Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

duże spalanie

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: duże spalanie

Postprzez max.t » 6 gru 2013, o 01:45

5 miesięcy to wcale nie świadczy że filtr jest czysty po prostu wyjmij i sprawdź a czujnik temperatury nie ma nic wspólnego z grzaniem on jest dla komputera.
max.t
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 14:34
Silnik: 1.8 Z18XER

Re: duże spalanie

Postprzez kalaj » 13 mar 2014, o 21:47

witam
jestem tu nowy mam ten sam problem ze spalaniem obecnie jest 10.5 l/100km mam silnik 1.7 d 125 km niestety z filtrem dpd. czytam te posty i mam pytanie gdzie znajdę ten czujnik o temperatury?
kalaj
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 mar 2014, o 21:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: duże spalanie

Postprzez mateusz » 13 mar 2014, o 22:22

hej masz DPF to nie ma sie co dziwic ze spalanie duze. tez mam DPF i spalanie pomiedzy tego co w trasie i podczas wypalanie to ogromna roznica. na postoju jak filrt sie wypala to spalanie jest ok 5 l. to wiadomo ze srednie spalanie bedzie wzrastac. no i im czesciej filtr sie wypala tym wieksze spalanie na kompie. no i jak wczesniej wspomnialem duzo zalezy od tego jak jezdzisz i gdzie.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: duże spalanie

Postprzez Shah » 14 mar 2014, o 08:32

A czy sonda lambda jest sprawna? Numer błędu wskazuje na jej uszkodzenie.
Kod: Zaznacz cały
Numer   Opis   Pochodzenie błędu
C1133   Clutch position ckt short to battery   Zasilanie paliwem / powietrzem
P1133   Heated Oxygen Sensor (HO2S) Insufficient Switching Bank 1 Sensor 1   Zasilanie paliwem / powietrzem
P1133   HO2S Insufficient Switching Bank 1 Sensor 1   Zasilanie paliwem / powietrzem
P1133   HO2S Insufficient Switching Bank1 Sens1   Zasilanie paliwem / powietrzem
P1133   HO2S Insufficient Switching Sensor 1   Zasilanie paliwem / powietrzem
U1133   Invalid or Missing Data for Vehicle Motion   Zasilanie paliwem / powietrzem
Avatar użytkownika
Shah
Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 25 wrz 2013, o 14:28
Lokalizacja: Sandomierz
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: duże spalanie

Postprzez jargtc » 2 kwi 2014, o 11:45

Witam. Wedlug raportów zamieszczanych w internecie cykl mieszany mojej astry ( gtc 1.4 90KM ) powinien wynosic około 6l, u mnie wyniósł około 8l na 100km. Co warto byłoby sprawdzić, gdzie ewentualnie może być przyczyna wysokiego spalania.
Zauwazylem rowniez, ze lejac benzyne 98 spalanie minimalnie spada - byc moze to tylko moj jakis dziwny odchył. Ma to jakikolwiek wplyw?
Z góry dzieki za odpowiedź
jargtc
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 kwi 2014, o 11:41
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: duże spalanie

Postprzez tuszok » 3 kwi 2014, o 19:46

[quote="hamulcowy"Co ten czujnik daje gdyż samochód grzeje w/g mnie dobrze.Pozdrawiam[/quote]
To może zacznę od początku:

