przez luko » 25 paź 2014, o 18:04
Cześć,
dziś wystąpił u mnie podobny problem. Po ujechaniu może 2 km, gdy stanąłem na światłach, autem zaczęło trochę telepać, jakby zaczął pracować na 3 cylindrach. Gdy dodaję gazu, efekt nasila się. Gdy jadę powyżej 50 km/h, miga kontrolka z silniczkiem (-> co to oznacza?).
Metodą "pedałową" sprawdziłem błędy ECN:
1. 130000
Znalazłem taką informację na tym forum, cytuję: P1300 - Misfire Detected at Low Fuel Level B-025 czyli wykryto przerwy zapłonu z powodu niskiego poziomu paliwa. Jeśli nie miałeś niskiego poziomu paliwa, to kabelki do sprawdzenia.
I tu mam dylemat, bo akurat tuż po rozpoczęciu objawów zapaliła się "rezerwa. No ale nigdy tak nie było, że po zapaleniu kontrolki rezerwy auto tak się zachowywało... więc chyba wszystko wskazuje na jakiś problem z zapłonem - dobrze kombinuję?
Jednak czytałem też, że podobne objawy powoduje problem z EGR, co też nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w pokazywanych na wyświetlaczu błędach, a nawet po podłączeniu do profesjonalnego komputera, w efekcie czego mechanicy wymieniają połowę elementów, a na końcu biorą się za EGR i okazuje się, że faktycznie był przyczyną... co Wy sądzicie na ten temat? Czy jadąc do mechanika od razu nakierować go na EGR?
2. Pojawia się także 161450, ale to chyba znana przypadłość w "trójkach" - żyję z tym od kilku lat i myślę, że nie ma to związku opisanymi wyżej objawami.
Co radzicie? Czy moje przypuszczenia są słuszne? Czy to może być coś jeszcze?
Aha, rozrząd wymieniałem jakieś 70000 km temu - planuje właśnie wymianę - myślicie, że mogą to być objawy, że coś pada w rozrządzie?
Auto jest z 2006 r, pozostałe dane jak w temacie, przebieg 125000 km.
Łukasz