Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.
Moderator: piotii
przez dirtysanchez2408 » 18 kwi 2014, o 12:01
Witam. Od pewnego czasu przy ruszaniu na zimnym silniku auto strasznie szarpie. Czy przyczyną mogą być świece? Szczerze mówiąc jeszcze do nich nie zaglądałem. W razie, gdyby trzeba było je wymienić, to jakie polecacie do silnika Z16XEP? Pozdrawiam
-
dirtysanchez2408
- Nauka jazdy
-
- Posty: 2
- Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 11:23
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez snupologg » 20 maja 2014, o 11:31
Też prowadzę taki temat i jak już pisałem to nie świece bo ja swoje wymieniłem i nic nie dało wczoraj odebrałem swój samochód z ASO i się przy okazji zapytałem o co chodzi z tym szarpaniem na zimnym to uzyskałem odpowiedz że trzeba by zostawić samochód u nich na noc to dopiero by zobaczyli następnego dnia o co chodzi i zdiagnozowali
JWP CREW
-
snupologg
- Klubowicz
-
- Posty: 192
- Dołączył(a): 21 mar 2013, o 17:49
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez MISIEK13111981 » 20 maja 2014, o 14:26
U mnie jest to samo, świece wymienione i dalej szarpie. Ale nie jest to szarpanie z zapłonu tylko jakby sprzęgło albo poduszki, bo po rozgrzaniu problem znika.
-
MISIEK13111981
- Starszy klubowicz
-
- Posty: 425
- Dołączył(a): 15 mar 2014, o 14:38
- Lokalizacja: KOSZALIN
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez miranda » 20 maja 2014, o 15:58
dirtysanchez2408 napisał(a):przy ruszaniu na zimnym silniku
A może na zimnym sprzęgle? Po przytarciu i rozgrzaniu okładziny nawet na zimnym silniku już nie szarpie. Spróbujcie tam poszukać a nie przy świecach.
-
miranda
- Moderator
-
- Posty: 246
- Dołączył(a): 21 cze 2012, o 16:28
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez MISIEK13111981 » 20 maja 2014, o 17:49
No właśnie w tym jest problem, gdzieś wyczytałem że Astry mają twarde sprzęgło i dopiero po rozgrzaniu tarczy problem znika. Ale dlaczego tak jest i czy nie można zastosować innej tarczy, czy to wina producenta części?
-
MISIEK13111981
- Starszy klubowicz
-
- Posty: 425
- Dołączył(a): 15 mar 2014, o 14:38
- Lokalizacja: KOSZALIN
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez snupologg » 30 maja 2014, o 22:07
Dziwne to moja F takich problemów nie miała a wydawało by się że im nowsze modele tym bolączki poprzednich są likwidowane a ty odwrotnie nie miałeś problemów z wolem roboczym ( czytaj F ) to teraz zakombinujemy
JWP CREW
-
snupologg
- Klubowicz
-
- Posty: 192
- Dołączył(a): 21 mar 2013, o 17:49
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez MISIEK13111981 » 31 maja 2014, o 15:08
Tak jak mówisz trzeba kombinować bo czym nowsze auto, tym częściej musi się psuć żeby kasa się kręciła. Starsze samochody tak się nie psuły, bo stawiano na jakość a nie na ilość. Nie było rdzy, a teraz 10 letnie gorzej wygląda niż 25 latek.
-
MISIEK13111981
- Starszy klubowicz
-
- Posty: 425
- Dołączył(a): 15 mar 2014, o 14:38
- Lokalizacja: KOSZALIN
- Silnik: 1.6 Z16XEP
Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości