Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Postprzez betirazz » 10 paź 2017, o 17:10

Witam, jestem szczęśliwą posiadaczką Opla Astry H 1,6 105 KM (Z16XEP) przebieg 115tys. Autko kupione 2 lata temu. Dwukrotnie wymieniałam olej na "zalecany" oryginalny olej GM 10w40. W zeszłym roku zainstalowałam instalacje gazową Stag. Czytając różne wpisy na forach dotyczącą zalewanych olejów można wpaść w lekką dezorientację. Czy olej GM 10w40 to najlepszy wybór dla tego modelu? Czy nie lepszy byłby np Castrol Magnatec? I jaka lepkość?

Zaznaczę, że pod maską mam dwie nalepki po poprzednim właścicielu, gdzie w 2012 serwis lany był olej Elf 10w40, natomiast w 2015 Castrol 5w30.

Na dniach muszę zmienić olej i się zastanawiam co byłoby najlepsze dla mojej Astrusi. Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeżeli temat przewałkowany.
betirazz
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:13
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Postprzez Wigo48 » 10 paź 2017, o 18:26

Olej 10w40 to półsyntetyk nie zalecany do tego silnika. Polecam pełny syntetyk np: valvoline synpower 5w40 cena ok 90 zł za 4 l.
Wigo48
Klubowicz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 9 gru 2015, o 18:25
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Postprzez szczybura_tomasz » 10 paź 2017, o 21:48

szczybura_tomasz
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 kwi 2017, o 11:02
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Postprzez lisu7 » 15 paź 2017, o 09:47

Ja zalałem właśnie motulem x-cess 5w40, gdyż na nim ma nie brać oleju. Wcześniej podobno był Castrol Magnatec 5w40. Ja polecam ten sklep: http://www.kolegaberlin.pl . Kupisz tam oleje chemie i filtry z niemieckiej dystrybucji. Valvoline lub mobil będą ok. Na castrolu brało mi 0,2l na 1000km, zobaczymy jak bd na motulu :) Przejechane ma 127tys. Ja osobiście bałbym pod uwagę motul,valvoline,mobil. Oleje do tego silnika powinny spełniać normę:GM-LL-B-02.5
lisu7
Klubowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 11 wrz 2017, o 18:57
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Postprzez betirazz » 16 paź 2017, o 19:40

Zalałam właśnie Valvoline Synpower 5w40. Zobaczymy jak będzie się silnik sprawował. Na GM 10w40 nie brał mi oleju prawie w ogóle (raz w ciągu ostatniego roku dolałam ok 0,1-0,2l).
betirazz
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:13
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Postprzez arek19798 » 6 gru 2017, o 19:32

U mnie tez był GM 10W40,ale zmieniłem na valvo maxlife 5w40 ogolnie te silniki powinny pracowac na oleju syntetycznym zalecane sa 5w30 ale 5w40 tez sa dopuszczone napewno w zimie przy duzych mrozach powinien byc ulatwiony rozruch (olej bardziej płynny)
arek19798
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 lis 2017, o 20:08
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Postprzez lisu7 » 6 gru 2017, o 19:47

U mnie niestety na motulu pobiera 0,6l na 500km. Możliwe że Castrol to syfiasty olej i pozatykal nieszczelności albo taki dobry :/ Muszę kupić ceramizera chyba może pomoże.
lisu7
Klubowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 11 wrz 2017, o 18:57
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Postprzez asterekf » 28 gru 2017, o 20:38

ceramizer nie pomoże, jedynie wymiana pierścieni - niestety drogo !.
asterekf
Kierowca
 
Posty: 21
Dołączył(a): 18 cze 2017, o 20:13
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Postprzez lisu7 » 28 gru 2017, o 21:31

Raczej nie pierścienie bo nie dymi na ciepłym. Może uda mi się uszczelniacze zrobić bez ściągania głowicy :) Poza tym to trochę skłamałem bo po analizie wyszło mi 1l na 1000km :lol:
lisu7
Klubowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 11 wrz 2017, o 18:57
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Opel Astra III 1,6 105 KM - wymiana oleju

Postprzez asterekf » 30 gru 2017, o 19:35

akurat w tym silniku pierścienie są cieńsze niż w poprzednim, a uszczelniacze lepsze. A do uszczelniaczy trzeba zdjąć rozrząd i wałki. Ja już to przerabiałem i wyszło na pierścienie (200 tyś przejechane).
asterekf
Kierowca
 
Posty: 21
Dołączył(a): 18 cze 2017, o 20:13
Silnik: 1.6 Z16XEP

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron
stat4u