-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 138
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 138
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 138
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
przez soltys_viara » 3 maja 2021, o 12:41
Teraz całą wiązkę przewodów odsuwamy na bok i mamy łatwy dostęp do zaworu EGR.
Ściskamy obejmę i ściągamy przewód chłodniczy (1), warto przedtem podłożyć szmatkę bo może trochę jeszcze pocieknąć. Nasadką TORX E10 odkręcamy dwie śruby (3) rury doprowadzającej spaliny do kolektora ssącego (na rysunku zaznaczona jest jedna, druga jest pod spodem). Tą samą nasadką odkręcamy cztery śruby zaworu EGR (2).

- 10.jpg (235.34 KiB) Przeglądane 7395 razy
Czyścimy zawór, odtłuszczamy miejsca pod uszczelkę i składamy wszystko w kolejności odwrotnej.
Dajemy nową uszczelkę pod EGR i przykręcamy śruby momentem 8Nm. Pod połączenie zaworu i rury też dajemy nową uszczelkę i przykręcamy także momentem 8Nm. Naciągamy przewód cieczy chłodzącej i zaciskamy obejmę. Wspornik, który znajduje się pod zaworem przykręcamy momentem 60Nm. Trytytkami łapiemy do niego wiązkę przewodów. Wpinamy i blokujemy wtyk do sterownika silnika. Uchwyt transportowy silnika przykręcamy momentem 20Nm. Mocujemy do niego trytytką wiązkę przewodów. Jeśli wcześniej ściągaliśmy przewody do zbiornika wyrównawczego to naciągamy je i zaciskamy obejmą. Podłączamy wtyk sondy lambda i montujemy w uchwycie, podłączamy wtyki od EGR i modułu zapłonowego. Przykręcamy podstawę akumulatora, trytytkami łapiemy do niego przewody, wkładamy akumulator, przykręcamy jego mocowanie i przykręcamy klemy.
Pozostaje tylko napełnić i odpowietrzyć układ chłodzenia. Sprawdzamy czy na pewno zakręciliśmy korek spustowy na dole chłodnicy. Nalewamy świeżego płynu do poziomu dolnego przewodu (strzałka) dochodzącego do zbiorniczka i zakręcamy korek. Nie sugerujcie się poziomem płynu na zdjęciu. Zdjęcie zrobione już po odpowietrzeniu i uzupełnieniu płynu do poziomu KALT/COLD i przejechaniu parunastu km.

- 11.jpg (237.9 KiB) Przeglądane 7395 razy
Uruchamiamy silnik, wyłączamy klimatyzację (w przypadku climatronica ustawiamy na tryb ECO). Rozgrzewamy silnik na biegu jałowym do momentu załączenia się wentylatora na pierwszy bieg. Po załączeniu wentylatora przez dwie minuty utrzymujemy obroty silnika na poziomie ok 2000 - 2500, w tym czasie następuje odpowietrzenie układu. Wyłączamy silnik i gdy ostygnie sprawdzamy poziom płynu i ewentualnie uzupełniamy do poziomu napisu KALT/COLD.
Dziękuję za uwagę 
-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 138
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
Powrót do Manuale i literatura - czyli zrób to sam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość