Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Z20LEL - check engine i P1243

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Z20LEL - check engine i P1243

Postprzez marsta » 16 mar 2014, o 18:42

Witam,

Jestem po zdiagnozowaniu przypadłości na tyle ciekawej, że dla potomności podzielę się na forum.

Otóż sprowadziłem sobie Astrę H GTC Z20LEL z Niemiec, z usterką - auto w górnych zakresach obrotów nie chciało jechać. Sprawdzenie błędów wskazywały P1243 - solenoid turbiny. Po zresetowaniu błędów i przegazowaniu dało się odczuć wypadające zapłony, po chwili wracał P1243 i zapłony przestawały wypadać, auto jednak było odrobinę przyduszone w niskich zakresach obrotów, w górnych (5000 i wyżej) - kompletny brak mocy.

W bagażniku znalazłem starą sondę lambda - ostatnią desperacką próbę germańskich mechaników na usunięcie usterki. W zaprzyjaźnionym warsztacie zaczęliśmy poszukiwanie "po bożemu". Wymieniliśmy świece (i tak im się należało), zdryfowaliśmy w stronę walniętej cewki (wypadające zapłony) - znalazła się na podmianę i nie dała różnicy. Potem podeszliśmy do błędu dosłownie - sprawdzając oba zawory turbiny (zawór elektrycznego sterowania też na chwilę podmieniliśmy). Brak efektów. Sprawdziliśmy pracę wtrysków i kompresję w cylindrach - wszędzie bez odchyleń od normy.

Rozwiązaniem okazał się... wadliwy przepływomierz, dający błędne odczyty i zubożający przez to mieszankę. Auto dopiero zaczęło porządnie jeździć po wymianie na przepływomierz BOSCHA (310 zł).
marsta
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2 mar 2014, o 08:44
Lokalizacja: Oświęcim
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Z20LEL - check engine i P1243

Postprzez lukasz82k » 11 kwi 2014, o 07:41

A moze kolega sie spodkal z problemem jaki gnebi mnie od prawie pol roku. Mianowicie silnik z20ler po wymianie cewki, swiec, przeplywomierza traci moc. Po przejechaniu paru kilometrów ( doslownie 60-max100) zachowuje sie jak by turbina sie nie wlaczala. Pomaga odłaczenie klem akumulatora. I znowu spokoj na 60- max 100km i znowu brak mocy. Moze z masz doświadczenia z czyms takim.
lukasz82k
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 kwi 2014, o 07:29
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Z20LEL - check engine i P1243

Postprzez marsta » 11 kwi 2014, o 14:00

Sprawdzał kolega błędy?
marsta
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2 mar 2014, o 08:44
Lokalizacja: Oświęcim
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Z20LEL - check engine i P1243

Postprzez lukasz82k » 14 kwi 2014, o 13:47

Za pomoca Hamulec gaz wyswietla blad 017015. NIc na wyswietlony kod bledu nie moge znalezc, jedynie ktos na jakims tam forum nadmienil ze moze to byc przeplywka. Wymieniona i nadal to samo. Za pomocą komputera nie wyrzuca żadnego błedu.
lukasz82k
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 kwi 2014, o 07:29
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Z20LEL - check engine i P1243

Postprzez marsta » 14 kwi 2014, o 17:07

P0170, Fuel trim malfunction. Zbyt bogata mieszanka. Silnik adaptuje się do warunków i turbo przestaje dmuchać. Błąd nie wyskakuje na desce, ale po podpięciu komputera powinien wyskoczyć.

Zupełnie przypadkiem mam teraz to samo, z tym, że na benzynie jest ok, jedynie na gazie się pojawia, ale tylko w trasie przy jednostajnej jeździe w okolicach 100 km/h. W warunkach miejskich nawet przy dynamicznej jeździe jest ok. Na benzynie - brak objawów. Jako, że gaz świeżo po zamontowaniu składałem to na karby regulacji, ale mapa jest dość dopracowana już a problem wraca. Podejrzewam sondę lambda, zaczyna pewnie dogorywać a na benzynie wahania mniejsze i jeszcze łapią się w granicy błędów. Sprawdzałeś sondę u siebie? Może masz skąd podmienić?
marsta
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2 mar 2014, o 08:44
Lokalizacja: Oświęcim
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Z20LEL - check engine i P1243

Postprzez lukasz82k » 15 kwi 2014, o 13:47

Objawy podobne jak u mnie. Roznica jest taka ze w miescie tez sie tak zachowuje. Po przejechaniu na benzynie ok 100km brak problemow, po przelączeniu na gaz problem sie pojawil po ok 60km. Niestety nie mam nic na podmianę ale szczerze mówiąc również podejrzewałem sonde i moze odrzaluje i kupie nowa. Tylko obawiam sie czy to nie kwestia ustawien mapy wtrysku. Silnik "przyzwyczaja" sie do ustawien mapy gazu i po kilku kilometrach gubi ustawienia zadane przez producenta. Jedynie reset w postaci odłaczonego akumulatora pomaga ale niestety chwilowo.
lukasz82k
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 kwi 2014, o 07:29
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Z20LEL - check engine i P1243

Postprzez marsta » 15 kwi 2014, o 16:50

Na jak długo zostawiasz odpięty aku?

Pytam bo dzisiaj po trasie 60 km na benzynie + 40 km na gazie turbo przestało dmuchać, a na ECU nie ma błędów... Sugeruje to mapy jak mówisz. Muszę odpiąć aku.

Kolega z pracy miał podobne problemy z gazem na silniku opla (co prawda naturalnie aspirowanym, ale podstawa podobna). Dopytam, popróbuję, dam znać jak się czegoś dowiem.
marsta
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2 mar 2014, o 08:44
Lokalizacja: Oświęcim
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Z20LEL - check engine i P1243

Postprzez lukasz82k » 16 kwi 2014, o 18:55

2minutowy reset w zupełności wystarcza. Co jakis czas Odpinam na min 30 min. Zastanawia mnie czemu auto tak super zareagowalo na wymiane przeplywki. Blisko miesiac byl spokój. A teraz np. wczoraj odłaczylem wieczorem, rano pojechalem do pracy ( ok 6 km). Po pracy nie wiem czy byle jakies 100 paru konne auto bym poradzil. Byc moze mapa sie rozjechała, nie wiem co o tym sadzic poniewaz regulacja gazu byla w lutym ( instalacja nowa pod koniec listopada montowana)
lukasz82k
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 kwi 2014, o 07:29
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Z20LEL - check engine i P1243

Postprzez marsta » 17 kwi 2014, o 17:16

A jaka instalacja? Ja mam Lovato 4 generacji, założona miesiąc temu.

Moja jest dzisiaj i jutro u gazownika na regulacji instalacji, ma pojeździć i ustawić odpowiednio mapę.
marsta
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2 mar 2014, o 08:44
Lokalizacja: Oświęcim
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Z20LEL - check engine i P1243

Postprzez lukasz82k » 17 kwi 2014, o 19:04

Ja z instalacja nie szalalem. Mam staga 4 ale jest to 3 intalacja w tym aucie. A dokladniej elektronika. Poprzednie intalacje sobie nie radzily powyzej 5000obrotow. Ta sobie radzi calkiem niezle. Daj znac czy regulacja pomogla.
lukasz82k
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 kwi 2014, o 07:29
Silnik: 2.0T Z20LER

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

cron
stat4u