Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Kilka pytań przed zakupem Astry H

Kilka pytań przed zakupem Astry H

Postprzez duncan21 » 12 lip 2013, o 13:00

Przyszedł najwyższy czas zmienić moją wierną Astrę G na "nowszy model" :) Auto, które najprawdopodobniej padnie moim łupem to 5-dzwiowy hatchback, rocznik 2008, 1.7 CDTI, przebieg ok. 100 tys., jednak przed zakupem nurtuje mnie kilka kwestii:
1. Jak to w końcu jest z tym silnikiem? Auto ma silnik 100-konny czyli wygląda na Z 17 DTH, ale wg. tabelki z listą silników ten motor montowany był do 2006r. Kto się myli? Tabelka czy sprzedawca?
2. Na forum są sprzeczne informacje dot. możliwości sprawdzenia po nr. VIN historii auta w ASO. Można czy nie można?
3. Wiem już, że wszystkie diesle mają dwumasę i że DPF w aucie można sprawdzić na nalepce. Nie mam jednak obecnie możliwości rzucenia okiem na ową nalepkę. Jesteście w stanie stwierdzić czy opisane na wstępie auto ma ten nikomu niepotrzebny do szczęścia filtr czy nie? (auto jest krajowe, nie sprowadzane, z końca 2008).
4. Czy przy tym wieku i przebiegu auta powinienem zwrócić uwagę na jakieś typowe dla modelu usterki? Oczywiście nie myślę o normalnym prześwietleniu auta przed zakupem tylko coś co akurat w Astrze może się trafić.
5. Ostatnia sprawa jest mniej ważna. Fabryczne radio CD 30 mam oczywiście ochotę wymienić na CD 30 mp3. Z tego co wyczytałem muszę mieć radio wylogowane bo inaczej będzie "pamiętać" poprzednie auto, jak rozumiem przed zamontowaniem nowego muszę również wylogować stare radio z mojego auta. Czy do "nowego" radia powinieniem mieć też jakiś kod, pin, hasło czy coś w tym rodzaju żeby je zalogować w moim aucie? Czy ma to jakieś znaczenie, którą wersję CD 30 mp3 chcę zamontować? (zauważyłem, że są różne rodzaje różniące się umiejscowieniem kieszeni na płyty oraz ilością, rozmieszczeniem i opisem przycisków). Czy radia z Vectry lub Corsy będą pasować? I czy zasilanie radia działa niezależnie od włączonego zapłonu?
Wiem, trochę dużo tych pytań, ale wiecie - im człowiek więcej wie tym mniejsze ryzyko, że go ktoś wyroluje ;)
duncan21
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 lip 2013, o 11:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kilka pytań przed zakupem Astry H

Postprzez Tom Hagen » 13 lip 2013, o 07:01

No to może ja zacznę i odpowiem na pytania, na które wydaje mi się, że znam odpowiedź ;) .
duncan21 napisał(a):Na forum są sprzeczne informacje dot. możliwości sprawdzenia po nr. VIN historii auta w ASO. Można czy nie można?

Z informacji, które znalazłem w necie (nie na forach) nie ma z tym żadnego problemu choć tak, jak piszesz na kilku forach również wyczytałem, że różnie z tym bywa. Nie wiem z czego to wynika. Najprościej byłoby podjechać do najbliższego ASO lub zadzwonić i dopytać na miejscu.
duncan21 napisał(a):Jesteście w stanie stwierdzić czy opisane na wstępie auto ma ten nikomu niepotrzebny do szczęścia filtr czy nie? (auto jest krajowe, nie sprowadzane, z końca 2008).

Bez "oględzin" nalepki, nie.
duncan21 napisał(a):Z tego co wyczytałem muszę mieć radio wylogowane bo inaczej będzie "pamiętać" poprzednie auto, jak rozumiem przed zamontowaniem nowego muszę również wylogować stare radio z mojego auta

To prawda. Radio powinno być wylogowane, bo nie ma wtedy problemu z zalogowaniem go u Ciebie. Przy nie wylogowanym radio zaczynają się lekkie schody, bo chyba tylko w ASO przy pomocy tech'a można coś zdziałać. Podobnie będzie miała się sytuacja z CU, które wyciągniesz ze swojego auta. Jeśli nie będziesz go sprzedawał, to wylogowanie nie ma znaczenia. Jeśli jednak będziesz miał ochotę odzyskać część kasy i je sprzedać, to dobrze byłoby ułatwić życie potencjalnemu nabywcy i je wylogować. Do całej operacji wylogowania starego i zalogowania nowego CU będzie potrzebny kod CAR PASS Twojego auta.