Czujniki w samochodzie - jak wpływają na pracę silnika?
Czujniki kontrolujące pracę coraz większej ilości układów w samochodzie mają bezpośredni wpływ na parametry spalania mieszanki w cylindrze. Od ich wskazań zależy czas otwarcia wtryskiwaczy kąta przesunięcia zapłonu oraz ewentualnej zmiany faz rozrządu. Priorytetowe wskazania pochodzą z czujników położenia wału korbowego oraz wałków rozrządu. Producenci stosują najczęściej jedno z dwóch rozwiązań, montując w silnikach czujnik Halla lub czujnik indukcyjny. Położenie wałka kontrolowane jest za pomocą kół impulsowych, które na swym obwodzie nie posiadają jednego „zęba” - w tym miejscu koła znajduje przerwa, która dla czujnika jest znakiem pełnego obrotu wału. Jeżeli czujnik nie podaje sygnału do jednostki sterującej (ECU), nie możliwe jest określenie położenia tłoków w poszczególnych cylindrach i silnik nie zostanie uruchomiony.
Oprócz danych pochodzących z wału korbowego oraz wałków rozrządu (jeżeli taki czujnik występuje), do płynnej pracy silnika niezbędne są parametry dotyczące powietrza dostarczanego do cylindrów. Pomiar ilości zasysanego powietrza odbywa się w kolektorze dolotowym za pomocą przepływomierza (m.in. czujnik dokonujący pomiaru masy przepływającego powietrza) lub czujnika ciśnienia (MAP Sensor). Sterownik na podstawie dodatkowych informacji o temperaturze zasysanego powietrza oraz temperaturze cieczy chłodzącej silnika, reguluje czas otwarcia wtryskiwaczy, co ma przełożenie na ilość paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej. Przykładowo, gdy temperatura powietrza i cieczy chłodzącej jest niska – mieszanka jest wzbogacana, aby silnik poprzez wyższe obroty szybciej osiągnął właściwą temperaturę pracy. Zwiększenie obrotów może być również podyktowane za sprawą sygnału z czujnika z układu wspomagania, w momencie gdy na postoju kręcimy kołem kierownicy.
Następnym czujnikiem dostarczającym sygnał do jednostki sterującej jest czujnik otwarcia przepustnicy. W samochodach z elektronicznie sterowanym pedałem przyśpieszenia możemy spodziewać się także czujnika informującym o położenia pedału. Dane z tych czujników powodują wzbogacenie mieszanki i ewentualne przesunięcie faz rozrządu, np. podczas przyśpieszania, w celu uzyskania wysokiej mocy. Nad bezpieczeństwem procesu spalania i ewentualną korektą parametrów czuwa piezoelektryczny czujnik spalania stukowego. Innym zabezpieczeniem przed uszkodzeniem silnika jest czujnik ciśnienia doładowania, który chroni go przed zbyt dużym ciśnieniem powietrza doprowadzanego do cylindra. Czyni to zmieniając charakterystykę turbiny o zmiennej geometrii łopatek.

Czujniki w układzie wydechowym
Tu w zależności od modelu auta spodziewać możemy się minimum jednej sondy lambda (w modelach z katalizatorem), która mierząc ilość tlenu w spalinach analizuje parametry spalania. W przypadku nieprawidłowego składu spalin, mieszanka paliwowo-powietrzna zostanie również zubożona lub wzbogacona. Innym sensorem będzie termistorowy czujnik temperatury spalin, potencjometryczny czujnik kontrolujący otwarcie układu recyrkulacji spalin (EGR) oraz czujniki ciśnienia w układzie DPF (filtra cząstek stałych). Ostatni z wymienionych czujników kontroluje zapełnienie filtra cząstkami sadzy, ale również w pewnych przypadkach ma wpływ na pracę silnika. Za sprawą jego sygnału przekazywanego do jednostki sterującej, zwiększona zostanie dawka paliwa wtryskiwana do cylindrów. Jest to niezbędne do uzyskania wyższej temperatury spalin, potrzebnej do regeneracji filtra.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: duże spalanie

Postprzez elvisp133 » 12 lis 2014, o 11:20

A czy ktoś może mi odpowiedzieć, jeśli sprawdzając słupek pasażera i w ramce nie ma żadnej wartości (puste pole), to czy ten filtr DPF jest, czy nie ma?
elvisp133
Starszy kierowca
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lis 2014, o 10:31
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: duże spalanie

Postprzez drahe » 12 lis 2014, o 13:08

Szukasz u siebie DPF-a ?
drahe
Weteran
 
Posty: 599
Dołączył(a): 23 sie 2013, o 21:47
Lokalizacja: Zabrze
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: duże spalanie

Postprzez mateusz » 12 lis 2014, o 14:47

Elvis, DPF znajduje sie tylko w silnikach dieslowskich. nigdzie w dziale benzyniakow nie ma o tym mowy dlatego dziwi mnie dlaczego o tym piszesz? chyba ze czytales cos o tym w dziale Diesla :P
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: duże spalanie

Postprzez elvisp133 » 12 lis 2014, o 18:30

Sorki, popierdzieliło mi się. ;)
elvisp133
Starszy kierowca
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lis 2014, o 10:31
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.4 Z14XEP

Poprzednia strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości

cron
stat4u