Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Alternator

Moderatorzy: piotii, miranda

Alternator

Postprzez Janusz » 21 maja 2012, o 19:39

Witam wszystkich na forum,

Mam Opel Astra 3, 1,7 CDTI typ silnika Z17DTH, ISUZU, Moc 100 KM.
Zamontowany jest alernator 12V 100A LR 1100-508F Hitachi.
Napięcie ładowania bez obciążenia wynosi 13,6 V.
Po włączeniu wszystkiego co możliwe (światła długie i krótkie, stop, grzanie szyby, przeciwmgielne, klima, dmuchawa, wycieraczki, radio) napięcie spada do 12,2 V.
Jak skręcę kierownicą i załączy się wspomaganie to napięcie jest poniżej 12V
Test na biegu jałowym.
Jak podkręcę obroty do 3000, napięcie skoczy do 12,4 V przy obciążeniu jak wyżej.
Czy tak ma być?
Jakie powinno być napięcie w tym modelu?
Ile może się zmieniać?
Wyświetlacz w trybie testowym podaje U-Reference 13,5V.
Proszę użytkowników tego samego modelu o sprawdzenie jak mają w swoich samochodach i podzielenie się informacją.

Co 3 miesiące muszę ładować akumulator (12V;60Ah;370A wg DIN / 600A wg EN).
Jest niedoładowany.
Pozdrawiam
Janusz
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 maja 2012, o 19:15
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Alternator

Postprzez marb » 22 maja 2012, o 22:14

Na pewno tak nie może być.
Akumulator musisz ładować ręcznie, bo nie masz praktycznie ładowania w samochodzie. Na rozgrzanym silniku napięcie ładowania powinno się wahać między 13.6-14.2 V.
Jak dla mnie padnięty regulator napięcia.
marb
Starszy kierowca
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 12:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Alternator

Postprzez Janusz » 24 maja 2012, o 15:21

Witam,

dzisiaj wymieniony regulator napięcia.
Sytuacja bez zmian.
Podpiąłem nowy akumulator aby sprawdzić czy problem pochodzi ze starej baterii.
Sytuacja bez zmian.

Żałuję tylko, że gdy miałem altka wymontowanego to nie zbadałem uzwojeń.
Ale chyba będę musiał to zrobić.

Proszę użytkowników tego samego modelu o sprawdzenie jak mają w swoich samochodach i podzielenie się informacją.
Janusz
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 maja 2012, o 19:15
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Alternator

Postprzez marb » 25 maja 2012, o 11:21

W tych modelach niestety altki lubią padać :(

Czy przy starcie zapala Ci się w ogóle kontrolka ładowania?
Sprawdzałeś, czy nie wyskakują jakieś błędy?

Sprawdź jeszcze klemę przy akumulatorze i diody prostownicze przy altku.
Zakładam, że napięcie odczytujesz w Test-mode lub na akumulatorze. Spróbuj też zmierzyć bezpośrednio na wyjściu z altka.
marb
Starszy kierowca
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 12:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Alternator

Postprzez Janusz » 25 maja 2012, o 19:07

Kontrolka ładowania jest sprawna. Gaśnie zaraz po odpaleniu.
W trakcie pracy silnika nie żarzy.
Błędy są dwa: 050074 oraz 007071.
Klemy czyste zadbane z pewnym zaciskiem.
Diody wymienione razem z regulatorem. Jest to cały zespół (szczotki plus diody).
Napięcie odczytuję na Test-mode ale poparte odczytem na klemach przy pomocy woltomierza. Wyniki są identyczne.
Na wyjściu z altka nie mierzyłem.

Proszę użytkowników tego samego modelu o sprawdzenie jak mają w swoich samochodach i podzielenie się informacją.
Janusz
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 maja 2012, o 19:15
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Alternator

Postprzez machu178 » 29 gru 2012, o 22:18

Witam jestem nowym uzytkowinikiem i forum i opla astry h z tym ze mam 1.7 80 koni i mam pytanie czy moze to jest prawda ze w tych silnikach .1.7 80 koniu tez czesto padaja altrnatory ??
machu178
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 22:13
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Alternator

Postprzez radint » 30 gru 2012, o 02:11

We wszystkich isuzu:P od 80-125KM, są na dole i narażone na wszystko co leci z drogi:/ woda itp. U mnie też tak było z ładowaniem ale co najlepsze, winą była klema plusowa, są one zaciskane na przewodach i najczęściej na zacisku się kruszą (nie widać pod izolacją) ładowanie było marne 12,4 chyba. Dałem do sprawdzenia alternator 140A mam akurat, facet się pyta czy na głowę nie upadłem, bo u niego na stole ładował jak szalony i zapytał jakie auto, pierwsze co wskazał to sprawdzenie klemy czy się nie grzeje. Uciąłem przewód założyłem skręcaną i problem znikł jak ręką odjął.
Ostatnio edytowano 30 gru 2012, o 19:55 przez radint, łącznie edytowano 1 raz
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Alternator

Postprzez machu178 » 30 gru 2012, o 19:17

to czyli co to nie prawda ze to taka czesta awaria ten altrnator w astra h 80 koni ?? czy dosc yo jest czesta usterka
machu178
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 22:13
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Alternator

Postprzez andy17d » 31 gru 2012, o 13:06

Altek od 80KM nie jest jakoś szczególnie awaryjny w porównaniu do reszty. Poza tym altki mogą być od dwóch producentów.
Avatar użytkownika
andy17d
Moderator
 
Posty: 322
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 09:56
Lokalizacja: PO
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Re: Alternator

Postprzez machu178 » 31 gru 2012, o 22:11

no rozumiem pytam bo tak kazdy pisze ze alternatory sie sypią w astrach i kurcze sam niewiem czy w 1.7 80 km to tez tak czesto ale jak mowicie ze nie czesto to chyba bedzie dobrzeee
machu178
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 22:13
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL

Następna strona

Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron
stat4u