Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.
Moderator: piotii
przez Tomi21 » 26 sty 2014, o 21:06
Witam.Jako ze jestem nowy na tym forum prosze z gory o wyrozumiałosc jezeli moj post zamiescilem w nieodpowiednim miejscu.Jestem od dwoch tygodni posiadaczem Astry H kombi w benzynie 1.6 z silnikiem Z16XER.Niby z autkiem wszystko w porzadku komputer nie pokazuje zadnych błedów po sprawdzeniu z gazem i hamulcem ale niepokoi mnie dosc dziwna praca silnika szczególnie po odpaleniu na zimnym silniku.Przypomina ona bardziej Diesla niz benzyne.Prosze znawcow tematu o opinie czy jestem w bledzie czy praca silnika jest co najmniej podejrzana.Czytalem co nieco na forum ze w tych typach silnikow lubia byc kłopoty z rozrzadem.Moj samochod jest z 2007 roku przejechane ma 62 tys km.przebieg jest oryginalny.Ponizej zamiescilem link do krotkiego filmiku z odgłosem pracy silnika po uruchomieniu. http://youtu.be/qSd--8nmxY8
Prosze o opinie znawcow tematu i jakies sugestie.
-
Tomi21
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26 sty 2014, o 20:17
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez Norged » 27 sty 2014, o 23:22
Mój Z16XEP też pracuje jak diesel nawet na gorącym, przebieg 112 tys. Myślę że to normalne
-
Norged
- Kierowca
-
- Posty: 27
- Dołączył(a): 4 lis 2013, o 16:11
- Lokalizacja: Norwegia Płd.
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez miranda » 28 sty 2014, o 16:25
U mnie też odgłos silnika kojarzył mi się z dieslem. Przejechane kilkadziesiąt tys, serwis w ASO (nie mieli uwag) i nic się nie dzieje. A co do rozrządu to masz jeszcze do przejechania drugie tyle.
-
miranda
- Moderator
-
- Posty: 246
- Dołączył(a): 21 cze 2012, o 16:28
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez Tomi21 » 28 sty 2014, o 18:15
Moze rzeczywiscie niepotrzebnie doszukuje sie jakiejs usterki.Samochod mam od trzech tygodni,wczesniej przez 6 lat mialem astre G tez 1,6 benzyna i silnik pracowal naprawde cichutko w porównaiu z obecna.Moze jednak dla rozwiania watpliwosci podjade gdzies na warsztat zasiegnac opini mechanika.
-
Tomi21
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26 sty 2014, o 20:17
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez Tomi21 » 8 lut 2014, o 20:36
Witam.jestem juz po wizycie w ASO Opla gdzie mechanik sprawdził prace silnkia asterki.Nie dosłuchał się jakichś nieprawidłowości w jego pracy także na razie zostaje tak jak jest.Takie małe pytanko jescze.Według instrukcji napisane jest ze pasek zmienia sie po 150 tys lub 10 latach.U mnie ma 62 tys i 7 lat i tak sie zastanawiam czy jezdzic jerszcze ze dwa lata do zmiany?Pasek wizualnie wyglada ok.Jakie Wy macie doswiadczenia w tej kwestii ,czy tez czekaliscie do przepisowych 10 lat lub 150 tys?
-
Tomi21
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26 sty 2014, o 20:17
- Silnik: 1.6 Z16XER
-
miranda
- Moderator
-
- Posty: 246
- Dołączył(a): 21 cze 2012, o 16:28
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez Tomi21 » 10 lut 2014, o 22:56
Nie mam na mysli paska wielorowkowego od napedu klimy i alternatora ale pasek rozrzadu.zobaczyc go jest bardzo latwo wystarczy odkrecic dwie srubki od oslony paska rozrzadu zdjac oslone i ladnie widac pasek oraz kola zmiennych faz rozrzadu.
-
Tomi21
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26 sty 2014, o 20:17
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez Jacek72 » 11 lut 2014, o 13:48
Moja astra 115 konna również podobnie pracuje, ale tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu pracuje cicho bez tego klekotu dizla. Na początku myślałem , że jest coś nie tak, bo wstawiłem gaz i myślałem że jakieś chocki klocki od gazu się robią, ale widzę że wszystko jest w normie.
-
Jacek72
- Kierowca
-
- Posty: 23
- Dołączył(a): 30 gru 2013, o 18:44
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez miranda » 11 lut 2014, o 18:14
Tomi21 napisał(a):wystarczy odkrecic dwie srubki
To jednak coś rozbierałeś.
W ASO powiedzą ci że można jeździć do 10 lat (bo do 150 kkm chyba nie dobijesz) i raczej nic nie powinno się dziać. Pasek i tak obliczony jest na dłuższe przebiegi. Mimo to sporo osób wymienia profilaktycznie wcześniej. Ale to dotyczy raczej przebiegu niż czasu. Jak na razie nikt ci nie odpisał że mu poleciał pasek wcześniej więc chyba możesz spokojnie jeździć. Tylko nie depcz mocno gazu na niskich obrotach bo wtedy rzeczywiście pasek ulega deformacji.
-
miranda
- Moderator
-
- Posty: 246
- Dołączył(a): 21 cze 2012, o 16:28
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez awalasinski » 13 lip 2014, o 21:00
ja w swoim silniku 1,8 xer wymieniłem pasek przy 120 tys km in po 4latach . Pasek był jak nowy ale rolka już hałasowała.
AREK
-
awalasinski
- Nauka jazdy
-
- Posty: 9
- Dołączył(a): 22 sie 2012, o 11:45
- Lokalizacja: warszawa
- Silnik: 1.8 Z18XER
Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 53 gości