Witajcie.
Jestem tu nowy, więc proszę o wybaczenie jeśli podobny temat już był.
Zacznę od objaśnienia co robiłem w mojej astrze h 1.6.
Niedawno kupiłem samochód ze świecącą się kontrolką CheckEngine, od razu znajomy podłączył mi komputer i wyświetlił się błąd o niskiej sprawności katalizatora.
Okej, uznałem że to nie jest duży problem, więc pojechałem do typa co mi wyłączył drugą sondę lambda.
Wszystko wróciło do normy, samochód zaczął odrazu mniej palić i wszystko jak narazie jest ok.
Jedna rzecz która mnie martwi, to fakt który przedstawiła mi osoba wyłączająca druga sondę lambda.
Komputer pokazał na zimnym silniku zwiększone ciśnienie spalin o 20%, na ciepłym może być to 80%...
Akurat ta rzecz mnie martwi.
Dodatkowo sprawdziłem jeszcze czy występują spaliny w płynie chłodniczym.
Akurat się okazało że płyn przereagował, co potwierdziło obecność spalin w płynie chłodniczym.
Przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą i regeneracji katalizatora (wyczyszczenie wodą pod dużym ciśnieniem brudów).
Mam do Was pytanie odnośnie katalizatora.
Czy owa astra h 1.6 posiada dwa katalizatory, czy tylko jeden ten wraz z kolektorem wydechowym odchodzącym od silnika ?
Jak pisałem wyżej, chcę zregenerować katalizator, tylko nie wiem czy ten zabieg trzeba przeprowadzić na dwóch katalizatorach.
Proszę o pomoc.