Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Stuki w silniku

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Stuki w silniku

Postprzez darkangel » 20 cze 2014, o 12:18

Witam serdecznie,

Pojawił się kolejny problem z Astrą niestety.
Otóż wracałem sobie w środę z pracy, auto było już rozgrzane więc przycisnąłem trochę na każdym biegu, kiedy nagle Astra zaczęła słabnąć, coś zaczęło stukać w silniku, zaczął migać check, a potem zaświecił się na stałe. Astra nie miała w ogóle siły jechać, więc zatrzymałem się na poboczu i auto zgasło same. Odczekałem kilka minut i odpaliłem, dalej dochodził klekot z silnika. Podczas dodawania gazu stuki przyspieszały proporcjonalnie. Nie miałem daleko do domu, więc powoli dojechałem.

Dzisiaj usałem się do mechanika. Posłuchał, sprawdził błędy (stwierdził, że błąd oznacza wypadanie zapłonu) Zdjął pokrywę zaworów i nie dopatrzył się tam niczego...
Powiedział, że będzie jeszcze myślał, bo zdjęcie głowicy wiąże się z dużym kosztem...

Poradźcie proszę co mogło się stać w Asterce

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :-)

Pozdrawiam
darkangel
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 19:21
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Stuki w silniku

Postprzez sparspar » 20 cze 2014, o 13:25

....pojechałes do mechanika i samochod sam nie zgasł? tylko raz zgasł-w trasie , i klekotu juz nie ma? a czy mechnik po sciagnieciu pokrywy odpalał samochod- czy go rozgrzał do 90 stopni? gazował do 5000 obr,?odłaczał wtyczki jakies? co on takiego procz odczytania błedow zrobił?...
I tak sobie mysle, ze za dlugo trwałoby wypisywanie tego co ja zrobilbym- poza tym nie udzielam sie za bardzo w watkach gdzie na mysl przychodzi 10 czy 20 roznych przyczyn i teraz baw sie w zgaduj zgadule. Nie ma to jak podjezdzasz do jakiegos młodego sprytnego mechanika- ktory w godzine bez gadania sprawdzi Ci czy to przepustnica czy to cos z olejem czy to tez ze sterownikiem głownym lub czujnikiem polozenia wałk. ,bo jak dla mnie to mechanicy "dziadki" zatrzymali sie w czasie 20 lat temu na golfie 2 i polonezach

ps. obstawilem na Kostaryke :)
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Stuki w silniku

Postprzez darkangel » 20 cze 2014, o 13:35

Auto zgasło tylko raz. Na następny dzień(czyli kiedy silnik był zimny) odpaliła bez problemu, ale stukanie/klekotanie dalej było słychać. Mechanik po ściągnięciu pokrywy zaworów nie odpalał silnika.
Ściągnął wałki rozrządu(sprawdzał czy nie są pęknięte) po oględzinach okazały się dobre... :shock:
sprawdził szklanki i stwierdził, że są ok i to chyba tyle.
Musiałem się od niego zbierać, bo nie miałem czasu i powiedział, że będzie dzwonił wieczorem. Jak będę wiedział co i jak, zaraz napiszę, ale :shock: czarno to widzę
darkangel
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 19:21
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Stuki w silniku

Postprzez sparspar » 20 cze 2014, o 14:08

No własnie te stukanie/klekotanie...dziwi mnie to ,że mechanik nie ma pojecia skad dochodza zaloze sie, że wie i chce naciagnac Ciebie na koszty....czy to od rozrzadu, czy to spalanie stukowe, czy od panewek,wałkow lub od czujnikq polozenia wałk., a moze od napinacza.
Pewnie jakas pierdoła,-może te swiece NGK co kupiłes były do niczego
pozdr.
Ostatnio edytowano 20 cze 2014, o 14:23 przez sparspar, łącznie edytowano 1 raz
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Stuki w silniku

Postprzez darkangel » 20 cze 2014, o 14:23

Czyli mam rozumieć, że wadliwe świece mogą być przyczyną stukania w silniku :shock: ?
Kurcze, sam już nie wiem co myśleć... Poczekam na tel od niego i zobaczymy, a co do naciągania mnie na kase, to nie sądzę. Jakoś ufam temu człowiekowi. Tym bardziej, że to nie pierwszy raz robię u niego auto.
Bardziej stawiał bym na to, że może faktycznie nie wiedzieć o co chodzi w tym silniku :?
darkangel
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 19:21
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Stuki w silniku

Postprzez sparspar » 20 cze 2014, o 14:37

sluchaj (stuki to temat -waska rzeka)....pracowałem jako mechanik i wiem kiedy co stuka...w balona mnie nikt nigdy nie zrobi co do silnika.... odnosnie stukania huków i halasow
Nawet malutka pierdołka za 1zł moze powodowac u Ciebie te objawy, nawet te swiece co kupiłes
Pamietam jak kiedys wyjechałem do pracy a mojej kobiecie padł samochod, akurat pod warsztatem samochodowym. Elektryk skasował ja 400 zł bo powiedział , że zastosował orginalne boschowskie czesci do rozrusznika, coś tam jej pokazał i bla bla.....rok pozniej rozrusznik padł. Wymieniłem szczotko-trzymacz za 60 zł i samochod jezdził az do sprzedazy .Oszust? tak oszust , a wierz mi , że mechanicy równo kroja klientow.....na przykład wystarczy powiedziec, że nie ma kompresji na 1 cylindrze i kasa sie kreci:)...wiesz jak to jest wszyscy chca szybko i duzo zarobic
Oby Twoj mechanik był uczciwy...
pozdrawiam


ps 25.06.2014 Czesc, napisz jak tam ogledziny jestem ciekawy w czym był problem...oby ktoras ze szklanek lub jeden z wałków- to nieduże koszta,
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 27 lip 2014, o 12:43 przez sparspar, łącznie edytowano 2 razy
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Stuki w silniku

