Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez topiq » 5 gru 2019, o 16:27

Sterownik to zaraz by błędami sypał. Potencjometry rzadko się psują, piny gniją od wilgoci. Kup sobie IPA, przeczyść wtyczki, piny, elektronikę. Dzieci potrafią wypełnić czas, coś o tym wiem. Sam mam skolejkowane roboty i zero czasu na nie.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez zmijka » 10 gru 2019, o 08:04

Witam,
Zrobiłem jeszcze raz tzw. adaptację przepustnicy przez odłączenie akumulatora na jakieś 10 min, a następnie odpaliłem auto aż do załączenia się wentylatorów - u mnie to 100 stopnic C. Po tej adaptacji pojeździłem autem ponad 100 km i mogę rzec że samochód na benzynie chodził niemal że idealnie. Ponadto zauważyłem, że chodzi równiej i ciszej. Przy odpaleniu auta nadal było czuć trochę benzyny. Dziś zatankowałem gaz i puściłem auto na gazie, zobaczę czy problem powróci dam znać. Morał z tego pewnie będzie taki, że gaz rozwalił mi mapy na benzynie. Czując nie przepaloną benzynę wydaje mi się że jeszcze coś mu dolega. Mam prośbę. Wczoraj zrobiłem takie mini Live z 3 wariantów pomiarowych - czy możesz je sprawdzić? Może coś zauważysz. Zakupiłem też preparat do czyszczenia styków, którym w weekend poczyszczę wszelkie dostępne styki. Przepustnica o którą pytałeś jest w środku czysta, a styki od potencjometru wydają się całe bez przerwanych ścieżek.

Pliki Live: https://drive.google.com/open?id=1I3J91 ... fUnCd5mKjU

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)
zmijka
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 lis 2019, o 13:22
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez czaszek » 31 gru 2019, o 15:02

Witam, mam od niedawna Astrę Z16XER w LPG. Inny silnik ale podobne objawy. Mi co prawda zgłasza błąd 001463 co wskazuje na uszkodzenie KZFR ale objawy na to nie wskazują :( check engine nei wyskakuje. Jak auto się nagrzeje to problem znika.

także mam pytanko czy problemy ustały. ja na benzynie zrobiłem ponad 150 km bo dodawałem dodatek do paliwa żeby przeczyścić wtryski ale niestety nie pomogło. Problemy się zaczęły jak się zrobiło zimno. jestem po wymianie rozrządu w marcu, niedawno wymieniałem olej i filtry. w lutym też wymieniałem cewkę i świece ale wtedy wyświetlał check engine.
czaszek
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 31 gru 2019, o 13:55
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez zmijka » 5 sty 2020, o 23:44

Witam,

Przepraszam za zwłokę. Jak na razie nie udało mi się rozwiązać problemu. W pierwszej kolejności chcę oddać auto do jakiegoś mechanika by usunąć pożeranie oleju przez mój silnik. Całkiem możliwe że sama naprawa silnika będzie rozwiązaniem mojego problemu.
Ja podejrzewam u siebie właśnie problem z silnikiem (słabe ciśnienie) i (lub) walnięta membrana w reduktorze. Oddaje auto do mechanika jakoś w połowie lutego, następnie jak będzie trzeba ściągnę reduktor. Jak wcześniej deklarowałem podam co było problemem. Oczywiście jak się uda go rozwiązać.
Spróbuj jakoś zaślepić rurkę, którą transportowany jest gaz do wtrysków, lub zakręć gaz przy butli. W ten sposób będziesz mógł wykluczyć walniętą membranę w reduktorze lub uszkodzenie samego reduktora. Reduktor może przepuszczać przez uszkodzoną membranę gaz i po dłuższym postoju możesz mieć efekt startowania na 2ch paliwach. Pojeździj chwilkę na benzynie i zobacz czy się coś poprawia.
zmijka
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 lis 2019, o 13:22
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez topiq » 6 sty 2020, o 12:28

Jak jest dziurawa membrana od reduktora, to po nocy jest problem z odpaleniem, ponieważ gaz leci do kolektora wężykiem podciśnienia. Spróbujcie na noc ten wężyk zaślepić, choćby zaciskając na nim klucz samozaciskowy tylko zabezpieczając wężyk przez zębami klucza. Teść miał właśnie taki problem. Po sekcji zwłok reduktora znaleźliśmy pełno oleju na membranie i maleńkie pęknięcie. Ile Wasze instalacje mają przebiegu?
Pobór oleju duży czyli ile? Może na gazie stanęły pierścienie olejowe, albo uszczelniacze mają dość. Nie masz żadnych wycieków pod autem? U mnie jak gwałtownie wzrósł pobór oleju, okazało się, że mam dwa wycieki. Jeden przy stopie filtra oleju. Nawet oryginalna uszczelka nie pomagała, a wymiana jej do łatwych nie należy. Drugi wyciek miałem w okolicy pokrywy rozrządu, w miejscu gdzie uszczelka łączy się z głowicą i blokiem. Ciągle się tam sączyło. Czasem też potrafi wywalać przez czujnik ciśnienia oleju, pod pokrywą zaworów. Jeżeli silnik jednak jest suchy, to pierścionki, uszczelniacze lub odmą wali. Wiadomo jak żre olej to i wydech w sadzy jest. Spaliny śmierdzą i są niebieskawe. Już nie pamiętam czy to przy uszczelniaczach przy hamowaniu silnikiem a następnie przyśpieszeniu do dechy silnik puszcza "bąki" z wydechu. Pierścienie to jeszcze można próbować płukanką odratować, ale uszczelniacze to tylko wymiana. Dymi Ci spod korka wlewu oleju? Masz tam ciśnienie, że wypycha korek? Jak wyciągniesz bagnet też coś tam się dzieje? Dym, ciśnienie?
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Poprzednia strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

stat4u