Bry a co sądzicie o oleju Eurol Synergy 0W40 tak nie ma w specyfikacj dexos2 i gm-A-025 typ full saps, ale do astry 2.0T powinien się chyba dobrze sprawować do tego dodany Archoil AR9200V2?
lej to Olej Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 plus ARCHOIL AR9200 v2 mnie polecili ci co mają bardziej obciążone silniki i maja racje silnik zupełnie inaczej pracuje jest ciszej a nawet mam wrażenie że lepiej przyspiesza ale to może sugestia tego nie weryfikowałem , zrób sobie pomiar głośności pracy na ciepłym na wolnych z komórki kilka razy przed i po zmianie ale nie od razu tylko zrób 1000 km sam się zdziwiłem , a dexos możesz używać jako płukankę bo do silników z turbo raczej nie . Ale nikt ci nie zabroni eksperymentów tylko mnie szkoda silnika na takowe , mam prawie 250k i nie bierze oleju i chciałbym aby tak zostało . Ijeszczę jedno zmieniaj co 10 000 .
Interwał i tak robię co 10tyś km bo rocznie robie koło 20kkm, w książce serwisowej cały czas praktycznie był lany ten TopTec 4600, ale jego bym pełnym syntetykiem nie nazwał, a chce mieć pewnego syntetyka a nie żadnego w technologi syntetycznej, co od ubytków oleju są w granicy 1,5-2l/10kkm uszczelniacze zaworowe do wymiany są chyba, że po płukance archoil ar2300 coś sie naprawi
ten co napisałem jest full z większą lepkością nie gęstością , jak ci olej pobiera to nie wiem co ma ci naprawić płukanka ale próbuj 2 l na zmianę to jeszcze nie tragedia na pobieranie oleju polecają tego https://oil-land.pl/pl/p/Millers-Oils-X ... w30-5L/325 można spróbować
Ostatnio edytowano 22 lis 2018, o 15:01 przez mirek_smok, łącznie edytowano 1 raz
Tak jak pisałem bierze te 1,5-2l/10kkm ale to zapewne uszczelniacze zaworowe do wymiany chyba ze ar2300 je zregeneruje, bo obecnie lece z tą płukanką jeszcze 3kkm do przejechania, i dlatego chce zalac dobry olej prawdziwego syntetyka a nie jakies HC
Jest opcja żeby sprawdzić pierścienie , trasa ze 180 na budziku jak nie weźmie więcej to pierścionki ok . Miałem jedno takie astra coupe ale miała 340k to jak do 120 to tak jak u ciebie 2 litry .