Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.
Moderator: piotii
przez wxe90 » 14 mar 2019, o 12:54
Witam,
Mam podobny problem z szarpaniem w moim Oplu. Pojawia się też dość często błąd: zbyt uboga mieszanka paliwa (P017151). Pojawia się nawet na zimnym silniku, w trasie na dłuższym odcinku w czasie jazdy. Podczas ostatniego skasowania tego błędu mechanik stwierdził, że sonda 2 jest prawdopodobnie do wymiany.
- W czasie jazdy po mieście po przejechaniu ok. 1.5 km (silnik jeszcze nie osiągnął temperatury roboczej, mam odblokowane menu i śledzę temperaturę) wyskoczył ten błąd, jak ruszyłem pod lekkie wzniesienie.
- Innym razem po przejechaniu dłuższej trasy ok. 300 km i krótkim stopie samochód potrafił nierówno zapalić, jakby coś się działo z cewką zapłonową.
Przy 191 891 tys. km były wymienione części:
Moduł CIM
Wymiana uszczelki pokrywy wału
Wymiana świecy zapłonowej
Wymiana filtra powietrza kabinowego
Wymiana wkładu filtra powietrza
Została też wyczyszczona przepustnica na moje życzenie i okazało się, że była dość dobrze zabrudzona.
Przy 198 tys. km został wymieniony:
Termostat w ASO na oryginalny, ponieważ stary nie dogrzewał silnika.
Poprzedni właściciel w Niemczech miał problemy z błędem P0304 oraz P0171/52 n.v przy 116 437, 133 393, 164 085 tys. km. W historii diagnozy jest informacja o wymianie cewki zapłonowej:
Zündspule ersetzen
Diagnosezeit [D] P0304 vorh
Zündspule ersetzen
Diagnosezeit [D] P0304 vorh
Jestem umówiony w ASO na usługę wyczyszczenia kolektora dolotowego i egr. Bardzo możliwe, że te części są dość dobrze zabrudzone i przez to występuje szarpanie. Będę też chciał zdiagnozować stan sond. Możliwe, że też coś jest nie tak z cewką zapłonową. Co o tym sądzicie?
-
wxe90
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 14 mar 2019, o 11:32
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez Wigo48 » 14 mar 2019, o 18:37
Mam podobny przebieg i po 6 tyś od czyszczenia kolektora ssącego całkowicie zapchanego przez spalony olej, znów zaczął wyskakiwać błąd 017152. Auto jeździ poprawnie i nie szarpie. Przede wszystkim więc udrożnij te kanaliki w kolektorze, przeczyść przepustnice i EGR, a powinno być ok.
-
Wigo48
- Klubowicz
-
- Posty: 117
- Dołączył(a): 9 gru 2015, o 18:25
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez wxe90 » 15 mar 2019, o 13:35
Wigo48 napisał(a):Mam podobny przebieg i po 6 tyś od czyszczenia kolektora ssącego całkowicie zapchanego przez spalony olej, znów zaczął wyskakiwać błąd 017152. Auto jeździ poprawnie i nie szarpie. Przede wszystkim więc udrożnij te kanaliki w kolektorze, przeczyść przepustnice i EGR, a powinno być ok.
Dzięki za informację, ale miałeś wyczyszczoną górną i dolną część kolektora? Czy zostały wyczyszczone dokładnie kanały EGR przy głowicy i kolektorze? Proszę, napisz, jak to zostało u ciebie zrobione. Dowiedziałem się z forum, że najtrudniejsze jest ściągnięcie tej części, która jest połączona z głowicą. To tam właśnie są kanały od EGRa, które trzeba oczyścić.
viewtopic.php?f=16&t=3658
-
wxe90
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 14 mar 2019, o 11:32
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez Wigo48 » 15 mar 2019, o 16:54
Wszystko było rozpoławiane i czyszczone, przynajmniej tak mówił mi mechanik. Niestety jak pali litr oleju na 1000 to miały prawo znów się zatkać. Na razie się z tym nie spieszę, bo oprócz tego błędu auto chodzi jak należy.
-
Wigo48
- Klubowicz
-
- Posty: 117
- Dołączył(a): 9 gru 2015, o 18:25
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez wxe90 » 15 mar 2019, o 18:51
Wigo48 napisał(a):Wszystko było rozpoławiane i czyszczone, przynajmniej tak mówił mi mechanik. Niestety jak pali litr oleju na 1000 to miały prawo znów się zatkać. Na razie się z tym nie spieszę, bo oprócz tego błędu auto chodzi jak należy.
W ASO powiedzieli mi, że tylko tę najłatwiejszą stronę czyszczą, a jakbym chciał górną i dolną część to kwota byłaby podwójna, czyli ponad 1000 zł. Ile zapłaciłeś za tę usługę mechanikowi?
-
wxe90
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 14 mar 2019, o 11:32
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez Wigo48 » 15 mar 2019, o 21:10
Zapłaciłem 300, ale szczerze mówiąc, to nie jestem pewien czy go rozpoławiał, bo jak znamy życie, to każdy robi tak żeby zarobić, a się nie narobić. Ale nie mniej uważam, że dobry z niego fachowiec. Robi naprawy już z 20 lat.
-
Wigo48
- Klubowicz
-
- Posty: 117
- Dołączył(a): 9 gru 2015, o 18:25
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez wxe90 » 16 mar 2019, o 07:55
Wigo48 napisał(a):Zapłaciłem 300, ale szczerze mówiąc, to nie jestem pewien czy go rozpoławiał, bo jak znamy życie, to każdy robi tak żeby zarobić, a się nie narobić. Ale nie mniej uważam, że dobry z niego fachowiec. Robi naprawy już z 20 lat.
Jeśli założyć, że nie wyczyścił Ci w samochodzie całkowicie kolektora, a tylko tę najłatwiejszą część to i tak szarpy zniknęły z twojego samochodu.
-
wxe90
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 14 mar 2019, o 11:32
- Silnik: 1.6 Z16XEP
Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości