Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Postprzez taraskor » 7 gru 2014, o 21:49

wie ktoś może z jaką siłą dokręcić śruby panewek na wale korbowym i wałka rozrządu oraz dokręcenie sprzęgła i dwumasy
taraskor
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 14:00
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Postprzez sparspar » 9 gru 2014, o 11:03

Kolo 65nm -30º-15º
Docisk 16nm
Korby 35nm-45º-15º
Tylko pomiedzy etapami pamietaj o przerwach 10-15 minutowych.
Wymiana samych panewek to nie to samo co remont kapitalny glowicy, pomiary tul.w bloku, wymiany pierscieni itp.
Nie wirm co Ty tam dokladnie robiles, ale mozesz wlac sobie 5w czy zrobisz 100 km, sprawdzisz filtr oleju jak brudno to misa w dol bo syfu pelno, zle wyczyszczony silnik a za 1000km jak nie bedzie bral oleju to dobrze bo syntetyk w wysokiej temperaturze jest lepszy od 10w. A walki naja to do siebie, ze od czola maja cos specyficznwgo w budowie, jak beda to strzalki to do siebie, jak punkty to do bloku lub korpusu , jak wyfeezowania to w lini itp, dlatego chcialem fote...pozdr
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Postprzez taraskor » 10 gru 2014, o 09:38

dzięki za info
taraskor
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 14:00
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Postprzez taraskor » 10 gru 2014, o 21:09

jeszcze jedno pytanko
Zawor bezzwrotny Wentylacja skrzyni korbowej w którym kierunku ma być zamontowany?
skrzynia korbowa -zawór-> kolektor dolotowy czy tak?
zastąpić go chcę zaworkiem paliwa, mogę?
taraskor
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 14:00
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Postprzez sparspar » 11 gru 2014, o 18:02

Sam sobie odpowiedziałeś w którym kierunku :)
taraskor napisał(a):Wentylacja skrzyni korbowej


Zamiana zaworku? ...wykluczone, bo inne ciśnienie jest w skrzyni korbowej a inne w wężu paliwowym i inaczej są zaprojektowane charakterystyki pracy obydwu zaworków oraz ich budowa
ps. A Ci co zamieniają to nie kumają o co chodzi w wentylacji skrzyni korbowej....
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Postprzez taraskor » 11 gru 2014, o 21:11

powiem szczerze że mój zaworek się połamał od złego wyciągania ale jak w niego dmucham to powietrze swobodnie w obie strony przelatuje czy on w ogóle działał?
taraskor
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 14:00
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Postprzez sparspar » 12 gru 2014, o 07:25

Dobrze mowisz - nie dzialal, bo zaworki padaja jak muchy. A wiesz czemu powinienes go miec? I czy mozesz jezdzic bez niego?:)
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Postprzez taraskor » 12 gru 2014, o 07:58

dlaczego powinienem go mieć i czy mogę bez niego jeżdzić ?
taraskor
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 14:00
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Postprzez sparspar » 13 gru 2014, o 23:03

Różne są rozwiązania w silnikach benzynowych turbo, tsi. itp. Jeśli u siebie zaworek masz połączony z kolektorem dolotowym, pomyśl przez chwile co będzie działo się w momencie doładowania przez turbo i gdy nie będzie zaworka. Jak to wpłynie na nadciśnienie w skrzyni korbowej :) .Możesz go usunąć , ale będziesz musiał opary wyrzucać pod auto , ale to nie ekologiczne no i zacznie Ci się masełko zbierać. dlatego ja jestem za zaworkiem.
Napisz co z tymi wałkami ustawiłeś je?

Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler

Postprzez taraskor » 14 gru 2014, o 00:16

rozumiem zaworek założyłem
wałki są wyfrezowane więc ustawiłem tak jak radziłeś w dodatku w sieci znalazłem ich ustawienie
silnik już złożyłem i włożyłem
wszystkie wtyczki podłączone oprócz jednej jakoś ją chyba pominąłem przy zaznaczaniu podczas rozkładania sprawdziłem ją brak w niej prądu przed zapłonem i po na zimnym i ciepłym może to jakaś wtyczka nie używana
ps jakoś zdjęć wkleić nie mogę bo bym przesłał i wałki i wtyczę
ps2 znalazłem wszystkie momenty dokręceń do tego silnika może wpiszę dla innych tylko powiedz gdzie taki temat założyć
taraskor
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 14:00
Silnik: 2.0T Z20LER

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron
stat4u