Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Z20LER falowanie obrotów, szarpanie

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Z20LER falowanie obrotów, szarpanie

Postprzez cwieku333 » 17 lut 2019, o 23:33

Witam wszystkich.
Mam problem z Astrą z20ler w postaci falowania obrotów, szarpania przy przyspieszaniu do ok 2000rpm, wypadanie zapłonu oraz brakiem pełniej mocy. Błędy jakie miałem to ECN 017015, 030001, 030101, 030301.
Wymieniłem świece zapłonowe, cewkę i przepływomierz ponieważ masa powietrza na wolnych obrotach wahała się miedź 10-14kg/h, teraz jest 10-11kg/h.
Po tych wymianach nie ma żadnych błędów, nie ma wypadania zapłonu ( wcześniej przy 130km/h wywalało check), inne objawy pozostały.
Zauważyłem w wartościach rzeczywistych, że po dodaniu gazu reaguje czujnik spalania stukowego na trzecim cylindrze (wyrażone było to napięciem elektrycznym, nie pamiętam wartość)
Wykresy sond lambda wyglądają ok.
Jakie wartości powinien mieć przepływomierz na wolnych obrotach?
Czy źle dobrane świece mogą dawać takie objawy? Zamawiane u znajomego na warsztacie, w hurtowni podobno po katalogu dali.
Co może być nie tak, że są takie problemy?
Pozdrawiam.
cwieku333
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 lut 2019, o 22:37
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Z20LER falowanie obrotów, szarpanie

Postprzez mirek_smok » 6 mar 2019, o 15:28

Czy auto ma instalację gazową ?
mirek_smok
Klubowicz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 9 kwi 2018, o 13:38
Silnik: 1.6T Z16LET

Re: Z20LER falowanie obrotów, szarpanie

Postprzez cwieku333 » 6 mar 2019, o 18:10

Nie ma LPG. Kupiłem ją z wypadającym zapłonem powyżej ok 120km/h, przed wymianą cewki i świec zapłonowych Astra miała moc (na 3 biegu traciła trakcję i włączała się kontrola) jedynie przy wyższej prędkości zaczynała szarpać.
Czy może to być wina źle dobranych świec? Według autodaty powinny być Bosch FQR8LE2 lub NGK PFR6T-10G (przerwa od 0,9mm do 1,1mm), aktualnie mam założone NGK ZFR5F 5165 w których ręcznie ustawiłem przerwę na 0,95mm. Świece te według katalogu hurtowni mają być ok do tego silnika. Czy jest sens kupić w ASO oryginalne świece, czy szukać usterki gdzieś indziej?
Dodam że jeżdżę tak ok 2 tygodni i nie ma żadnych błędów.
cwieku333
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 lut 2019, o 22:37
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Z20LER falowanie obrotów, szarpanie

Postprzez mirek_smok » 7 mar 2019, o 11:50

wg tego
https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplon ... 7336177081
masz właściwe świece nie sądzę że w nich tkwi problem, a zmierz kompresje , a jaki kupiłeś przepływomierz tylko nie mów że zamiennik .
mirek_smok
Klubowicz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 9 kwi 2018, o 13:38
Silnik: 1.6T Z16LET

Re: Z20LER falowanie obrotów, szarpanie

Postprzez cwieku333 » 7 mar 2019, o 12:45

Przepływomierz kupiłem używany chyba od Corsy D o tych samych numerach. Jaka będę miał czas to sprawdzę kompresję i wsadzę starą cewkę i przepływke, zobaczę czy zmieni się praca silnika.
Niepokoi mnie, po podpięciu komputera w wartościach rzeczywistych reaguje czujnik spalania stukowego na cylindrze 3, w tym było wypadanie zapłonu.
cwieku333
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 lut 2019, o 22:37
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Z20LER falowanie obrotów, szarpanie

Postprzez mirek_smok » 7 mar 2019, o 13:12

to wypadanie zapłonu może być np winny np komputer miałem coś podobnego w innych aucie , musiałbyś mieć inny ale z wyprogramowanym imo na podmiankę , akurat mój mechanior posiadał takowy trochę inne auto ale zasada chyba taka sama .
mirek_smok
Klubowicz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 9 kwi 2018, o 13:38
Silnik: 1.6T Z16LET


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 34 gości

stat4u