Obrazek

Jeśli nie będzie go w dokumentach auta, które kupisz, to możesz go odzyskać (oczywiście odpłatnie) w ASO.
duncan21 napisał(a):Czy ma to jakieś znaczenie, którą wersję CD 30 mp3 chcę zamontować?

Raczej nie, technicznie pewnie wszystkie będą pasować. CU z Corsy, Agili wyglądają trochę inaczej. Różnią się miedzy innymi kształtem i wyglądem głównych przycisków sterujących i gałki. Osobiście chyba bym się w nie nie pchał, bo widać na pierwszy rzut oka, że są z innego modelu. Radio z VC również nie pasuje wizualnie ponieważ jego panel jest płaski, nie ma tego charakterystycznego przetłoczenia na środku, a co za tym idzie, po założeniu będzie lekko "wklęśnięte" w stosunku do reszty deski. Poniżej małe porównanie:

Astra
Obrazek

VC
Obrazek

Zasilanie radia działa niezależnie od zapłonu. I to chyba tyle ode mnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tom Hagen
Klubowicz
 
Posty: 189
Dołączył(a): 29 sty 2012, o 19:19
Lokalizacja: ZGY!
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Kilka pytań przed zakupem Astry H

Postprzez miranda » 13 lip 2013, o 08:37

Tom Hagen napisał(a):Najprościej byłoby podjechać do najbliższego ASO

Kiedyś podjechałem do "najbliższego ASO" i okazało się, że nie wszystkie ASO (a może wszystkie w Polsce?) mają połączenie ze światową siecią GM więc nie mogą sprawdzić historii samochodu serwisowanego np. w Belgii. :(
Tom Hagen napisał(a):różnie z tym bywa

A no właśnie. Jak jeden serwis nie może to warto próbować gdzie indziej.
Avatar użytkownika
miranda
Moderator
 
Posty: 246
Dołączył(a): 21 cze 2012, o 16:28
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Kilka pytań przed zakupem Astry H

Postprzez duncan21 » 13 lip 2013, o 14:30

Tom Hagen napisał(a): Najprościej byłoby podjechać do najbliższego ASO lub zadzwonić i dopytać na miejscu.

Cóż, będę próbować. Przy okazji oględzin inego auta (komis przy ASO Opla) dowiedziałem się, że nie mają możliwości sprawdzenia historii auta u siebie (nawet jeśli auto jest krajowe) i radzili próbować w ASO, które widnieje na pieczątkach w książce serwisowej. Czyli wygląda na to, że jeżeli już, to można się czegoś dowiedzieć tylko w ASO, które serwisowało dany egzemplarz. U mnie w tej sytuacji pozostaje kontakt telefoniczny, bo ASO auta, które sobie upatrzyłem jest w Łodzi a ja mieszkam na Śląsku. Napiszę jak się sytuacja rozwinie.
Tom Hagen napisał(a): Do całej operacji wylogowania starego i zalogowania nowego CU będzie potrzebny kod CAR PASS Twojego auta

Czyli można powiedzieć, że loguje się auto w radiu a nie radio w aucie a kod jest przypisany do auta a nie do radia :) I, jak rozumiem, jeśli będę miał "nowe" radio wylogowane i Car Passa z kupionego przeze mnie auta (zwrócę na to uwagę - dzięki za informację) to mogę wylogować "stare" radio i zalogować "nowe" samodzielnie bez udziału ASO?
Tom Hagen napisał(a):wyglądają trochę inaczej

Masz rację, chyba nie ma sensu wymieniać na radio z innego modelu. Sęk w tym, że nawet CD 30 z Astry od CD 30mp3 z Astry różnią się nie tylko tym, że jedno odtwarza mp3 a drugie nie, ale też ilością, rozmieszczeniem i funkcjami poszczególnych przycisków. Mam nadzieję, że zalogowanie radia w aucie "przypisze" odpowiednie funkcje do właściwych przycisków i nie będzie sytuacji, że któreś nie będą działać, albo będą robić coś innego niż powinny a jeszcze coś innego będzie się pokazywać na wyślwietlaczu. ;)
W każdym razie wielkie dzięki za odpowiedzi, jestem już trochę mądrzejszy.
duncan21
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 lip 2013, o 11:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kilka pytań przed zakupem Astry H

Postprzez Tom Hagen » 13 lip 2013, o 15:58

duncan21 napisał(a):I, jak rozumiem, jeśli będę miał "nowe" radio wylogowane i Car Passa z kupionego przeze mnie auta (zwrócę na to uwagę - dzięki za informację) to mogę wylogować "stare" radio i zalogować "nowe" samodzielnie bez udziału ASO?

Tak, pod warunkiem, że będziesz miał dostęp do op-com'a lub techa i będziesz wiedział co z tym zrobić ;).
duncan21 napisał(a):Czyli można powiedzieć, że loguje się auto w radiu a nie radio w aucie...

:lol: Raczej jednak dokładnie odwrotnie :lol: , a może jednak tak, jak napisałeś. Nie wiem, aż tak mocno nie rozkminiałem tego :lol: Najważniejsze żebyś miał car pass i radio, które kupisz było wylogowane. Bez tego nic nie zrobisz.
duncan21 napisał(a):Mam nadzieję, że zalogowanie radia w aucie "przypisze" odpowiednie funkcje do właściwych przycisków...

Dokładnie tak, tym nie musisz się przejmować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tom Hagen
Klubowicz
 
Posty: 189
Dołączył(a): 29 sty 2012, o 19:19
Lokalizacja: ZGY!
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Kilka pytań przed zakupem Astry H

Postprzez duncan21 » 13 lip 2013, o 17:09

Tom Hagen napisał(a):Raczej jednak dokładnie odwrotnie

Oczywiście nie dosłownie :lol: Skoro jednak kod "należy" do auta a nie do radia... ;)
Tom Hagen napisał(a):pod warunkiem, że będziesz miał dostęp do op-com'a lub techa i będziesz wiedział co z tym zrobić

Czyli nie wejdę w menu radia albo BC, zaznaczę wyloguj, podam kod z Car Passa i wyloguję...lub coś w tym stylu. Bez ASO się nie obejdzie... :(
Nawiasem mówiąc uważam, że to niezła wiocha - w aucie z 2008 roku montować radio, które nie odtwarza mp3.
Cóż, i tak zabiorę się za to dopiero jak kupię auto (w przyszłym tygodniu jadę je prześwietlić w moim zaufanym mechem i spróbuję coś wysępić z ASO).
Pozdrawiam.
duncan21
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 lip 2013, o 11:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kilka pytań przed zakupem Astry H

Postprzez Tom Hagen » 13 lip 2013, o 23:19

duncan21 napisał(a):Czyli nie wejdę w menu radia albo BC, zaznaczę wyloguj, podam kod z Car Passa...

Nie ma takiej opcji :lol: Jeśli nie masz kogoś z op-com'm lub tech'em kto zaloguje Ci nowy sprzęt, to zostaje Ci ASO. A co do wiochy, to ja też tak mam ;) . Mam CD 30 +TID ale nie narzekam. Silnik jaki mam w aucie i radocha z jazdy mi to rekompensuje. Nie miałem okazji porównać w odsłuchu CD 30 i CD 30 MP3 ale czytałem i słyszałem opinie, że jakość dźwięki z MP3 jest słaba dlatego nie wymieniałem tego u siebie. Za to słyszałem w akcji CD 70 NAVI i jest (oczywiście jak dla mnie) zdecydowanie OK. Zastanów się nad taką podmianą. Wiem, że koszt jest zdecydowanie wyższy ale chyba warto.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tom Hagen
Klubowicz
 
Posty: 189
Dołączył(a): 29 sty 2012, o 19:19
Lokalizacja: ZGY!
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Kilka pytań przed zakupem Astry H

Postprzez duncan21 » 16 lip 2013, o 21:19

Sprawa powoli posuwa się do przodu ;)
Rozkodawałem sobie vin i mam kolejne dwa pytania:
1. Czy hasło: NT4 EMISJA SPALIN,EEC 05 oznacza DPF?
2. UAG INFORMACJE GRAFICZNE - MONOCHROMATYCZNY czyli jak rozumiem niekolorowy GID?
duncan21
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 lip 2013, o 11:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kilka pytań przed zakupem Astry H

Postprzez radint » 17 lip 2013, o 09:41

1.Nie jest to jednoznaczne z DPF :) chyba, że dodatkowo masz wpis taki jak u mnie gdzie był DPF
K13 = UŻYWANY Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH UKŁADU WYDECHOWEGO
2. Tak chodzi o ten bursztynowy, też mam taki wpis i posiadam 3wierszowy gid, choć tutaj nie mam pewności czy dokładnie oznacza to ten konkretny wyświetlacz czy mowa ogólnie o tym, czy jest bursztynowy i wszystko.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Kilka pytań przed zakupem Astry H

Postprzez duncan21 » 17 lip 2013, o 22:01

Skontaktowałem się dziś z ASO w Radomiu, którym serwisowano interesujący mnie samochód. Muszę powiedzieć, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony: szybki kontakt, full profeska i komplet informacji na temat hisorii serwisowej auta. Tak więc wygląda na to, że dysponując VIN-em i wiedząc gdzie było serwisowane auto, nie ma problemu z uzyskaniem informacji.
duncan21
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 lip 2013, o 11:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Następna strona

Powrót do Kupujemy samochód - pomoc w dokonaniu zakupu Astry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

stat4u