Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Moderatorzy: piotii, miranda

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Postprzez dempsejek » 24 sie 2016, o 23:17

Witam,

Podłączyłem dzisiaj OP-COM'a i znowu odczyt błędów pokazuje:

w module ABS/ESP:
U2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
(00) - Obecny

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Obecny

U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Obecny

w module CIM:
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Nie występuje

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
(00) - Nie występuje

Po wykasowaniu tych błędów wracają. Nie da się ich wykasować całkowicie :/

Dodatkowo nie daje mi spokoju "żarzenie się" przy wyłączonym silniku przycisków na kierownicy od sterowania radiem oraz menu komputera o którym już pisałem wcześniej. Sprawdziłem miernikiem i w kostce która jest podłączona do przycisków z lewej strony kierownicy (sterowanie radiem) jest cały czas napięcie 5V na przewodzie koloru niebieskiego tak jak to widać na załączonym zdjęciu. Przez to żarzą sie przyciski i przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki nadal działa klakson. Czy to jest normalne? Jeśli ktoś jest w stanie sprawdzić u siebie czy również ma napięcie na tym przewodzie, będę bardzo wdzięczny. Moim zdaniem nie powinno tak być. Niby niskie napięcie ale z biegiem czasu może rozładować aku. Nie chciałbym aby nowy aku zaraz szlak trafił. Spotkałem się już z radą żeby odłączyć sterowanie, jednak nie jest to rozwiązanie na dłuższą metę bo po odłączeniu kostki od przycisków w kierownicy nie mam klaksonu.
Załączniki
20160824_233432.jpg
20160824_233432.jpg (200.33 KiB) Przeglądane 12651 razy
dempsejek
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:07
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Postprzez sparspar » 25 sie 2016, o 19:01

Dobrze przeczuwałem, że sam rozwiązesz problem:), Nie powinno tak być. Czyli uszkodzony Twój CIM zjada akumulator....
Pozdrawiam

PS. Chodzilo mi Zarzecze bo klakson będzie działał bez kluczyka na wyłączonym.
Ostatnio edytowano 26 sie 2016, o 06:00 przez sparspar, łącznie edytowano 1 raz
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Postprzez drahe » 25 sie 2016, o 21:46

drahe napisał(a):Trudno jednoznacznie powiedzieć.Spróbuj od podmiany cima coś ci bruździ na magistrali CAN.


Od samego początku sugerowałem że problem jest z CIM-em.Ale chyba jeszcze nie ma co otwierać szampana ;)
drahe
Weteran
 
Posty: 599
Dołączył(a): 23 sie 2013, o 21:47
Lokalizacja: Zabrze
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Postprzez dempsejek » 25 sie 2016, o 22:10

Witam,
Orientuje się ktoś ile można kosztować podmiana CIM i przede wszystkim na co zwrócić uwagę kupując używkę ? Czy CIM dawcy musi mieć takie same numery seryjne czy coś innego ? Czy jestem w stanie sam wymienić mając OP-COM'a? Jeśli tak to może ktoś posiada jakąś instrukcję?

Jeszcze jedno pytanko. Czy błąd U2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS) może dawać takie efekty że sporadycznie podczas jazdy na wprost czuć na kierownicy jak auto próbuje skręcić raz w lewo raz w prawo? Nie jest to jakieś wielkie skręcanie prędzej ściąganie ale wyraźnie czuć na kierownicy jakbym się siłował z autem. Raczej wykluczam koła, opony bo dzieje się to na letnich nowych jak i na zimowych. Koła są wyważone na 100% nie ma żadnych luzów w zawieszeniu, zbieżność w porządku. Poza tym gdyby były luzy czy też źle wyważone koła to problem występowałby non stop a to się dzieje sporadycznie.

Pozdrawiam
dempsejek
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:07
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Postprzez dempsejek » 29 sie 2016, o 08:42

Witam,

Byłem i umówiłem się z elektromechanikiem na połowę września. Koleś odczytał błędy swoim urządzeniem, na razie obstawia albo na CIM albo na któryś inny układ który być może był wymieniony ale źle dobrany i może być problem w komunikacji z CIM. Pewnie coś nakręciłem ale dam mu szanse bo koleś jest podobno dobry. Dam znać co i jak się skończy. A swoją drogą udowodnię poprzednikowi co wymienił mi nie wiem po co regulator napięcia, że jest cymbałem. Koleś który będzie się zajmował CIM'em obiecał mi, że sprawdzi regulator napięcia i potwierdzi mi czy jest sprawny czy nie. Czy był wymieniony słusznie czy nie. Ja jestem pewien, że nie słusznie bo nic ta wymiana nie wniosła.

Pozdrawiam
dempsejek
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:07
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Postprzez dempsejek » 20 wrz 2016, o 14:11

Tak jak pisałem auto odstawione do elektro-mechanika zobaczymy co ustali.
dempsejek
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:07
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Postprzez dempsejek » 3 paź 2016, o 13:33

Sprawdzając w TEST-MODE na samym końcu w pozycji Store mam informację o błędzie C00B czy ktoś się orientuje co to za błąd ?

S__773A.jpg
S__773A.jpg (25.25 KiB) Przeglądane 12435 razy



Pozdrawiam
dempsejek
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:07
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Postprzez dempsejek » 3 paź 2016, o 20:12

Dzięki za odpowiedź sparspar

Męczę temat bo odebrałem Astre od magika wymieniony CIM (koszt 400zł) z programowaniem. Obecnie nie jestem w stanie sprawdzić ewentualnych błędów OP-COMem bo nie mam dostępu przez najbliższe dwa tygodnie. Metoda gaz+hamulec nie pokazuje żadnych błędów ECN jednak we wspomnianym TEST-MODE mam zapamiętany błąd C00B i nigdzie nie mogę znaleźć na jego temat informacji. Nie wiem czego on dotyczy.
dempsejek
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:07
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Postprzez dempsejek » 4 paź 2016, o 11:41

Auto było dzisiaj u elektromechanika który wymieniał mi ukłąd CIM. Odczytał błędy i na szczęście brak jakich kolwiek błędów związanych z CIM (te które wcześniej występowały i nie można było ich usunąć). Błąd który był teraz C00B na komputerze wykazało, że to błąd w multimediach czyli radio. Wykasowany został i tyle. Mnie najbardziej cieszy fakt, że błędy z CIM nie wracają także kwota 400zł za wymianę to przełknięcia :)
dempsejek
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:07
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

Postprzez bagi33 » 18 lut 2017, o 23:34

Witam,prześledziłem cały wątek z rozładowującym się akumulatorem.I mam pytanie do kolegi "dempsejek",czy wymiana Cim-u wyeliminowała problem.Czy akumulator już się nie rozładowuje.Pytam bo u mnie w Astrze Z16XER ma ten sam problem,tyle ,że nie zaobserwowałem czy potencjometry mi żarzą na kierownicy.Podobny mam objaw jak Ty,czyli jak samochód stoi nie odpalany dłużej niż dzień mam problem z odpaleniem,szczególnie teraz jak jest zima.Nadmienię,że mam aku. Varta Silwer -nówkę.Proszę o odpowiedź.Pozdrawiam
bagi33
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 cze 2013, o 18:40
Silnik: 1.6 Z16XER

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości

stat4u