Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Z20LEL i kontrolka "samochód z kluczykiem"

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Z20LEL i kontrolka "samochód z kluczykiem"

Postprzez Volc43 » 16 sie 2016, o 21:57

Witajcie!

Od 3 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Astry H, Enjoy z 2004 roku. W mojej Astrze drzemie silnik 2.0 Turbo o mocy 170 km. Jest to oczywiście benzyniak o oznaczeniach Z20LEL.

Po miesiącu od zakupu auta pojawił się jednak problem - kontrolka "samochód z kluczykiem". Początkowo kontrolka zapalała się sporadycznie, najczęściej przy (lub na następny dzień po) ostrym gazowaniu. Oczywiście odwiedziłem mechanika, podłączył komputer i usunął błędy. Stwierdził, że to błąd w komputerze i nie powinno się już pojawiać. Niestety, kilka dni później problem powrócił i przez kilka dni kontrolka świeciła się ciągle, również od razu po odpaleniu silnika. Potem na jakiś czas problem zanikł, sam z siebie.

Na dzień dzisiejszy oprócz tego że kontrolka pojawia się co któreś odpalenie silnika, to czasami mruga i nie idzie odpalić auta. Trzeba wyjąć kilkukrotnie kluczyk, by je uruchomić. Jak zapali się podczas jazdy, czasem pomaga kilkukrotne zgaszenie silnika i uruchomienie ponownie, by kontrolka znikła. Boję się jednak, że pewnego dnia go już nie odpalę.

Ok, to teraz co wiem. Wypedałowane błędy to:
1120
1122
1614
1616

- Przekręcanie kluczyka co poziom w odstępach 3-5 sekund nie pomaga.
- Mechanik samochód już raz obejrzał i rozłożył ręce. Obstawia czujnik położenia pedału hamulca, ale nie jest pewien - znalezienie przyczyny zajmie dużo czasu, a płaci się za roboczo-godziny, a nie samo naprawienie usterki.
- Kostki bezpieczników sprawdzone, wszystko jest czyste.
- Filtr powietrza wymieniony - takie rozwiązanie również znalazłem w sieci.
- W międzyczasie wymieniłem chłodnice klimatyzacji -stara była dziurawa - to właśnie po tej operacji problem na jakiś czas znikł.
- Na zapalonej kontrolce z kluczykiem autko łapie muła i rośnie spalanie, ale nie kopci.
- Zauważyłem że są 2 tryby muła, jeden dopuszcza na zapalonej kontrolce obroty do 2,5 tys, a podczas drugiego nie idzie przekroczyć 2,1 tys obrotów.
- W samochodzie rozrząd był wymieniany 20 tys. kilometrów wcześniej, a całkowity przebieg to 123 tys.
- Jeżeli nie ma kontrolki z kluczykiem to samochód zachowuje się całkiem normalnie, podczas przyspieszania wgniata w fotel. Turbina sprawna.

W sieci znalazłem, że może to być przyczyna:
- przepustnicy - ale nie kopci, nie dymi więc raczej odpada?
- przepływomierza - tego nie mam niestety jak sprawdzić, jednak przy wadliwym kontrolka by nie gasła?
- filtra powietrza - wymieniony, nie pomogło.
- immobiliser - to brzmi najsensowniej (baterie w pilocie ok, łapie otwieranie z daleka - mam niestety tylko jeden kluczyk) - przy kolumnie kierownicy widać, że była już otwierana. Jak można to potwierdzić?
- czujniki, bezpieczniki, przewody, styki - zbadanie tego nie jest łatwe i pochłonie dużo czasu. Na pierwszy rzut oka kable i styki wyglądają jednak ok.
- moduł CIM - wyczytałem, że to słaby punkt tego auta, jednak objawy nie do końca pasują do opisanych powyżej.

Czy jest jednak coś co pominąłem, a mógłbym sprawdzić to sam? Czy pozostaje mi jedynie oddać auto do mechanika i wybulić gruby hajs za samo znalezienie problemu? A może ktoś miał podobne objawy i przyczyną była jakaś drobnostka? Każda, nawet najdrobniejsza rada bardzo się przyda.
Volc43
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 sie 2016, o 21:53
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Z20LEL i kontrolka "samochód z kluczykiem"

Postprzez sparspar » 18 sie 2016, o 06:25

I jak panie Volc43, znalazłeś już odpowiedzi na swoje swoje błedy?
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z20LEL i kontrolka "samochód z kluczykiem"

Postprzez drahe » 18 sie 2016, o 13:33

Volc43 napisał(a):Na dzień dzisiejszy oprócz tego że kontrolka pojawia się co któreś odpalenie silnika, to czasami mruga i nie idzie odpalić auta. Trzeba wyjąć kilkukrotnie kluczyk, by je uruchomić. Jak zapali się podczas jazdy, czasem pomaga kilkukrotne zgaszenie silnika i uruchomienie ponownie, by kontrolka znikła. Boję się jednak, że pewnego dnia go już nie odpalę

- moduł CIM - wyczytałem, że to słaby punkt tego auta, jednak objawy nie do końca pasują do opisanych powyżej.



Jak najbardziej pasują do problem z odpaleniem auta :D
drahe
Weteran
 
Posty: 599
Dołączył(a): 23 sie 2013, o 21:47
Lokalizacja: Zabrze
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z20LEL i kontrolka "samochód z kluczykiem"

Postprzez Volc43 » 20 sie 2016, o 16:35

drahe napisał(a):
Volc43 napisał(a):Na dzień dzisiejszy oprócz tego że kontrolka pojawia się co któreś odpalenie silnika, to czasami mruga i nie idzie odpalić auta. Trzeba wyjąć kilkukrotnie kluczyk, by je uruchomić. Jak zapali się podczas jazdy, czasem pomaga kilkukrotne zgaszenie silnika i uruchomienie ponownie, by kontrolka znikła. Boję się jednak, że pewnego dnia go już nie odpalę

- moduł CIM - wyczytałem, że to słaby punkt tego auta, jednak objawy nie do końca pasują do opisanych powyżej.



Jak najbardziej pasują do problem z odpaleniem auta :D


Dzięki za sprecyzowanie. Powiedz mi tylko czy wszystkie objawy wskazują tylko na moduł CIM? zarówno tryb awaryjny jak i problem z odpalaniem czy tylko to drugie?
Volc43
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 sie 2016, o 21:53
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Z20LEL i kontrolka "samochód z kluczykiem"

Postprzez sparspar » 21 sie 2016, o 23:01

A błąd 1120 wyskakuję Ci jeszcze?. Probowałeś coś zdiagnozować albo naprawić?. Czy Twoje błędy zawsze występują razem?( czyli 11.... i 16.....)
Ja widzę dwa rozwiązania:
1. Uwalony CIM i czujnik przyspieszenia gazu ( czyli dwie usterki)
2. Szwankuje tylko sterownik (ECM, wtyki itp.)

Pozdrawiam
ps. mogę się mylić tylko w 10 procentach:), żartować też jest wskazane...
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z20LEL i kontrolka "samochód z kluczykiem"

Postprzez Volc43 » 22 sie 2016, o 09:33

sparspar napisał(a):A błąd 1120 wyskakuję Ci jeszcze?. Probowałeś coś zdiagnozować albo naprawić?. Czy Twoje błędy zawsze występują razem?( czyli 11.... i 16.....)
Ja widzę dwa rozwiązania:
1. Uwalony CIM i czujnik przyspieszenia gazu ( czyli dwie usterki)
2. Szwankuje tylko sterownik (ECM, wtyki itp.)

Pozdrawiam
ps. mogę się mylić tylko w 10 procentach:), żartować też jest wskazane...


Tak, problemy występują razem. Wczoraj również zauważyłem, że podczas włączonego trybu awaryjnego trzymając pedał gazu równo obroty spadają, a potem na chwile samochód nabiera mocy i obroty rosną. Jak spadają by utrzymać prędkość pedał muszę wdusić w samą podłogę. Problem ten występuje tylko w trybie awaryjnym - kontrolka "samochód z kluczykiem".

Na dniach oddam auto do elektryka, bo niestety tak się nie da jeździć. Co prawda można kilka razy odpalić auto by awaryjny się nie zapalał, ale staje się to bardzo uporczywe.

Odnośnie wymienionych punktów:
1. Powiedz mi proszę odnośnie naprawy CIM. Czy mogę po numerach elementu znaleźć używany CIM np. na Allegro, wylogowany i dać do wmontowania w mojej astrze? Czy w tym temacie jakieś rady?
- Czujnik przyspieszenia gazu - rozumiem, że tu już wymiana całego pedału?

2. Czy można to jakoś potwierdzić? Czy są jakieś szczególne objawy?

Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc :)
Volc43
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 sie 2016, o 21:53
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Z20LEL i kontrolka "samochód z kluczykiem"

Postprzez sparspar » 22 sie 2016, o 12:39

Musisz zaczekać na podpowiedź od pana drahe'a ( to jego specjalność) , bo ja na CIM nie znam się. Znam jak wiekszość z Was tylko objawy, które dają znać o uszkodzeniu modułu. Skoro zamierzasz pojechać do elektryka to on powinien sprawdzić Ci kostke przy pedale i wiązke z pedału przyspieszenia ( w razie czego pedał jest razem z modułem do wymiany) do ECU. Mase na ECU. Może wpiąć się w kable przy pedale i obserwować jak wzrasta i maleje napięcie przy dodawaniu gazu (ja osobiśćie preferuje mierniki i oscyloskop niż OP-coma do obserwacji). Każdy ma elektryk ma swój sposób na diagnozowanie....

Pedał przyspieszenia raczej nie ma powiązania z modułem CIM. Dlatego pisałem o dwóch usterkach.
Innych szczególnych objawów nie kojarze...
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

stat4u