Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez topiq » 23 lis 2019, o 20:00

Troszkę za długi ten live data. Jak jest zbyt długi to livedata viewer nie potrafi go odczytać, bo ma ograniczenie do iluśtam linii z danymi. Sprawdzone mam póki co 1000 s działające. U Ciebie jest ponad 1600 s. Posiedzę w wolnym czasie i spróbuję wykasować najmniej końcowych linii do poprawnego działania.
Co do silnika. No to mi się wydaje, że to nie tylko obrotów problem. Ale nie mam porównania z działaniem na gorącym silniku.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez zmijka » 23 lis 2019, o 20:20

topiq napisał(a):Troszkę za długi ten live data. Jak jest zbyt długi to livedata viewer nie potrafi go odczytać, bo ma ograniczenie do iluśtam linii z danymi. Sprawdzone mam póki co 1000 s działające. U Ciebie jest ponad 1600 s. Posiedzę w wolnym czasie i spróbuję wykasować najmniej końcowych linii do poprawnego działania.
Co do silnika. No to mi się wydaje, że to nie tylko obrotów problem. Ale nie mam porównania z działaniem na gorącym silniku.



Cześć, jeśli jest potrzeba mogę jutro nagrać krótszy live jak również nagrać jak pracuje silnik podczas tego problemu oraz jak jest ciepły.
zmijka
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 lis 2019, o 13:22
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez topiq » 27 lis 2019, o 07:51

Przepraszam za zwłokę, ale coś mi forum nie chciało się otworzyć. Nagraj taki krótki live data od momentu odpalenia na zimnym do ustabilizowania się pracy silnika, nie musi być aż do nagrzania. Najlepiej max 15 minut ale jak silnik wyrobi się w krótszym czasie to będzie ok. Odpalenie na zimnym chyba nagrywałeś a jeszcze bym chętnie posłuchał jak silnik działa już jak się nagrzeje i pracuje prawidłowo. Praca na zimno wybitnie mi się nie podoba. Wrzucałem Ci linki do mojej Corsy, gdzie silniki to praktycznie to samo, tylko w 1.4 cylindry większe i XEP ma Twinport w kolektorze. Przepustnica musi być wyczyszczona na glanc i jest jeszcze jeden myk. Nie wolno jej na siłę uchylać, bo można zerwać napęd. Możesz też zdjąć ten czarny plastikowy dekielek, zobaczyć czy czasem nie zafajdana jest olejem. Można ją przemyć IPA, wysuszyć i zamknąć. Zrobić adaptację, czyli odpiąć aku, bez dotykania gazu przekręcić kluczyk. Ona sobie ustali położenia skrajne. Odpalić i poczekać do zagrzania silnika do włączenia wentylatora i zgasić silnik. Adaptacja zrobiona. Na 100% nie jestem pewien czy ta procedura jest potrzebna, ale nie zaszkodzi. W przepustnicy wszystkie otworki mniejsze, większe powinny być wyczyszczone. W niektórych jest taki mały 2 mm otworek, do którego z zewnątrz idzie wężyk sporo większy od odmy. U mnie w CC Z12XE tego akurat nie było. Ale gdyby przypadkiem w Twojej przepustnicy był, to najpierw go przepchać cienkim drucikiem a później można przeczyścić struną gitarową, albo mocną grubą nicią nasączoną środkiem do mycia przepustnic i gaźników, ewentualnie zmywaczem hamulcowym.
Oglądałeś świece? Duży mają przebieg? Podmiana cewki na sprawną też by nie zaszkodziła. Ale zobaczymy co tam live data pokaże. Mam ten tydzień zawalony w terminarzu na maksa i nie mam kiedy przysiąść.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez zmijka » 30 lis 2019, o 09:19

Witam,
Zamieszczam pliki z live oraz filmik z pracy silnika po przejechaniu jakichś 35 km.
https://youtu.be/dGFzLU6I7JE
https://drive.google.com/open?id=1VpGoN ... 8b7ldbnqKj

Ostatnio też mam mało czasu. Live mogłem w sumie zrobić rano przed pracą o 5.30 lub w pracy gdy silnik ostygnie - no ale jakoś się udało.
Ok wracając do tematu. Nagrałem trochę krótszy live tak do momentu osiągnięcia 60 stopni przez silnik. Przy 57 stopniach auto przełączyło się na gaz co pewnie da się zaobserwować na live. W sumie mocnego spadku obrotów na tym live nie zarejestrował, ale widać bardzo nie stabilną pracę silnika. Świece zmieniałem jakiś miesiąc temu. Zastanawiam się właśnie nad wymianą cewki o której wspominałeś - no ale poczekam aż obejrzysz live. Kupiłem urządzenie do sprawdzenia ciśnienia na cylindrach i mam nadzieje że mi się dziś uda je zmierzyć. Po zmierzeniu napiszę na forum co mi tam pokazało.

Pozdrawiam i miłego weekendu
zmijka
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 lis 2019, o 13:22
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez topiq » 30 lis 2019, o 16:00

Nie pasuje mi tu kilka rzeczy. Wartość pożądana jałowych tylko 1050 obr./min. Trochę mało, bo na zimnym nawet u mnie podtrzymuje więcej. Ale nie ma co porównywać, może XEP tak ma.
Nie trzyma obrotów, serwo przed odpaleniem silnika ma sygnał 100% i tu bym się zastanowił jaka powinna być, bo u mnie jest 0% Ale tu jak wyżej. Różne przepustnice więc może być różnie realizowane sterowanie. Mimo wszystko widać, że przepustnica ciągle pracuje stąd falowanie obrotów. Jak pisałem wcześniej, obejrzałbym co się pod dekielkiem ,tam gdzie elektronika przepustnicy chowa, dzieje. Może jest zaolejona i jak jest zimno, to wszystko tężeje a w miarę jak się robi cieplej od silnika to syf spływa i się stabilizuje. Jeszcze na spokojnie pooglądam wykresy, bo w dzień to mi córka tyłek zawraca i zero skupienia. Przepływomierz i reszta działa zgodnie z ruchami przepustnicy. Tu bym szukał problemu. Na grupie na FB można znaleźć trochę ludzi ze swoich okolic, który może zgodzą się na podmianę przepustnicy. Ciekaw jestem pomiaru ciśnienia na cylindrach. Uszkodzona cewka powodowała by pewnie wypadanie zapłonów, a to by sterownik zaraz pokazał jako błąd.
Widzę, że ECU Z14XEP w pierwszym banku ma inne wartości pomiarowe niż u mnie. Nie mam więc jak podejrzeć kąta wyprzedzenia zapłonu czy czujnika spalania stukowego. Nie wiem też jak u Ciebie z LTFT i STFT, czy mapy benzynowe czasem nie są rozregulowane przez LPG.
Zerknij jeszcze sobie na ten temat, może coś Ci podpowie https://forum.autokacik.pl/index.php?/t ... nic%C4%85/
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez zmijka » 3 gru 2019, o 22:21

Trochę z poślizgiem ale udało mi się zmierzyć ciśnienie na cylindrach.
1 cyl: 14,1
2 cyl: 13,1
3 cyl: 13,0
4 cyl: 15,0

Sam mierzyłem ale wydaje mi się że pomiar powinien być wiarygodny. Ogólnie na jakieś 10 tyś km bierze mi 1,5l oleju :) . Płynu chłodniczego nie ubywa ani nie przybywa w zbiorniczku wyrównawczym. Pewnie mam jakieś uszczelniacze do zrobienia (oj będzie bolało). Zauważyłem jeszcze że jak uchylę korek od wlewu oleju to strasznie dmucha i chyba widziałem jakiś dymek.
Czy czujnik położenia wałka rozrządu może powodować taki problem jak jest u mnie?
Postaram się gdzieś pogooglać i ustalić jakie wartości powinno mieć serwo przed odpaleniem auta.

ps. Czytałem ten wpis z autokącika - łudząco przypomina mój problem ale u mnie te zabiegi nie działają, a szkoda.
zmijka
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 lis 2019, o 13:22
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez topiq » 4 gru 2019, o 07:33

Czujnik można chyba podejrzeć w opcomie. Na 100% nie jestem pewien. Trochę się różnią nasze sterowniki. Było zrobić od razu pomiar kompresji na mokro, znaczy wlewasz po kielonku oleju do cylindrów i wtedy wiesz, czy to uszczelniacze czy pierścienie. Jak nadal będzie taka sama różnica na cylindrach to wiadomo, uszczelniacze lub zawory. Jak się poprawi to pierścionki. Ale jeżeli wyraźnie masz nadciśnienie w pokrywie rozrządu, to pewnie uszczelniaczami ucieka ciśnienie i dlatego dmucha. 1,5 l to bardzo dużo i pośrednio to też może być kamyczkiem do ogródka problemów z tym silnikiem. Ciekawe jak wygląda katalizator, po takim spalaniu oleju? Dużo masz sadzy w rurze wydechowej? Najgorsze to jak się nawarstwi problemów i później się szuka po omacku. Tak czy siak nie podoba mi się dźwięk rozrządu, ale w kamerze niestety nie da się porządnie osłuchać. Jak wykręcałeś świece do pomiaru kompresji to w jakim stanie były te z niższym ciśnieniem? Szkoda, że przy okazji nie zrobiłeś zdjęć.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez zmijka » 4 gru 2019, o 08:14

Oglądałeś może dokładnie mój live? Postaram się w tygodniu zrobić pomiar ciśnienia na "mokro" zobaczymy co wyjdzie ciekawego. Świece wyglądały całkiem dobrze, no ale są nowe i może zrobiłem na nich że 3tyś km - zrobię zdjęcia.
zmijka
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 lis 2019, o 13:22
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez topiq » 5 gru 2019, o 09:41

Oglądałem. Na zimnym trochę niskie obroty, wg mnie powinny być przynajmniej 1200. Przepustnica ma trochę skoków na zimnym. Porobię jakieś zrzuty i wkleję. Z18XE jednak ma trochę więcej informacji w tym banku danych. Zrobiłeś cokolwiek z tego co napisałem ostatnio? Przepustnica, kontrola stanu elektroniki pod dekielkiem przepustnicy? Możesz sobie nawet ustawić kamerkę na jakimś statywie, żeby widać było jak pracuje i przekręcić kluczyk, wtedy będzie widać jak pracuje. Dekielek na zatrzaski chyba jest. W necie są opisy a nawet filmy jak wyczyścić porządnie. Można pooglądać też wtyczki, stan pinów czy nie skorodowane. Przy pedale gazu też potrafią piny korodować i różne cyrki się dzieją.
Próbowałeś na zimnym, kiedy właśnie są te problemy z utrzymaniem obrotów, dodać gaz tak do 1200 obr.? Najgorsze chyba w tym wszystkim, że żadnego błędu nie wyrzuca i jest to takie szukanie po omacku.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: 1.4 XEP spadające obroty na biegu jałowym

Postprzez zmijka » 5 gru 2019, o 11:55

Jeszcze nie sprawdzałem przepustnicy. Mam z czasem problemy. Dzieci wykorzystują mój wolny czas w 100 procentach. W weekend może mi się uda. Sprawdzę przy okazji potencjometr pedału gazu. Zastanawiam się co odpowiada za ten parametr PWM Serwo. Może mam uszkodzony sterownik silnika? Hmm. Pytałem czy czujnik położenie wałka rozrządu może powodować taki lub podobny problem?
zmijka
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 lis 2019, o 13:22
Silnik: 1.4 Z14XEP

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 45 gości

stat4u