Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez ErniOK » 16 lis 2016, o 13:12

Cześć

Szukam warsztatu we Wrocku, gdzie fachowo i w rozsądnych pieniądzach zajęli by się moim autem. Auto to Opel Astra 1,6XEP(benzyna) Twinport 2004 rok.
Chodzi mi o diagnozę i robotę..

Objawy to nadmierne zużycie oleju (brak wycieków) spala około 1 litr oleju na 350-400 km. Przebieg całkowity wg licznika 170 tyś km
Najprawdopodobniej to zapieczone lub zużyte pierścienie, lub uszczelniacze zaworowe..

Prosił bym o namiary na dobry warsztat..

dzięki :)
ErniOK
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 10:21
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez umek19 » 19 lis 2016, o 02:20

nalej oleju 10w50 albo 10w60 i po problemie, bo chcesz robić gore czy doł , zawory czy cylindry?
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez ErniOK » 22 lis 2016, o 23:50

słyszałem że problemem są pierścienie zbierające, które producent wykonał ze słabych materiałów i z czasem tracą sprężystość. Skutkiem tego auto bierze olej..
Szukam mechanika który wymieni mi te pierścienie na cylindrach na nowe i zrobi to dobrze

Znasz może jakiegoś mechanika we Wrocławiu którego warto polecić ?
ErniOK
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 10:21
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez umek19 » 24 lis 2016, o 02:31

Nie da się, ja bym sie tego nie podjął bo te silniki tak maja czyli lubią olej, ten typ tak ma. Chcesz zmienić pierścienie czy tulejowac blok? Spróbuj zmienić olej na lepszy czyli 5w50 lub 10w60 te oleje nie sa drogie a przy kosztach naprawy 2-3 tys nic nie znaczy. Spokojnie, powoli, wydać kase zdążysz ale zrobisz dól mechanik powie, że góra zrobisz dół i góre a mechanik powie 1l na 1000km to norma dla tego silnika wiec w czym problem.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez julek754 » 24 lis 2016, o 09:30

No dokładnie, olej biorą jak oszalałe.
julek754
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 lis 2016, o 18:49

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez ErniOK » 5 gru 2016, o 23:31

Serwisówka zaleca olej 5W30 ,ale w sytuacji gdy auto bierze olej, może sprówbować mu zalać coś gęstszego np 15W40.
Zanim auto oddam na wymianę pierścieni

Czy ktoś zalewał olej inny niż zaleca serwisówka ?
Co o tym myślicie ?
ErniOK
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 10:21
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez umek19 » 6 gru 2016, o 06:56

gęstszy olej nie, bardziej wytrzymały tak, opel ma cienkie kanały olejowe , zalanie 15w40 spowoduje , że przy -10 go nie odpalisz, ale rób jak chcesz ja bym wlał 10w60, 5w50
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez ErniOK » 6 gru 2016, o 15:54

Z jakiegos powodu producent zalecił olej 5W30 i czy warto wogóle bawić się w lanie innego oleju np 5w50, czy lepiej oddać auto na wymianę pierścieni ?
ErniOK
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 10:21
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez umek19 » 7 gru 2016, o 09:30

Wiem , ze twoim marzeniem jest jeżdzenie od wymiany do wymiany bez dolewania i tak powinno być. Zrobienie silnika dobrze to mysle , ze 2000zl to za mało w 3000zł bys sie zmiescił , moze to chamskie ale lepiej sprzedaj i kup sobie inną. Pierscienie to nie skarpetki , trzeba do pierścieni dopasowac tłok, sprawdzic stan tłoka, sprawdzić cylindry, dopasowac tlok to zuzycia cylindrów, uszczelki głowicy i inne nowe uszczelki, nowe sruby , rozrząd lub sam pasek, głowica i zawory. Żeby wyjąć tłok trzeba rozebrac cały silnik od góry do misy olejowej. Wyjdą jaja jak rozbierzesz i okaże sie , że pękł pierscien i są rysy wtedy honowanie lub tulejowanie, tłoki nadwymiarowe....... Naprawa ma sens jesli lubisz swoja astrę ale póki nie rozbierzesz to nic nie wiadomo a po rozebraniu trzeba wszystko dobrze wyczyścić i dokładnie obejżeć. Ja bym zalał lepszy olej(koszt z filtrem około 200zl) jesli nie pomoze to naprawa lub sprzedaż- mi pomogło utrzymałem swój silnik tak przez 2 lata (vectra z gazem brał książkowo 1l na 1000km czyli 10 litrow na 10.000km - po zmianie oleju od wymiany do wymiany nic nie dolewałem)
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

Postprzez ErniOK » 7 gru 2016, o 15:05

umek19 napisał(a):Wiem , ze twoim marzeniem jest jeżdzenie od wymiany do wymiany bez dolewania i tak powinno być. Zrobienie silnika dobrze to mysle , ze 2000zl to za mało w 3000zł bys sie zmiescił , moze to chamskie ale lepiej sprzedaj i kup sobie inną. Pierscienie to nie skarpetki , trzeba do pierścieni dopasowac tłok, sprawdzic stan tłoka, sprawdzić cylindry, dopasowac tlok to zuzycia cylindrów, uszczelki głowicy i inne nowe uszczelki, nowe sruby , rozrząd lub sam pasek, głowica i zawory. Żeby wyjąć tłok trzeba rozebrac cały silnik od góry do misy olejowej. Wyjdą jaja jak rozbierzesz i okaże sie , że pękł pierscien i są rysy wtedy honowanie lub tulejowanie, tłoki nadwymiarowe....... Naprawa ma sens jesli lubisz swoja astrę ale póki nie rozbierzesz to nic nie wiadomo a po rozebraniu trzeba wszystko dobrze wyczyścić i dokładnie obejżeć. Ja bym zalał lepszy olej(koszt z filtrem około 200zl) jesli nie pomoze to naprawa lub sprzedaż- mi pomogło utrzymałem swój silnik tak przez 2 lata (vectra z gazem brał książkowo 1l na 1000km czyli 10 litrow na 10.000km - po zmianie oleju od wymiany do wymiany nic nie dolewałem)


A jaki olej wybrałeś ?
ErniOK
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 10:21
Silnik: 1.6 Z16XEP

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości

cron
stat4u