Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez umek19 » 7 gru 2016, o 21:14

moj silnik miał ponad 200tys i gaz, przy takim poborze jak miałem to sobie testowałem wszystko co da sie wlać do silnika mi pomógł Castrol EDGE 10W-60 mam nadzieje , że i Ciebie uratuje ( max-life testowałem i nie pomógł a powodował dymienie przy odpalaniu)
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez ErniOK » 16 gru 2016, o 01:53

Cześć

Odwiedziłem dziś serwis który w internecie na stronie http://dobrymechanik.pl/mechanicy/wrocl ... oCo8jw_wcB
cieszy sie pozytywyni opiniami.

poprosilem o diagnozę oraz wycenę

Mechanicy zrobili próbę olejeową i na dwóch cylindrach wyszło ciśnienie około 17, natomiast na dwóch pozostałych około 13
Ponoć norma wmoim aucie to 10,5.

Co bardzo mnie zaskoczyło, ponieważ raczej przy zapieczonych lub zużytych pierścieniach spodziewałem się słabszej kompresji niż nominalna. A tu mam większą..
Mechanicy tłumaczą to tak że ponieważ pierścienie olejowe są zapieczone nie zgarniają oleju w prawidłowy sposób. Ten olej uszczelnia przestrzeń pomiędzu tłokiem a cylindrem, skutkiem czego mamy większą kompresię od nominalnej.
Ten olej który osadza sie na ściankach cylindra i nie jest zgarniany prawidłowo zostanie w końcu przepalony..

Mechanik oszacował koszt naprawy:
1) rozebranie góry silnika
2) Oddanie glowicy do sprawdzenia , jeśli będzie potrzeba do planowania, oraz wymiany gniazd zaworowych oraz uszczelniaczy
3)Sprawdzenie panewek czy nie wymagają wymiany
4) założenie nowych uszczelek i wymiana rozrządu
5) złożenie wszystkiego do kupy

całość mechanik oszacował na koszt 3700zł do 5000zł
To trochę minie zaskoczyło ponieważ czytałem na tym forum posty w których koledzy zamykali się z wymianą pierścieni w kosztacch 1100 do 1200zł

Mam podiąć decyzję czy robić ten silnik, czy odebrać auto w takim stanie jak jest i najwyżej próbować domowych sosobów jak np zalewanie góry silnika naftą, lub próbowanie specyfików takich jak tu:
https://www.youtube.com/watch?v=8i0fqfmzWSw

Prosze Was o radę co o tym wszystkim sadzicie i na co się zdecydować ?
ErniOK
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 10:21
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez MISIEK13111981 » 16 gru 2016, o 05:38

Z wymienionych napraw jest to remont góry silnika a żeby zrobić pierścienie trzeba zrobić dół silnika, czyli dostać się do pierścieni?
MISIEK13111981
Starszy klubowicz
 
Posty: 425
Dołączył(a): 15 mar 2014, o 14:38
Lokalizacja: KOSZALIN
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez umek19 » 17 gru 2016, o 21:02

Twoj plan jest bardzo drogi koszt planowania glowicy i docierania zaworow to około 200zl, średni koszt wymiany uszczelki głowicy z cześciciam to 700-1000zł. Po co zrywac miske olejową dla sprawdzenia panewek jak brak objawów o ich uszkodzeniu. Po wymianie samych pierscieni bedzie jeszcze gorzej niz jest teraz.

Pisałeś o wymianie pierścieni a tu nic o pierścieniach ani o uszczelniaczach zaworów a to jedyne miejsca gdzie może pobierać olej.
ja widzę taki plan naprawy:
- rozebranie silnika
- sprawdzenia głowicy(równość- ewentualnie planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworów
- sprawdzenie bloku silnika i stanu owalizacji, zbeżności cylindrów wymiana i dopasowanie pierścieni do starych tłoków , wymiana tłoków ewentulanie albo drugi silnik, albo dajesz blok do roztaczania i honowania i nowe nadwymiarowe tloki, tłoki do cylindrów dobiera sie z tolerancja około 0,035-0,05mm więc szanse na ich wymine są raczej pewne. Zbyt duża zbieżność odpowiedzialna jest za pękanie pierścieni i spadek mocy przy wysokich obrotach, oraz za zwiększone zużycie oleju. Wymiana pierścieni ma sens w przypadku gdy zużycie tłoka i cylindra mieści się w tolerancjach fabrycznych .
- złożenie silnika , nowa uszczelka głowicy , inne uszczelki i uszczelniacze , nowe śruby głowicy
- nowy rozrzad itp (płyny oleje ...)

w twoim planie unikasz demontażu silnika w tym planie silnik może trzeba będzie wyjąć z samochodu
Możesz zaryzykować i zrobić samą głowicę - uszczelniacze zaworów ale szanse , że nie bedzie brał oleju wynoszą 50% a twierdzisz Sam , że to wina pierścieni więc moj plan jest nieunikniony i kwotowo sie zgadza do 5000zl w wymiana tłokow bo koszt 4 nowych tłokow to koło 1000zl.

Może spróbuj wymienic same uszczelniacze zaworów (może mało fachowo ale więciej niz nic https://www.youtube.com/watch?v=BHfv2MrL4W4 ) , jeśli to nie pomoże to zabawa z cylindrami/pierscieniami https://www.youtube.com/watch?v=AZC5P06dS-0
Załączniki
tloki z16xep.jpg
tloki z16xep.jpg (41.46 KiB) Przeglądane 7768 razy
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości

stat4u