Potrzebne b臋d膮:
- nowa ko艅c贸wka dr膮偶ka, i tutaj w zale偶no艣ci jaki mamy system
ZF lewa nr GM 931 81 232, 1603266
ZF prawa nr GM 931 81 233, 1603267
TRW lewa nr GM 931 86 333, 1603289
TRW prawa nr GM 931 86 332, 1603288
Jak to rozpozna膰? Sprzedawca po nr VIN powinien nam to dobra膰.
Nie wiem czy mo偶emy sugerowa膰 si臋 tym jaki mamy uk艂ad wspomagania (to mo偶na rozpozna膰 po kolorze zbiorniczka wyr贸wnawczego z p艂ynem wspomagania, czarny - TRW, bia艂y - ZF) przynajmniej u mnie wspomaganie jest TRW i uk艂ad kierowniczy te偶 TRW.
- klucz do k贸艂
- klucz nasadowy 18mm
- klucz p艂aski 21mm
- podno艣nik, koby艂ki
- 艣ci膮gacz, widelec do sworzni
- odrdzewiacz
- klucz dynamometryczny
- k膮tomierz klucza dynamometrycznego
Podnosimy i zabezpieczamy koby艂kami auto. Odkr臋camy i zdejmujemy ko艂o. Wszystkie elementy kt贸re b臋dziemy odkr臋ca膰 dobrze najpierw spryska膰 odrdzewiaczem i oczy艣ci膰 wszystkie gwinty. W pierwszej kolejno艣ci zaznaczamy do kt贸rego momentu wkr臋cona jest ko艅c贸wka na dr膮偶ek. Sposob贸w jest kilka.
Liczymy ile jest zwoj贸w wolnego gwintu:
Mierzymy d艂ugo艣膰 gwintu suwmiark膮:
Ewentualnie podczas wykr臋cania ko艅c贸wki liczymy ilo艣膰 pe艂nych obrot贸w do wykr臋cenia.