Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez rwadziod » 6 lis 2012, o 12:35

Witam

Podczas jazdy autem zaczyna szarpać i traci moc wtedy zapala się kontrolka "układ kontroli emisji spalin" i miga, czasami pomaga wyłączenie silnika a czasami podczas jazdy wszystko wraca do normy.
Błędy które pokazuje komputer to:
-030000
-030100
-030200
-030300
-030400
-031400
z tego co wyczytałem z opisów błędów to wypadanie zapłonu, proszę was o radę co to może być.

Pozdrawiam
Łukasz
rwadziod
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 06:55
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez rwadziod » 6 lis 2012, o 12:37

Dodam autko ma przejechane 150000
rwadziod
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 06:55
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez jerzy » 9 gru 2012, o 21:24

Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post. Co do wypadania zapłonów: miałem podobne błędy podczas długiego powrotu z wakacji. Ostatecznie, silnik przestał palić na trzecim cylindrze i do domu dociągnąłem na 3 cylindrach. Niezbędna okazała się wymiana modułu cewek zapłonowych, po wcześniejszym wyeliminowaniu innych podejrzanych elementów: świeca :lol:
jerzy
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 21:10
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez kistefan12 » 12 gru 2012, o 23:01

Witam . Ja mam od kilku dni ten sam problem . Tylko że podczas jazdy gdy silnik się już trochę zagrzeje to najpierw zapala się kontrolka samochodu z kluczem czyli tak jakby sygnalizował uszkodzenie silnika a dopiero później zapala się kontrolka błędu emisji spalin . Silnik pracuje wtedy też tak dziwnie jakby na trzy cylindry , ale tu jest ten mankament że a sierpniu miałem właśnie awarie zapłonu i wtedy wymieniłem wszystkie świece oraz uszkodzoną cewkę zapłonową . Jutro jadę na podłączenie do komputera także opisze co i jak .......
kistefan12
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 00:19
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez kistefan12 » 12 gru 2012, o 23:04

Aha dodam że mam ten sam rocznik Astry i ten sam silnik . W tym momencie mam przejechane 96tyś ................
kistefan12
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 00:19
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez kistefan12 » 23 gru 2012, o 14:41

Witam . Ja już znalazłem przyczynę błędu . W sierpniu padła mi jedna świeca a ona pociągnęła cewkę zapłonową . Kupiłem wtedy cewkę JANMOR . I teraz właśnie ta sama cewka mi padła . Błąd jaki mi pokazywała ASTRA metodą gaz-hamulec to 035100 a po podłączeniu pod kompa BRAK ZAPŁONU - CYLINDER PIERWSZY . Kupiłem cewkę tą samą a starą oddałem na gwarancję . Czy ktoś może wie dlaczego cewka mi tak szybko padła .
kistefan12
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 00:19
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez espaniol » 13 mar 2013, o 09:05

Witam szanownych forumowiczów. Również jestem posiadaczem ASTRY z tym silnikiem i miałem być może troszkę podobny problem (tzn. nierównomierna praca silnika tak jakby nie wszystkie cylindry pracowały i wyczuwalny spadek mocy) przy czym występował podczas jazdy gdy przekroczyłem np. 4500 obr/min zapalała się wówczas kontrolka "Check engine" oraz od emisji spalin. Nadmienię, że po ponownym uruchomieniu silnika problem jako taki nie występował tzn kontrolki nadal świeciły (nie zawsze) ale silnik do tych ok 4500 obr/min zachowywał się poprawnie. Po podpięciu pod komputer diagnostyczny (u mechanika zajmującego się oplem) wyskoczyły błędu o braku zapłonu na którymś z cylindrów, obejrzał moduł zapłonowy i stwierdził, że to w nim leży przyczyna. Zakupiony został nowy chyba oryginalny prod. DELCO (tak zostałem poinformowany). Po wymianie modułu problem nie ustał, wiec udałem się do ASO OPLA. Sam sprawdzając błędy metodą gaz-hamulec wyskakiwały błędy które po zdekodowaniu wskazywały "wypadanie zapłonu", któregoś z cylindrów (nie pamiętam którego). Panowie w ASO zaproponowali wymianę świec - po zastosowaniu (wymienili oni) problem nadal nie ustawał. Wiec ponownie udałem się do tegoż samego mechanika i on po dłuższej diagnozie stwierdził uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego, wymienił i problemy zniknęły. Może koledze się przyda ta informacja. Życzę powodzenia
espaniol
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 08:44
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez nowy123 » 19 gru 2013, o 20:18

rwadziod jak naprawiles auto?? bo ja mam ten sam problem :cry: prosze o pomoc
nowy123
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19 gru 2013, o 20:12
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez slan » 6 mar 2014, o 19:27

Ponieważ to mój pierwszy post na tym Forum, witam wszystkich.

Coś tu cicho od grudnia, więc może odświeżę temat.
Mam podobny problem, jak opisany w tym wątku, lecz wcześniej pojawiły się inne błędy.

Po kolei:
Zaraz po zakupie samochodu, ponieważ jego przeszłość serwisowa nie do końca była jasna, postanowiłem wymienić rozrząd (przed wymianą przejechałem ok. 150km).
Po wymianie rozrządu i przejechaniu ok. 300km zapaliła się kontrolka "Check Engine". Kod błędu, który wtedy się pojawił to P0420, czyli: "System katalizatora (Bank 1) - wydajność‡ poniźej progu". Mechanik stwierdził, że to wina katalizatora i zaproponował wymianę. Ponieważ jednak nowy kosztuje ok. 800zł (w Astrze H to, niestety, cały moduł wraz z 4 rurami do kolektora), próbował zorientować się, czy jest możliwość wycięcia samego katalizatora i wspawanie "uniwersalnego" (170zł). Niestety, oferowane katalizatory uniwersalne, ze względu na ich gabaryty (oraz konstrukcję oryginału), nie pasują, więc pomysł upadł. Mechanik skasował błąd i po przejechaniu ok. 5km wyskoczyły kolejne błędy:

P0300
P0301
P0302
P0303
P0304
P0314
czyli wiadomo co :cry:

Po ponownym skasowaniu błędów wszystko było w porządku przez 3 dni. W tym czasie przejechałem ok. 200km.
Wczoraj ponownie pojawił się problem, ale z wypadaniem zapłonu "tylko" w 1 cylindrze. Tym razem sam skasowałem błąd (zaopatrzyłem się w ELM-a 327 BT).
Dzisiaj, po przejechaniu kolejnych 50km, ponownie wypada zapłon we wszystkich 4-ch cylindrach.
Błąd P0420 już się ponownie nie pojawił
Oczywiście, jak zapewne większości z Was, nie uśmiecha mi się eksperymentowanie z wymianą po kolei świec (te zresztą będę wymieniał w weekend), cewki, czujnika położenia wału, itd. Pytanie zatem, jak poprawnie zdiagnozować usterkę, nie narażając się na zbyteczne koszty(?).
Dodam, że zauważyłem jeszcze inne objawy, niekoniecznie związane z wypadaniem zapłonu (chociaż, kto wie...). Otóż, od początku (tj. od chwili zakupu) samochód dziwnie zachowuje się podczas ruszania - kiedy dodaję gazu delikatnie, samochód najpierw rusza, a następnie "coś" go jakby dusi (tak, jakbym nagle nacisnął hamulec). Jeśli dodam dużo więcej gazu, rusza normalnie. Z początku myślałem, że "ten typ tak ma", jednak, w porównaniu z innymi samochodami, którymi jeżdżę, tutaj ewidentnie coś jest nie tak. Z żadnym samochodem nie mam takiego problemu, a ten po prostu często mi gaśnie podczas ruszania, jeśli zapomnę o odpowiednio silnym przyciśnięciu gazu. Ponadto mam wrażenie, że moc/moment obrotowy/przyspieszenie nie zawsze są takie same. Zauważyłem też, że wolne obroty czasami falują (800-1000 obr/min) - jednak dzieje się to bardzo rzadko i, dosłownie po kilku sekundach, jest OK.
Co do "duszenia" podczas ruszania: przeczytałem na innych forach, że powodem może być praca tylko 3 cylindrów, ale wtedy chyba od razu pojawiałyby się jakieś błędy, więc to raczej odpada.
Jeśli chodzi o falujące obroty: wtedy również nie pojawiają się błędy.
Generalnie błędy wypadającego zapłonu zawsze pojawiają mi się podczas jazdy, przy prędkości 50-70km/h i obrotach w granicach 2000-2500.

Jak wspomniałem wyżej: w weekend zamierzam wymienić świece (nowe NGK), jednak mam dziwne przeczucie, że to coś poważniejszego :(

EDIT:
Tak, jak przewidywałem: wymiana świec nic nie dała - nadal co kilkadziesiąt km (po rozgrzaniu) pojawiają się powyższe błędy.
Ostatnio edytowano 20 mar 2014, o 13:30 przez slan, łącznie edytowano 1 raz
slan
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6 mar 2014, o 18:10
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez sebastian2209 » 9 mar 2014, o 13:39

Na początku chciałem się przywitać jestem nowym użytkownikiem forum i astry H.
Też miałem problem wypadania zapłonu kody:
0300
0301
0302
0303
0304
0314
została wymieniona cewka na nową delphi i czujnik wałka.
Niestety nic to nie zmieniło metodą gdybania wpadłem na pomysł i na nagrzanym silniku odłączyłem EGR wykasowałem błędy i wypadanie zapłonu ustało oczywiście, pojawił się błąd uszkodzonego egr-u,a więc postanowiłem go zaślepić.
Po zaślepieniu i wykasowaniu błędów pojawił się nowy błąd 0171 52 uboga mieszanka, auto jeździ prawie normalnie tylko przy ruszaniu na 1 szarpie po wrzuceniu 2 itd. jest wszystko ok.
Jeżeli jest mi ktoś w stanie pomóc to bardzo proszę.
sebastian2209
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9 mar 2014, o 13:18
Silnik: 1.6 Z16XEP

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

stat4u