Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Wymiana uszczelki zaworu EGR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Wymiana uszczelki zaworu EGR

Postprzez lukpio3 » 17 maja 2016, o 17:40

Witajcie,
Chciałem Was zapytać, czy podczas czyszczenia zaworu EGR, powinno wymieniać się uszczelkę? Jest to czynność którą powinno się raz na jakiś czas przeprowadzać i zastanawia mnie po pierwsze, fakt dużych braków tych uszczelek (ciężko ją kupić), dwa, jej cena. W ASO kosztuje ponad 100zł a w Inter Carsie posiadając dość duże zniżki mogę ją mieć za ponad 70zł. I teraz nie wiem czy oby na pewno ją się wymienia i czy nie jest wielorazowego użytku. Bardzo proszę Panowie o podpowiedź bo nie wiem czy kupować czy nie.
lukpio3
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 maja 2016, o 17:00
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wymiana uszczelki zaworu EGR

Postprzez smolar » 18 maja 2016, o 16:27

Powinno się wymienić, dokupić ciężko, ceny kosmos. Najlepiej zrobić nową z puszki po napoju. Dociąć nożyczkami, nawiercić i zamontować.
Avatar użytkownika
smolar
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17 cze 2015, o 18:53
Lokalizacja: Płock
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wymiana uszczelki zaworu EGR

Postprzez mariusz7897 » 18 maja 2016, o 17:02

Uszczelka kosztuje kilkanaście zł z wysyłką np. na tej aukcji:

http://allegro.pl/145-uszczelka-egr-ope ... 71723.html
mariusz7897
Kierowca
 
Posty: 21
Dołączył(a): 15 kwi 2016, o 21:32
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wymiana uszczelki zaworu EGR

Postprzez lukpio3 » 18 maja 2016, o 17:45

Tylko to jest uszczelka papierowa. Oryginalna tak nie wygląda, jest bodajże aluminiowa i kosztuje w okolicach 100zł
lukpio3
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 maja 2016, o 17:00
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wymiana uszczelki zaworu EGR

Postprzez mariusz7897 » 18 maja 2016, o 20:48

To nie dobrze. Taką kupiłem i w sobotę zamierzam czyścić EGR przy okazji regulacji zaworów . Wyślij mi zdjęcie jak powinna wyglądać uszczelka.
mariusz7897
Kierowca
 
Posty: 21
Dołączył(a): 15 kwi 2016, o 21:32
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wymiana uszczelki zaworu EGR

Postprzez lukpio3 » 18 maja 2016, o 21:37

Tak to wygląda: http://www.opel-drive.ru/index.php?id=c ... rt=5851587

Jak widzisz nie jest papierowa. Ma jakieś specjalne wypusty które jeszcze nie wiem do czego służą i jakieś przetłoczenia. W ASO kosztuje 170zł i jest na zamówienie, czas oczekiwania ok 2 tygodni a w intercarsie chcą ponad 80zł za zamiennik i to po zniżkach a mam dość spore bo biorę na znajomego na warsztat. Normalnie kosztuje ponad 120zł.
lukpio3
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 maja 2016, o 17:00
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wymiana uszczelki zaworu EGR

Postprzez mariusz7897 » 18 maja 2016, o 21:51

lukpio3 napisał(a):Tak to wygląda: http://www.opel-drive.ru/index.php?id=c ... rt=5851587

Jak widzisz nie jest papierowa. Ma jakieś specjalne wypusty które jeszcze nie wiem do czego służą i jakieś przetłoczenia. W ASO kosztuje 170zł i jest na zamówienie, czas oczekiwania ok 2 tygodni a w intercarsie chcą ponad 80zł za zamiennik i to po zniżkach a mam dość spore bo biorę na znajomego na warsztat. Normalnie kosztuje ponad 120zł.


Dodatkowe wypustki ułatwiają montaż (przytrzymują uszczelkę podczas dokręcania do bloku silnika). Wydaje mi się, że ta uszczelka z aukcji, którą ci podałem będzie OK. Nie jest ona papierowa, jest "wykonana jest na bazie włókien aramidowych KEVLAR®, włókien mineralnych oraz wypełniaczy powiązanych lepiszczem na bazie kauczuku NBR, zbrojona siatką stalową ocynkowaną." źródło: http://www.gambitgl.pl/pl/produkty/plyt ... p-226.html

Zaczekaj do soboty/niedzieli, wtedy ją sprawdzę.
mariusz7897
Kierowca
 
Posty: 21
Dołączył(a): 15 kwi 2016, o 21:32
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Wymiana uszczelki zaworu EGR

Postprzez lukpio3 » 21 maja 2016, o 22:01

Witajcie,
Jestem już po pierwszym etapie czyszczenia. Dziś na stół poszedł zawór EGR. Powiem tak, było co czyścić. Środek do czyszczenia zaworów EGR wymiękł. Poradził sobie z tą drugą komorą (ta która się otwiera). Natomiast z tej pierwszej nagar zeskrobywałem płaskim małym śrubokrętem tyle tego było. Później jeszcze tyle ile mogłem oczyściłem drobnym papierem ściernym i całość zmontowałem. Różnica moim zdaniem jest. Samochód zdecydowanie przestał szarpać przy ruszaniu. Rusza płynnie. Stał się żwawszy na wyższych obrotach (albo to tylko moje subiektywne odczucie).

W przyszłym tygodniu na warsztat idzie przepustnica. Dziś zdjąłem przewód z niej i muszę Wam powiedzieć że ta komora widoczna po zdjęciu przewodu powinna być czystsza. U mnie jest czarno. To wyobrażam sobie jak musi wyglądać druga strona ....

Mam tylko pytanie. Do zdjęcia przepustnicy muszę odłączyć przewody wodne. Cieknąć co prawda nic nie powinno ale czy po ponownym założeniu muszę odpowietrzać układ czy nie ma takiej konieczności?
lukpio3
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 maja 2016, o 17:00
Silnik: 1.6 Z16XEP


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

stat4u