Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Napięcie ładowania

Moderatorzy: piotii, miranda

Napięcie ładowania

Postprzez Ksenomorf » 26 gru 2015, o 17:20

Witam
Jakie jest poprawne napięcie ładowania w Astrze H ? Gdy włączę Test mode pokazuje mi 13,8 V , w książce do AH pisze iż alternator jest OK jeśli napięcie jest 13V - 14,5V ale w książce do AG podają 14V-15,5V. Bardzo mnie to interesuję gdyż kilka dni temu miałem naprawiany rozrusznik i był odłączany aku. Po naprawie wszystko było OK ale po dwóch dniach zaświeciła mi się kontrolka "autko z kluczykiem" . Podłączyłem kompa i pokazało mi się kilka błędów związanych z niskim napięciem .
Ksenomorf
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20 wrz 2015, o 12:22
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Napięcie ładowania

Postprzez KUBEK188 » 26 gru 2015, o 19:16

Z tego co ja wiem to zapotrzebowanie jest okolo 13,5 wiec to minimum(inaczej bierze z akumulatora), a maksymalna wartos nie powinna przekaczac 14,5. Moze w benzynie jest inaczej, ale watpie.
KUBEK188
Klubowicz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 13:54
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Napięcie ładowania

Postprzez marb » 27 gru 2015, o 18:07

W mojej Astrze napięcie ładowania waha się od 13.5V do 14.2V. Gdy włączę ogrzewanie na zimnym silniku, to spada do ok 12.1V i wtedy prąd idzie z akumulatora.
Im akumulator bardziej naładowany, tym niższe jest napięcie ładowania. Na początku jazdy mam 14.2V a po dwóch godzinach jazdy mogę mieć już np. 13.7V.
marb
Starszy kierowca
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 12:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Napięcie ładowania

Postprzez mardy » 6 sty 2016, o 12:28

Hej, podepnę sie pod temat. A jaki powinien być pobór prądu spoczynkowego? Bo u mnie mam 0,52 mA więc wydaje mi się że to za dużo. I chyba trochę aku mi przez to końzy bo rano na aku mam 12,13 V i przy rozruchu spada do 9, V. W vectrze miałem 0,06 mA.
mardy
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 sty 2016, o 19:52
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Napięcie ładowania

Postprzez umek19 » 7 sty 2016, o 03:02

pobór prądu spoczynkowego to tak 0,02-0,03A max. Zobacz ile masz jak zamkniesz samochód(drzwi zamknięte i kluczykiem zamknięty) u mnie po zamknięciu drzwi jest 0,02 a jak zamknę samochód pilotem to spada do 0,00000. Sprawdź czy gaśnie lampka w schowku.
Ostatnio edytowano 8 sty 2016, o 23:28 przez umek19, łącznie edytowano 1 raz
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Napięcie ładowania

Postprzez mardy » 8 sty 2016, o 21:48

Po zamknieciu drzwi I odczekaniu 10 min miernik najpierw pokauje 0,52 po czym wzrasta do 1,11 I nastepnie spada do 0,13 I tak Sie utrzymuje. Sekwencja pomiaru powtarza sie za kazdym razem. Tez mi Sie wydawalo że powinien wynosić 0,02 więc 0,13 to wg mnie za dużo. Sprawdze na zamkniętym aucie jak napisałeś. Mam jeszcze 2 gi immo więc to może on. Tylko nie wiem gdzie ma bezpiecznik.
mardy
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 sty 2016, o 19:52
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Napięcie ładowania

Postprzez umek19 » 8 sty 2016, o 23:32

z tego mi sie wydaje 1.56W, obstawiam radio albo albo jakieś dodatkowe urządzenia
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Napięcie ładowania

Postprzez mardy » 9 sty 2016, o 08:05

Mam drugi immobilizer więc te 0,13a to może to właśnie to. Muszę się doszukać tylko bezpiecznika bo nie ja go zakładałem.
A jak sprawdzić rozrusznik? Przy rozruchu napięcie spada do 9V po czym szybko wraca do 14,5V. Po czym poznać że coś z nim nie ta? Mogą być luzy na tulejkach i będzie dużo pobierał dobrze dedukuję?
mardy
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 sty 2016, o 19:52
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Napięcie ładowania

Postprzez umek19 » 9 sty 2016, o 15:05

rozrusznik "raczej " nie bedzie pobierał prądu po wyłączeniu ale alternator może ale objawiłoby sie to jego słabszym ładowaniem, spadek do 9 v podczas rozruchu to raczej słaby akumulator chociaż jak zawieziesz rozrusznik do naprawy to wymienia tulejki bendiks i szczotki ale ja bym rozrusznik narazie zostawił w spokoju chociaż go nie słszalem. Do sprawdzenia to wyjmuj bezpieczniki po koleii pojedyńczo i patrz co sie dzieje później te z tyłu, jak to nie pomoże to sprawdz to magiczne odciecie a jak to nie pomorze to alternator, jeszcze mozesz rozkręcic plusa przy klemie akumulatora tam są 2 przewody i zobaczyc w który z tych 2 pobiera a to juz troche wykluczy.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Napięcie ładowania

Postprzez mardy » 9 sty 2016, o 15:20

Rozrusznik na ucho pracuje normalnie. Tylko rano tak jakby się lekko przytnie po jednym obrocie aleto może ze względu na słaby aku. Na ciepłym zapala bez problemu. Niestety postał 3 dni w zerowej temp i za pierwszym razem nie odpalił tzn. Jeden obrót i zatrzymał się. Za drugim razem jeden obrót na ułamek s się wstrzymał i obrócił dalej i odpalił. Na aku po nocy mierzę 12,13 V i przy rozruchu spada do 9V. 3 letni Bosch więc raczej powinien do tej pory wytrzymać. Chyba ten pobór prądu 0,13 go wykańcza. Posprawdzam tak jak piszesz
mardy
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 sty 2016, o 19:52
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.8 Z18XE

Następna strona

Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

stat4u