Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Szarpanie, utrata mocy - POMOCY

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Szarpanie, utrata mocy - POMOCY

Postprzez Robert M » 21 mar 2016, o 12:32

Witam
Posiadam Opla Astrę 1.6i + LPG kombi. Postaram się opisać mój problem.
Pewnego dnia samochód zaczął tracić moc, tak jakby chciał się rozpędzić ale nie mógł, można było odczuć jak by coś go blokowało i nie mógł załapać.
Wyczytałem na tym forum że może to świece i przewody wysokiego napięcia do wymiany - ale nie. Później doczytałem się, że może coś z instalacją gazową - al;e również nie.
Pojechałem do mojego sprawdzonego mechanika on stwierdził problem i wycenił naprawę na 3500pln.
Teraz zaczyna się mój problem !!! Nie znam się na mechanice samochodowej więc nie do końca potrafię powtórzyć to co on mi powiedział ale postaram się to opisać i proszę o pomoc.
Chodzi o jakieś 2-koła zębate przy pasku rozrządu ( podobno nie ma do tego zamienników a oryginał kosztuje jeden około 700.00pln ) do tego jakieś dwa czujniki i przy tym trzeba też zrobić wymianę paska rozrządu. Części wycenił na około 2700 + robocizna = 3500
Proszę o pomoc kogoś kto zna temat lub spotkał się z czymś takim lub chociaż pomoże mi prawidłowo określić moja usterkę.

Pozdrawiam
Robert M
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 mar 2016, o 12:20
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Szarpanie, utrata mocy - POMOCY

Postprzez MISIEK13111981 » 21 mar 2016, o 13:33

Ale jakie koła, zmiennych faz rozrządu? Twój silnik ich nie posiada, Z16XER ma zmienne fazy rozrządu.
MISIEK13111981
Starszy klubowicz
 
Posty: 425
Dołączył(a): 15 mar 2014, o 14:38
Lokalizacja: KOSZALIN
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Szarpanie, utrata mocy - POMOCY

Postprzez Robert M » 21 mar 2016, o 13:39

No właśnie ja do końca nie wiem jakie koła nie potrafię tego fachowo powtórzyć.
Wiem tylko, że są dwa i przy nich są czujniki czy zawory również dwa do wymiany.
Dodam jeszcze dwie rzeczy o jakich mówił mi mechanik.
1- Te koła pracują w jakichś zakresach i można je regenerować ale teraz już wychodzą poza zakres swojej pracy i nie da się ich już zregenerować.
2- Podczas pracy silnika, szczególnie gdy dodamy gazu i silnik schodzi z obrotów to wtedy słychać metaliczny dźwięk, jakby metal obijał się o metal.
Mechanik mówił, że to właśnie te koła są poza zakresem swej pracy i tak biją.
Robert M
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 mar 2016, o 12:20
Silnik: 1.6 Z16XEP


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

stat4u