najpierw sprawdź ustawienie rozrządu, logi , wydech
Pozdrawiam


Był sprawdzany w czacie jazdy op-comem, wartości sond są w porządku , czyli wydech wygląda na szczelny,

doładowanie turbo już nie pamiętam, ale żeby głupoty nie palnąć chyba 1.8 bara

na benzynie i na gazie jest tak samo

Jutro jestem umówiony do ASO, zobaczymy co tam sprawdzą lub może wgrają nowy soft i oby było po problemie, poradzę im aby własnie zerknęli na rozrząd

dzięki za odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez sparspar » 19 gru 2014, o 17:27

Mateusz jak tam po wizycie w ASO, masz jakieś logi?
Interesuje mnie ta sonda:) no i te Twoje mapy wtrysku
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 20 gru 2014, o 00:27

sparspar napisał(a):Mateusz jak tam po wizycie w ASO, masz jakieś logi?
Interesuje mnie ta sonda:) no i te Twoje mapy wtrysku
Pozdrawiam


W ASO tak, sprawdzili m.in.:
- turbo, ciśnienie jego doładowania, wszystko w porządku, (dodatkowo sprawdzili mi po VIN-ie, że w 2010r. była założona w ASO w Niemczech nowa turbina - także spoko)
- sondy ok
- przepływka ok
- cewka i sygnał do niej ok
- jak prosiłem aby mi sprawdzili jeszcze soft, lecz od razu poinformowali mnie, że jeśli mam chipa, to przy wgraniu nowego ich ori softu może ulec uszkodzeniu sterownik i koszt u nich 5 200 zł bleeee :( (lepiej było by kupić używany - wylogowany )
- wyszło że auto trzyma temp. 79-83⁰C czyli nie dogrzany silnik, więc sterownik dostaje sygnał z kompa i dawkuje bogata mieszankę paliwa i zapewne stąd te szarpania na i wskazujący błąd P017015, także kazali mi wymienić termostat, wymieniłem na Vahlera, ale dalej nie trzyma 90⁰C :( (aktualnie trzyma 86-88⁰C czyżby dupnięty termostat ? :/ ) zamówiłem jeszcze czujnika temp. silnika, jutro mam do odebrania w ASO, dam znać co po jego wymianie.
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez sparspar » 21 gru 2014, o 19:59

Mateusz , z tego co piszesz to rozumiem, że spalanie Ci wzrosło?
Chciałbym to sobie jakoś poukładać, bo tak jak wspominałem raz miałem do czynienia z czerwonym kolektorem, ale na łańcuchu i pomogła wymiana. Chciałbym też Ci jakoś pomóc o ile zdążę znaleźć przyczynę przed tymi z ASO. Tylko problem ,że oni mają wgląd do auta:)
ps. wg mnie vahlery często szwankują, nawet za często...to chyba zależy na jaka partię trafisz, może to również być czujnik temp tak jak piszesz

Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 25 gru 2014, o 14:15

sparspar napisał(a):Mateusz , z tego co piszesz to rozumiem, że spalanie Ci wzrosło?
Chciałbym to sobie jakoś poukładać, bo tak jak wspominałem raz miałem do czynienia z czerwonym kolektorem, ale na łańcuchu i pomogła wymiana. Chciałbym też Ci jakoś pomóc o ile zdążę znaleźć przyczynę przed tymi z ASO. Tylko problem ,że oni mają wgląd do auta:)
ps. wg mnie vahlery często szwankują, nawet za często...to chyba zależy na jaka partię trafisz, może to również być czujnik temp tak jak piszesz

Pozdrawiam



Tak spalanie wzrosło :/ no jakbyśmy bliżej siebie mieszkali to można było by pozaglądać do auta, a tak, drugi koniec PL :P

Co do termostatu to mogłem kupić ori w ASO ?
Czujnik już kupiłem tylko wymienię go po świętach.

Jeszcze pytanie do was napiszcie mi:
- jakie pokazuje wam spalanie chwilowe na nagrzanym silniku, bo u mnie jest 1,2-1,7. A chyba powinno być 0,7 ?
- jaka temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy z testmode "Coolant"
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez MISIEK13111981 » 25 gru 2014, o 17:55

0,7 - 0.9 spalanie, temperatura 97-99.
MISIEK13111981
Starszy klubowicz
 
Posty: 425
Dołączył(a): 15 mar 2014, o 14:38
Lokalizacja: KOSZALIN
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez tuszok » 25 gru 2014, o 23:15

spalanie 0,8l/h a temp 99-102*C
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości

stat4u