Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

szarpanie - diagnoza błędów

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

szarpanie - diagnoza błędów

Postprzez bieliq89 » 27 sie 2014, o 23:57

Na wstępie witam szanownych forumowiczów. Od dwóch dni jestem posiadaczem Astry H.

Wywala mi następujące błędy:
0171
1120
1550
1614

Z tego co zdążyłem już się zorientować jest jakiś problem z przepustnicą lub jej czujnikiem oraz zbyt ubogą mieszanką paliwa. Auto pali normalnie, natomiast problem polega na szarpaniu przy zmianie biegów (zwłaszcza 1,2) oraz gdy nieco popuszczam pedał gazu jadąc na biegu. Przy wyższych obrotach i biegach jest w miarę ok. Dodam, że cały czas pali się check engine. Samochód zachowuje się również dziwnie pod względem elektroniki, radio samo się włącza przy zamkniętym samochodzie.

Proszę Was o diagnozę i ewentualne rady od czego zacząć.
bieliq89
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 sie 2014, o 23:32
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: szarpanie - diagnoza błędów

Postprzez tuszok » 28 sie 2014, o 10:01

Na początek wyczyściłbym przepustnicę, silniczek krokowy i EGRa. Sprawdziłbym szczelność układu dolotowego od przepływomierza do przepustnicy + nowa uszczelka pod przepustnicę oraz sprawdzenie węzyków od podciśnienia (szczelność) oraz stan świec zapłonowych. To by było na początek do sprawdzenia bez ponoszenia większych kosztów. Jeśli to wyeliminujesz i nie pomoże to będziemy sprawdzać kolejne rzeczy które mogą mieć wpływ na takie zachowanie auta.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: szarpanie - diagnoza błędów

Postprzez bieliq89 » 28 sie 2014, o 16:06

Dzięki za odpowiedź. W poniedziałek jestem umówiony na wymienienie rozrządu, mówiłem mechanikowi o tych błędach, ma sprawdzić w czym tkwi problem. Zobaczę co powie i dam znać.
bieliq89
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 sie 2014, o 23:32
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: szarpanie - diagnoza błędów

Postprzez bieliq89 » 2 wrz 2014, o 07:00

Właśnie jestem po wymianie rozrządu, olejów i świec. Falowanie dodatkowo pojawiło się na wolnych obrotach :roll: .

Mam pytanie odnośnie świec, z tego co zdążyłem się zorientować dedykowane świece do astry to bosch fqr8leu2 i takie były stare, natomiast mechanik założył mi jakieś francuskie dwuelektrodowe Eyquem, modelu niestety nie pamiętam. Tłumaczył, że złe świece siedziały i że te są odpowiednikiem oryginalnych. Mam wrażenie, że te falowanie dodatkowe mogło pojawić się właśnie od tych świec, bo może są źle dobrane. Czy mam się wykłócać i zmienić na boscha, czy zostawić te co są?

Proszę o poradę. Z szarpaniem udam się już do innego mechanika :x .
bieliq89
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 sie 2014, o 23:32
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: szarpanie - diagnoza błędów

Postprzez MISIEK13111981 » 2 wrz 2014, o 12:27

Oryginalnie były GM jedno elektrodowe , ja wymieniłem na NGK i nic się nie zmieniło w pracy silnika. Możliwe że dwu elektrodowe nie współpracują z tym silnikiem. Jeżeli możesz to załóż stare i będziesz wiedział czy w nich tkwi problem, jeżeli wcześniej tego nie było. Dwu elektrodowe są chyba do Astry F.
MISIEK13111981
Starszy klubowicz
 
Posty: 425
Dołączył(a): 15 mar 2014, o 14:38
Lokalizacja: KOSZALIN
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: szarpanie - diagnoza błędów

Postprzez sparspar » 2 wrz 2014, o 18:45

Panie bielig89 wystarczyło wpisać kilka haseł w google.pl i wejsc na strone http://www.eyquem.com/ i kliknąc po prawej "e katalog"
Tam w katalogu dowiedziałbyś się, że firma ta nie produkuje świec do modelu Astra H (benz)bo połączyła sie z firma BERU i to ona przejeła produkcje świec. Twoj numer to 14FR-8LU2 lub (Z203). Mechanik mogł pomylić sie a nastepnym razem dobrze poszukaj zanim o coś zapytasz. Wymień świece a jesli mechanik bedzie szedł w zaparte, że są dobre to niech Ci poda numer tych świec i podasz go nam. - najwyżej sprawdzimy jeszcze raz , . I sprawdz teraz błedy na dobrym sprzecie
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: szarpanie - diagnoza błędów

Postprzez bieliq89 » 3 wrz 2014, o 22:50

Sprawdziłem te świece (RFC42LZ2E) i pasują do starszych modeli, natomiast do astry H nie. Zakupiłem już Bosch-a takie jak były, czyli (FQR8LEU2). Dzwoniłem do tego mechanika i mówiłem mu o tym, to powiedział, że jeśli się pomylił to wymieni na właściwe (wszystko na jego koszt), ale dodał, że nie widzi w tym najmniejszego sensu. Drugi mechanik też mówił, że mogą zostać te co są, ale i tak dla świętego spokoju wymienię.

Natomiast drugi sprawdził błędy i wszystko wskazuje na przepływomierz. Po wykręceniu okazało się, że jest to zamiennik, a oryginalny był już wymieniany. Mechanik odpiął wtyczkę (prawdopodobnie czujnik temperatury powietrza) od przepływomierza i problem szarpania znikł, po ponownym podłączeniu znowu zaczął szarpać. Zalecił mi wymianę przepływomierza na oryginalny, gdyż zamienniki mogą nie współgrać z samochodem. Póki co jeżdżę bez wtyczki.
bieliq89
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 sie 2014, o 23:32
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: szarpanie - diagnoza błędów

Postprzez bieliq89 » 17 wrz 2014, o 20:39

Dam chyba sobie spokój póki co z tym szarpaniem. Już przyzwyczaiłem się, że trzeba astrę wrzucić nieco na obroty, ten typ chyba tak ma. Mechanik błędy skasował, i póki co nic nie wyskakuje. Pomogło tankowanie lepszej benzyny oraz przegonienie astry w trasie (przynajmniej takie mam wrażenie). Autem w Niemczech prawdopodobnie jeździła kobieta, więc może być nieco zamulone. ;) Na uwadze będę miał w perspektywie czasu przepływomierz oraz czyszczenie egr-a, ale najpierw nowe oponki.
bieliq89
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 sie 2014, o 23:32
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: szarpanie - diagnoza błędów

Postprzez bieliq89 » 19 paź 2014, o 14:40

Panowie,

w międzyczasie wymieniłem cewkę bo padła, przy okazji mechanikowi udało się rozwikłać problem szarpania. Winowajcą okazał się jednak egr. Po odłączeniu zero szarpania. Póki co wtyczka od egr odłączona, w następnym tygodniu kolega mechanika, który pracuje w ASO, ma odłączyć go komputerowo, żeby nie pokazywało błędu.

Niestety, pojawiło się nowe zmartwienie. Astrolot bierze mi olej. Na razie póki co dokładnie nie wyliczyłem ile mi bierze, ale przejechałem około 1tys. km i dolałem 1l. Po kupnie wymieniony został na mobil 10W40. Podobno te silniki żłopią olej, no ale bez przesady. :roll:

Jeśli macie jakieś doświadczenia z tym związane, to proszę o porady.
bieliq89
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 sie 2014, o 23:32
Silnik: 1.6 Z16XEP


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 40 gości

cron
stat4u