Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Z18XE Klapy.

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: Z18XE Klapy.

Postprzez deodekabokat » 19 kwi 2019, o 09:51

Już kojarzę, u mnie też coś takiego jest od strony kolektora wydechowego. własnie w stronę skrzyni. Kamień z serca...... że mam opcję i magę sobie EGR zamontować :) Strasznie nie lubię mieć ograniczonych możliwości. Dobra kolektor od Merivy zamówiony czekam. Na razie radio mocno podkręcam bo mam wizje jak się coś od klapy urywa i leci do cylindra.
UPG
Kolektor od merivy właśnie wylądował w domu. 80,- z przesyłką pobraniową. Uszczelka pod kolektor około 20 może uda sie jutro założyć. Kolektor tak jak zakładałem jednodzielny bez specjalnych kanałów i mechanizmów. Z jednego kawałka.
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XE Klapy.

Postprzez deodekabokat » 24 kwi 2019, o 08:21

Kolektor wymieniony.
Koszty:
Kolektor z przesyłką pobraniową: 80,-
Klej do gwintów żeby osadzić wkrętki LPG: 7,5
Uszczelka kolektora ssącego od Victora R do AH: 23,50
Uszczelka przepustnicy 0,- (powinienem był ją wymienić ale nie kupiłem i poszła stara.)

Montaż i problemy.
Wszystko mniej więcej pasuje. Podejście do Serwa jest na środku za przepustnicą a oryginalnie jest z prawej strony obok sterownika. Mi się przewód ułamał ale nie dla tego że coś nie pasowało. Zwyczajnie nie mogłem go wypiąć ze starego kolektora i pękł przy mocowaniu. Jedyne co wygląda inaczej to wtryski PB. W oryginalnym kolektorze siedzą na dwustopniowych oringach mały na końcu wtrysku około 13mm i duży stopień około 25 wyżej. Ja swoje wsadziłem tylko do stopnia na mały bo wiadomo dużego nie było oceniłem że tyle wystarczy. Pamiętajcie że tu już nie ma ciśnienia paliwa bo to jest już za wtryskiem od strony ssącej. W gazie za wtryskami na wężykach nawet się specjalnie nie montuje opasek. Po włożeniu wytrysków PB i osadzeniu ich w gniazdach zostało 2mm które nie doszło do pełnego dokręcenia tych dwóch śrub które mocują wtryski, zwyczajnie podłożyłem podkładki.Roboty trochę jest bo jest dość dużo prucia elektryki i wody. Do samej przepustnicy podchodzi i woda i prund i benzyna. Najgorzej powypinać wtryski PB z elektryki bo tam zabezpieczenia są tak pomyślane że trzeba jakąś agrafką wyciągać druciki blokujące. W sumie głowicę trzeba ogolić tak że zostaje rozrząd i kolektor wydechowy i głowica na wierzchu. Oczywiście trzeba spuścić wodę bo w kolektorze jest kanał wodny po prawej stronie, trzeba zdjąć wąż.
Jako że kolektor miałem na wierzchu wiercenie zrobiłem sobie poza samochodem no i taka dygresja że średnio to wyszło wiadomo tak wstawiłem że gaz idzie prawie w zawór no i jest ok ale po zamontowaniu okazało się że jest taki dostęp. A szkoda gadać. Czas wszystkiego 4h wraz z wierceniem kolektora i swapem wtrysków. Gdyby kupić z wtryskami to wtedy wiadomo szybciej. Dużo czasu poszło na mocowanie z przewodem od serwo tej cholernej żółto czarnej złączki.

Wrażenia
Nic nie brzęczy bo waliło i łomotało jak by miało coś się za chwilę urwać. Na szczęście nie cyklicznie to było więc po osłuchaniu uspokoiłem się że to dzwoni nieregularnie z obrotami.
Auto lepiej się zbiera i nie ma zmułek na wysokich obrotach.
Puki co jedna z lepiej wydanych stówek na to auto.
Zaworek do sterowania klapami jest bardzo mały i zipem przypięty do przewodu od serwo. Auto nic nie zgłasza i myśli że sobie klapami wachluje.

Nie bójcie się poprawiać po fabryce.
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XE Klapy.

Postprzez topiq » 24 kwi 2019, o 09:55

Będziesz robił sekcję zwłok starego kolektora? Jak masz jakieś foto, to wstaw do tematu, może się komuś w przyszłości przyda. Nawet jak to wygląda po wymianie już. Dobrze wiedzieć, że w razie co można i tak ;) Jestem ciekaw jak będzie się kształtowało spalanie? Wzrośnie, spadnie czy będzie takie samo?
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XE Klapy.

Postprzez deodekabokat » 24 kwi 2019, o 11:19

Nie no sekcja must have.
Wczoraj zacząłem po robocie o 18 i skończyłem o północy więc już nie miałem siły dalej na to patrzeć. Plan na zdjęcia był ale wiesz jak to jest z rękawiczkami, smarami i telefonami. Jest zdjęcie przed i ew zdjęcie po. Ale Efekt gotowy pewnie się wstawi.
Co do spalania to wierzę że będzie wyższe i tego oczekuję. Moje auto było trochę mułowate ale paliło za mało. Na trasie jak się jechało do 120 palił poniżej 8l LPG, w mieście mieszane 9,5 to zdecydowanie za mało na taki motor i takie wyniki odbiją się na np. zaworach. (już po zakupie okazało się że na jednym cylindrze jest rocheę za mało kompresji). Moja stara astra 1,6 8v paliła więcej. Wymiana kolektora była podyktowana właśnie tym małym spalaniem. Teraz w kolejce stoi wymiana sterownika, mam już kupiony, niestety nie wylogowany wiec czeka na fachowca. Była podmieniana przepławka i pedał gazu ale to nie to. W kolejce stoi jeszcze przepustnica, lambda i czujnik temperatury no i ten sterownik o którym wspomniałem wcześniej.
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XE Klapy.

Postprzez topiq » 24 kwi 2019, o 11:54

Słowem jest co robić. U mnie spalanie jak najbardziej w normie czyli około 10l LPG, czy to miasto czy trasa po ekspresówce. Jednak korekty niebezpiecznie oscylują około 9-10% więc czas na ogarniętego gazownika i regulację LPG.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XE Klapy.

Postprzez deodekabokat » 24 kwi 2019, o 12:12

10% na LTFT?
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XE Klapy.

Postprzez topiq » 24 kwi 2019, o 20:22

Yhm. Muszę pojeździć trochę na Pb :/
Z drugiej strony nie wiem na ile można wierzyć Torque, że nie pokazuje jakichś pierdół.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XE Klapy.

Postprzez deodekabokat » 25 kwi 2019, o 14:51

10 to jeszcze nie jest powód do zmartwienia. Swoją od pewnego czasu stroję tak żeby korekty były na minus. Czyli daje sowicie i sterownik sobie odejmuje. Wtedy po przejściu na PB czyli przy rozruchach nie pali kroci i zauważyłem po starym oplu że mniej spala niż gdy się da mu mało a on wali korekty na plus. To tak z autopsji. Staram się długoterminowych nie trzymać więcej niż niż -7% potem już popycham punkty.
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XE Klapy.

Postprzez topiq » 25 kwi 2019, o 16:33

Póki mam gazownię na gwarancji nie ingeruję. Zaraz mam ostatni przegląd gwarancyjny, co trzeba wymienią na gwarancji, mam nadzieję że poprawią mapę a później to sobie załatwię jakiś interfejs i będziemy się edukować na Lovato.
Ciekaw jestem co tam latało w tym kolektorze? Nie wiedziałem, że Z18XE ma jakieś klapy. Że są w Twinportach to wiem, omijałem wszelkie silniki ze zbędnymi, problematycznymi systemami z daleka, stąd mój wybór tego silnika. Klapy, EGRy, zmienne fazy, szklanki bez hydro be.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XE Klapy.

Postprzez deodekabokat » 25 kwi 2019, o 19:11

Z tymi mocami coś jednak jest na rzeczy.
Jeżeli wierzyć tym danym to pomimo iż w astrze H i Merivie silnik Z18Xe ma te same moce (125HP) to zupełnie inaczej wygląda sprawa momentu
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/opel/astra/h/kombi/silnik-benzynowy-1.8-ecotec-125km-2004-2007/
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/opel/meriva/i/silnik-benzynowy-1.8-ecotec-125km-2002-2010/

Astra H 170Nm@3800
Mervia 165Nm@4600

O ile 5Nm to praktycznie nic o tyle ~1000 obrotów to już jest w ch. Nie wiem czy te dane nie są z tyłka i na ile im wierzyć. Nie wiem też skąd pochodzą te różnice. Np czy sterowniki w obu tych samochodach są takie same?
Pierwszy raz spotykam się w oplu żeby ten sam silnik o tym samym oznaczeniu generował różne przebiegi w różnych samochodach. Zgłupiałem.
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

stat4u