Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

pomaranczowy samochod z kluczykiem na zimnym silniku

Moderatorzy: piotii, miranda

pomaranczowy samochod z kluczykiem na zimnym silniku

Postprzez dawidsco » 12 lis 2012, o 23:23

Witam panowie,mam taki denerwujacy mnie problem. tylko denerwujacy poniewaz wszystko jest ok z moja astra 1.9 SRI, oprocz malej pomaranczowej kontrolki jak opisalem ja w temacie. Pojawia sie na zimnym silniku, odpala normalnie, zadnych spadkow mocy, kopcenia, itp. tylko ta cholerna kontrolka, ktora aczkolwiek gasnie po 2-3 min.jazdy . ale dlaczego sie zapala jesli wsszystko jest ok? Co przychodzi mi do glowy to to ze to jakis stary niewykasowany blad, ktoy uaktywnil(odnowil sie)lub pojawil sie kiedy ostatnio wymienilem filtry paliwa i powietrza. czy to myslenie ma sens? Jak sie tego pozbyc bez podlaczania pod kompa? czy odlaczenie akumulatora cos da?Dziwne ze tego nie probowalem?
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
dawidsco
Kierowca
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12 lis 2012, o 22:48

Re: pomaranczowy samochod z kluczykiem na zimnym silniku

Postprzez Froko » 6 sty 2013, o 12:51

sprawdz czy nie ma błedów metoda "hamulec-gaz" jesli Ci wyskoczy num,er spisz go i wklep tutaj: http://astra-3.pl/tips.php?id=7#up - poczytaj i jest tam okno do wprowadzenia kodu i zobaczysz opis . Pozdrawiam
Froko
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 13:21
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: pomaranczowy samochod z kluczykiem na zimnym silniku

Postprzez dawidsco » 6 sty 2013, o 20:16

juz to zrobilem i okazalo sie ze metoda gaz hamulec to dla mnie od tej pory-bzdura. Przepraszam tych ktorzy w nia wierza,ale pokazalo mi 7 innych bledow jak przeplywomierz powietrza, swece zarowe, czujnik powietrza, immobilajzer, i jezszcze cos innego. Za podpowiedzia mojego brata zprowadzilem samochod do salonu Opla, a oni za odpowiednia oplata stwierdzili ze to EGR. Jk to? jedena rzecz a tyle bledow? pomyslalem ze niemozliwe, gdyz jakies 2 miechy temy caly go wyjalem i porzadnie wyczyscilem jakims gownem do czyszczenia hamulcow w spreju. A jednak. Wyczyscilem srodkiem do czyszczenia rur tym razem i... wszystko pieknie chodzi. Ale dzieki za odpowiedz choc troszke pozno- to wszystko zrobilem przed swietami- Bozego narodzenia oczywiscie.
dawidsco
Kierowca
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12 lis 2012, o 22:48

Re: pomaranczowy samochod z kluczykiem na zimnym silniku

Postprzez andy17d » 10 sty 2013, o 14:34

Metoda gaz-hamulec to nie bzdura, tylko trzeba wiedzieć jak interpretować wyniki.
To że wyszło 7 różnych błędów oznacza tyle, że te błędy zostały kiedyś zarejestrowane ale nie koniecznie dotyczyły tej konkretnej usterki.
Jakbyś podpiął samochód pod Techa albo Opcoma, to te błędy też by wyszły ale dodatkowo były by opisane: występuje/nie występuje.
Jak teraz nie zapala się check engine, to sprawdź ponownie błędy. Jeśli w ASO ich nie wykasowali, to ciągle będzie coś pokazywało.
Avatar użytkownika
andy17d
Moderator
 
Posty: 322
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 09:56
Lokalizacja: PO
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: pomaranczowy samochod z kluczykiem na zimnym silniku

Postprzez dawidsco » 29 sty 2013, o 00:06

witam ponownie, po wyczyszczeniu EGR-u wszystko bylo ok -przez jakies 5 tygodni, i ...znow sie zaczelo,tym razem bez kontrolki, tylko samochod mi gasnie na zimnym silniku. Na poczatku spradycznie, ale ze uznalem ze mam doswiadczenie, to wyjalem EGR jeszcze raz wyczyscilem, i...
jest jeszcze gorzej-w pierwszych 10 min. jazdy zgasl mi ok 8 razy- na swiatlach, przed krzyzowka,itp. po prostu -ja mu w gaz a on zgasl.Uprzednio panowie z salonu nie wykasowali bledow( a bylo ich z 8) kilka razy ladowalem akumulator, kiedy byly silne mrozy, i bledy zniknely-SAMOCZYNNIE, teraz poawiaja sie dwa:21470F i jeden stary-161450, a i jeszcze wczesniej kupilem i wymienilem swiece. 21470f to Injector 1 or 4 Malfunction - czyli jesli dobrze rozumiem 1 lub wiecej wtryskow paliwa szlak trafil. Drugi to: 161450- Immobiliser Wrong Signal Received Immobiliser. no i byc tu madry!!!rzeczywiscie mam czasem problem kiedy przekrecam kluczyk i check engine miga, ale proba kolejna i wszystko gra.
Teraz pytanie: czy kupowac EGR? Pezciez ''cycek'' chodzi jak trzeba-nie zacina sie, w samych przelotch to nie ma sie co zepsuc.
Stary, prosze podpowiedz!!!
dawidsco
Kierowca
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12 lis 2012, o 22:48

Re: pomaranczowy samochod z kluczykiem na zimnym silniku

Postprzez dawidsco » 30 sty 2013, o 22:18

Halo Witam, Dalej czekam na rade, a tym czsem pojawil sie nowy blad: 02680F- czyli- wtryskiwacz cylindra 3(?)-zwarcie do plusa.
Czy to oznacza, ze sam wtrysk jest ok tylko elektryka-czy ja to zle interpretuje? Wlalem to cos do czyszczenia wtryskow i zalalem bak do polowy. Oprocz tego -blad zlego sygnalu z immobijazera- czy cus? ale tez sie pojawia. Kluczyk juz zmienialem i nic nie pomoglo. Przez jakis czas bylo ok i znow sie to samo dzieje. Kiedy chece zapalic to po wlozeniu kluczyka i przekreceniu go w stacyjce zapala sie check engine- tylko miga, i kiedy kluczyk wyjmuje i wkladam ponowie to wszystko jest ok.
dawidsco
Kierowca
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12 lis 2012, o 22:48

Re: pomaranczowy samochod z kluczykiem na zimnym silniku

Postprzez dawidsco » 31 sty 2013, o 22:45

Prawdopodobnie do wymiany kostka trzeciego wtryskiwacza, czasami się wypala (szczególnie te żółte). W ASO można kupić zestaw naprawczy do przelutowania za około 80 złotych, albo poszukać na szrocie niebieskiej wtyczki.- tego sie dowiedzialem z innego forum
dawidsco
Kierowca
 
Posty: 13
Dołączył(a): 12 lis 2012, o 22:48

Re: pomaranczowy samochod z kluczykiem na zimnym silniku

Postprzez marb » 1 lut 2013, o 23:29

Po pierwsze bądź łaskaw uzupełnić profil o rodzaj silnika.
Po drugie to nie ten dział.

Gaśnięcie na zimnym silniku to często problem wtrysków. Sprawdzałeś w ASO dawkę korygującą?
Na początek do zbadania elektronika wtryskiwaczy. Nie musisz jechać z tym koniecznie do ASO lecz lepiej do jakiegoś porządnego serwisu diesla.
Będzie taniej i pewnie bardziej fachowo.
marb
Starszy kierowca
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 12:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT


Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości

cron
stat4u