Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Szarpanie! POMOCY!

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez darkangel » 28 lis 2014, o 17:30

Kolego nie bardzo już pamiętam w jakim zakresie obrotów występowało to szarpanie, ale napewno przy przyśpieszaniu myślę, że gdzieś koło 3 tyś. Astra szarpała i traciła moc. Opisałem już w tym temacie, że pomogła wymiana świec :D
darkangel
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 19:21
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 28 lis 2014, o 17:51

Jestem po wymianie świec, ale nadal szarpie od 3000 - 4200 tys. obr/min. Pewnie teraz pora na listwę zapłonowa :/ bo zapala się CHECK i działa na 3 cylindry :( po zgaszeniu i odpaleniu jest ok, ale po czasie problem wraca.

Czy wpływ na to może mieć także przepływka ?
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez darkangel » 28 lis 2014, o 19:30

Słuchaj, ja to się aż tak nie znam na tym, ale też mi podpowiadali, żebym sprawdził całą listwę zapłonową :) ale u mnie na szczęście pomogła wymiana świec :) może jeszcze ktoś się wypowie w tym temacie i pomoże Tobie. Ja za to teraz mam inne problemy :/
Na wiosnę kapitalka mnie czeka :( zaiwestuje i będę wiedział czym jeżdżę :D

Pozdrawiam :)
darkangel
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 19:21
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez sparspar » 29 lis 2014, o 12:10

Mateusz, przepływomierz nie ma wpływu na szarpanie powyżej 3000. Tak jak wspominałeś "pora na listwę zapłonową" , sprawdź jeszcze błędy zanim zdecydujesz się na wymianę "cewki"

Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 29 lis 2014, o 13:56

Błędy sprawdzone metodą nożną:

17015
30001
30101
30401
31308
00000
Ostatnio edytowano 29 lis 2014, o 19:34 przez mateuszws, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez darkangel » 29 lis 2014, o 18:49

Mateusz, sprawdź sobie co oznaczają te kody błędów w necie. Będziesz mniej więcej wiedział co i jak, ale wydaje mi się, że musisz podjechać i podpiąć kompa, bo takie sprawdzanie metodą gaz-hamulec nie zawsze się sprawdza.
Pozdrawiam
darkangel
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 19:21
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 29 lis 2014, o 19:45

17015 to zbyt bogata mieszanka

30001 i kolejne są związane z wypadaniem zapłonu, czyli wydaje mi się, że wskazuje to tylko na cewkę
http://www.motor-talk.de/forum/opc-leis ... 80154.html tutaj gość napisał, że oznacza to wypadanie zapłonu i to 1-cylinder jak u mnie po sprawdzeniu na kompie po zaświeceniu check'a

31308 to coś z centralnym zamkiem, to to zostawmy, choć centralny działa bez zarzutu


spróbuje podmienić jeszcze przez zakupem cewkę od znajomego co ma Z20LER

A powiedzcie mi jeszcze czy ten silnik co mam Z20LEL ma EGR ? może jest zapchany ?
Ostatnio edytowano 29 lis 2014, o 19:59 przez mateuszws, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez darkangel » 29 lis 2014, o 19:56

Moim zdaniem najlepszy pomysł, to ten z podmianą cewki i sprawdzeniem. Wedlug mnie na 90% to będzie cewka. A sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach? Nie chce być złym prorokiem, ale problem może być "głębszy" pytam dlatego, bo wspominałeś, że nie pracuje Ci na 3 cylindrach. Może zawór któregoś cylindra jest wypalony. Ale życzę Ci, żeby to była tylko cewka i po wymianie było ok :) napisz w tym temacie czy pomogło oki? A czy EGR jest w naszych silnikach to nie wiem :) sprawdź w google :)
darkangel
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 19:21
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez mateuszws » 29 lis 2014, o 20:19

darkangel napisał(a):Moim zdaniem najlepszy pomysł, to ten z podmianą cewki i sprawdzeniem. Wedlug mnie na 90% to będzie cewka. A sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach? Nie chce być złym prorokiem, ale problem może być "głębszy" pytam dlatego, bo wspominałeś, że nie pracuje Ci na 3 cylindrach. Może zawór któregoś cylindra jest wypalony. Ale życzę Ci, żeby to była tylko cewka i po wymianie było ok :) napisz w tym temacie czy pomogło oki? A czy EGR jest w naszych silnikach to nie wiem :) sprawdź w google :)


Nie strasz mnie :/

Ciśnienie na cylindrach sprawdzałem, jest blisko "9" przy trzech obrotach rozrusznika,

Wszystko napisze jak usunę problem, może komuś na przyszłość się przyda, póki co sam zachodzę w głowę co jest przyczyną :P

Tzn. pracuje na 3 cylindrach tylko wtedy jak zaświeci się CHECK, ale zgaszę go, odpalę i jest ok. Po tym Check'u jak pisałem wyżej bylem pod kompem i pokazało wypadanie pierwszego cylindra. Ale czasem szarpie niemiłosiernie w ww. przedziale, jakby poduchy silnika były wywalone.
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Szarpanie! POMOCY!

Postprzez darkangel » 29 lis 2014, o 20:25

Nie straszę, tylko podałem możliwe przyczyny :) ale wcale nie musi tak być. Ja osobiście obstawiam cewke zapłonową :)
Pozdrawiam :)
darkangel
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 19:21
Silnik: 2.0T Z20LEL

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

stat4u