Postprzez darkangel » 28 cze 2014, o 13:56

Siema,
Powiem szczerze, że nie wiem dalej w czym jest problem. To może od początku,
Został wymieniony rozrząd. Mechanik zadzwonił do mnie, że jako takiej przyczyny "klekotania" nie znalazł, ale po wymianie rozrządu jeździł astrą na próbę i mówił, że jest wszystko OK. Przyjechałem, zapłaciłem za wymianę rozrządu i pojechałem do domu.
Rzeczywiście na samym początku wszystko było ok i po przejechaniu powiedzmy 15km problem powrócił. Zaczęło się od tego, że wyczułem jakby nie chodził na wszystkich cylindrach i zaczynał klekotać, po dodaniu gazu klekot dalej było słychać lecz auto nie traciło mocy. I teraz najważniejsze.
Przycisnąłem na 3 biegu tak do 6 tys obrotów i nagle poczułem potężny spadek mocy, zaczął migać sam z kluczykiem, zresztą zapaliły się wszystkie kontrolki na raz, wrzuciłem na luz i astra zgasła no i już zapalić nie chciała... błedów metodą gaz-hamulec wyszło chyba z 10. Znajomy mechanik ściągnął mnie do warsztatu, zczytał błedy, które dotyczyły brak napięcia na cewce, na wtryskiwaczach, wypadania zapłonów itd.

Reasumując; Astra stoi do tej pory w warsztacie i mechanik stwierdził, że nie dochodzi prąd do cewki, pompy paliwa i wtryskiwaczy. Ale bez schematów nie wie nawet od czego zacząć...

Może macie jakieś pomysły, bo mnie się już wyczerpały i cierpliwość do tego auta też powoli się kończy!

Ps. Dodam jeszcze, że zostały sprawdzone szklanki( są OK ) Dół silnika (panewki)
Mechani stwierdził, że mechanicznie silnik jest w porządku i podejrzewa usterkę elektroniczną... coś wspominał o wtryskiwaczach, o prądzie itd (szczerze, to nie mam pojęcia o co mu chodzi)

Pozdrawiam
darkangel
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 19:21
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Stuki w silniku

Postprzez Kapelusznik » 28 cze 2014, o 15:47

Jesli silnik mechanicznie jest ok, to może przyczyna tkwi w sterowniku silnika... http://www.youtube.com/watch?v=t64CnfrNTs4
Kapelusznik
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4 maja 2014, o 23:02

Re: Stuki w silniku

Postprzez darkangel » 28 cze 2014, o 16:04

Zanim pojawiła się Astra były pomysły typu Honda... potem jescze był Hyundai Coupe i Toyota Celica VII generacji ale zdecydowałem się na astre i powoli zaczynam żałować... :( myślę jednak, że jak już wszystko będzie w niej zrobione, to odwdzięczy się bezproblemowym działaniem przez długi okres czasu.
Dzięki za podpowiedź ze sterownikiem. Podpowiem swojemu mechanikowi niech ma to na uwadze.

Będę oczywiście informował w tym poście co i jak dalej z astrą i jaka była przyczyna, może komuś pomoże jak będzie miał takie same objawy.
Osobiście uważam, że takie forum jest potrzebne i podpowiedzi tu zawarte pomagają innym użytkownikom Opli :D
darkangel
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 19:21
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Stuki w silniku

Postprzez sparspar » 28 cze 2014, o 16:54

Najlepiej to zrobic podmiane sterownika.Tylko problem w tym , ze cieżko bedzie znalezc Ci używany sterownik i jeszcze jego cena to 1000 zł najmniej. Przychodzi mi do glowy abys wymienił czujnik polozenia wału- czesto przez niego wariuje sterownik i stad te wypadanie zapłonow (nie mechanik nie mierzy jego rezystancji na zimno - bo po rozgrzaniu czujniki lubia wariowac a na zimno sa dobre)
Pociesze Cie, nie tylko Ty masz przeboje z Astra bo ja własnie sciagnałem głowice ze swojej( wczoraj zaworki przywitały sie z tłokami- nawalił napinacz oryginalny INA - na szczescie tłoki mają tylko zadrapania...także rozumiem Cie, bo wczoraj to zasnac nie mogłem jak pomyślałem, że dojdą tłoki do wymiany

ps . uderzenie na zdjeciach

co najwazniejsze to , że zrobilem tylko 30 tys. km i jestem wkur.... na firme INA......

koszty podliczone...1600 zł( uszczelki wymiana zaworow, popychaczy,planowanie- mogło byc gorzej ,bo jeden tłok 300 zł a korbowod 150 zł ,no i zajmie mi to 10 godzin pracy
Załączniki
20140628_150630.jpg
biednemu wiatr w oczy :)
20140628_150630.jpg (170.25 KiB) Przeglądane 22921 razy
20140628_150605.jpg
biednemu wiatr w oczy :)
20140628_150605.jpg (127.24 KiB) Przeglądane 22921 razy
Ostatnio edytowano 2 lip 2014, o 21:17 przez sparspar, łącznie edytowano 2 razy
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

stat4u