Witam wszystkich na forum,
Mam Opel Astra 3, 1,7 CDTI typ silnika Z17DTH, ISUZU, Moc 100 KM.
Zamontowany jest alernator 12V 100A LR 1100-508F Hitachi.
Napięcie ładowania bez obciążenia wynosi 13,6 V.
Po włączeniu wszystkiego co możliwe (światła długie i krótkie, stop, grzanie szyby, przeciwmgielne, klima, dmuchawa, wycieraczki, radio) napięcie spada do 12,2 V.
Jak skręcę kierownicą i załączy się wspomaganie to napięcie jest poniżej 12V
Test na biegu jałowym.
Jak podkręcę obroty do 3000, napięcie skoczy do 12,4 V przy obciążeniu jak wyżej.
Czy tak ma być?
Jakie powinno być napięcie w tym modelu?
Ile może się zmieniać?
Wyświetlacz w trybie testowym podaje U-Reference 13,5V.
Proszę użytkowników tego samego modelu o sprawdzenie jak mają w swoich samochodach i podzielenie się informacją.
Co 3 miesiące muszę ładować akumulator (12V;60Ah;370A wg DIN / 600A wg EN).
Jest niedoładowany.
Pozdrawiam