Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

Postprzez Adirol » 19 lip 2017, o 13:25

Witam wszystkich. Posiadam Astrę H Kombi wersja Cosmo z silnikiem Z14XEP. Od kiedy ją kupiłem czyli jakieś 2 lata świeci mi się check związany z uszkodzoną grzałką 2 sondy lambda. Nie miało to wpływu na jazdę i spalanie więc nic z tym puki co nie robiłem. Od 2 tygodni borykam się z problemem. Asterka zaczęła delikatnie szarpać, po kilku dniach coraz mocniej. Silnik zaczął nierówno pracować na wolnych obrotach, wyczuwalny był zapach paliwa. Sprawdziłem błędy metodą gaz-hamulec i wyskoczyła taka litania: 17015, 1410d 13658, 13601, 13604, 13608, 13008. Byłem przekonany, że padła cewka więc kupiłem nową boscha oraz przy okazji 4 świece NGK. Wymieniłem. Po wymianie nic się nie zmieniło. Wykasowałem błędy kablem potem zrzuciłem klemę na kilka minut oraz przejechałem się jakieś 15 km żeby się zaadoptował. Wszystko ustało. Samochód jechał super. Po około 50 km zaświecił się check i znowu zaczął szarpać po czym po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta znowu wszystko jest ok. Sprawdziłem ponownie błędy tą samą metodą wyszło podobnie: 17015, 1410d, 13658, 13604, 13008, 17011. Dziś rano szedł jak marzenie. Jakieś pomysły. Za 2 tygodnie mam trasę 300 km i coraz bardziej się obawiam.
Adirol
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 paź 2015, o 20:18
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

Postprzez sparspar » 19 lip 2017, o 21:08

Sonde sprawdź
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

Postprzez Adirol » 19 lip 2017, o 21:14

Obydwie działają. W 2 wywala tylko błąd grzałki
Adirol
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 paź 2015, o 20:18
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

Postprzez sparspar » 19 lip 2017, o 21:21

Pogadalibyśmy dłużej gdybym widział te parametry pracy sondy...Błędy na to wskazują.Jakieś logi na czasie wrzuć z pracy silnika. Nie pisz mi jakie napięcie miały sondy i jak przebiegał wykres...Ja lubię spojrzeć po swojemu

Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

Postprzez Adirol » 19 lip 2017, o 22:15

Z tym może być problem. Mam kabelek Elm z alledrogo i sd prog. Nadaje się to tylko do kasowania checka. Jeśli możesz mi podpowiedzieć czy da się na tym zrobić jakieś logi to jestem otwarty. Niedawno kabelek kupiony więc jestem świeży w tym temacie.
Adirol
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 paź 2015, o 20:18
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

Postprzez Adirol » 8 sie 2017, o 19:06

Ok. Problem rozwiązany. Uszkodzona sonda przed katalizatorem. Teraz diagnoza. Po podpięciu do kompa i sprawdzeniu parametrów pracy okazało się że sonda na zimnym silniku wskazywała prawidłowo od ok. 0.100mA do ok 0.700 mA. Po rozgrzaniu parametry wskakiwały na 0.100 do 0.200mA. Samochód z racji tego, że jeździł na krótkich trasach ok 4 km do pracy przez ostatnie tygodnie nie wykazywał zbyt widocznych objawów oprócz delikatnego szarpania. Po tym jak przejechałem nim ok 10 km i postawiłem na betonowej posadzce auto pracowało nierówno, natomiast na posadzce przy wylocie tłumika zrobiła się wielka czarna kałuża. Po odpięciu sondy trochę się poprawiło ale nie za bardzo. Wygląda na to że komputer dostawał wskazania zbyt uboga mieszanka przez co zwiększał czas otwarcia wtrysków. Po pewnym czasie auto po prostu zalewało się a to czego nie przepaliło wylatywało tłumikiem.
sparspar Dzięki za podpowiedź
Założyłem sondę Denso zakupioną w Inter cars za ok 290 zł. Trochę męczenia z odkręceniem bo słabe dojście ale dobry klucz płaski 22 dał radę

Pozdrawiam, mam nadzieje, że komuś to doświadczenie się przyda

Zamykam temat!!! :D
Adirol
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 paź 2015, o 20:18
Silnik: 1.4 Z14XEP


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron
stat4u