Przyszedł najwyższy czas zmienić moją wierną Astrę G na "nowszy model" Auto, które najprawdopodobniej padnie moim łupem to 5-dzwiowy hatchback, rocznik 2008, 1.7 CDTI, przebieg ok. 100 tys., jednak przed zakupem nurtuje mnie kilka kwestii:
1. Jak to w końcu jest z tym silnikiem? Auto ma silnik 100-konny czyli wygląda na Z 17 DTH, ale wg. tabelki z listą silników ten motor montowany był do 2006r. Kto się myli? Tabelka czy sprzedawca?
2. Na forum są sprzeczne informacje dot. możliwości sprawdzenia po nr. VIN historii auta w ASO. Można czy nie można?
3. Wiem już, że wszystkie diesle mają dwumasę i że DPF w aucie można sprawdzić na nalepce. Nie mam jednak obecnie możliwości rzucenia okiem na ową nalepkę. Jesteście w stanie stwierdzić czy opisane na wstępie auto ma ten nikomu niepotrzebny do szczęścia filtr czy nie? (auto jest krajowe, nie sprowadzane, z końca 2008).
4. Czy przy tym wieku i przebiegu auta powinienem zwrócić uwagę na jakieś typowe dla modelu usterki? Oczywiście nie myślę o normalnym prześwietleniu auta przed zakupem tylko coś co akurat w Astrze może się trafić.
5. Ostatnia sprawa jest mniej ważna. Fabryczne radio CD 30 mam oczywiście ochotę wymienić na CD 30 mp3. Z tego co wyczytałem muszę mieć radio wylogowane bo inaczej będzie "pamiętać" poprzednie auto, jak rozumiem przed zamontowaniem nowego muszę również wylogować stare radio z mojego auta. Czy do "nowego" radia powinieniem mieć też jakiś kod, pin, hasło czy coś w tym rodzaju żeby je zalogować w moim aucie? Czy ma to jakieś znaczenie, którą wersję CD 30 mp3 chcę zamontować? (zauważyłem, że są różne rodzaje różniące się umiejscowieniem kieszeni na płyty oraz ilością, rozmieszczeniem i opisem przycisków). Czy radia z Vectry lub Corsy będą pasować? I czy zasilanie radia działa niezależnie od włączonego zapłonu?
Wiem, trochę dużo tych pytań, ale wiecie - im człowiek więcej wie tym mniejsze ryzyko, że go ktoś wyroluje