Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Astra H 1.4, błędy

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Astra H 1.4, błędy

Postprzez elvisp133 » 18 lis 2015, o 22:24

Hej forumowicze.
Mam taki problem. Dzisiaj zauważyłem, że nie zgasła mi żółta kontrolka "check engine" (samochód z kluczem). Po dojechaniu na miejsce sprawdziłem błędy metodą nożną (gaz-hamulec). Wyskoczyły dwa ECN 022008 i ECN 152658. Co dziwne. Gdy ponownie jechałem dzisiaj, kontrolka zgasła normalnie i już się nie pojawiła. Sprawdzałem w wyszukiwarce, ale nie za bardzo zrozumiałem o co chodzi. Mógłby mi ktoś pomóc, wytłumaczyć o co chodzi? Dodam, że nie zauważyłem jakichś większych zmian w prowadzeniu auta. Pomożecie?


Edit: Czy mógłby to być np. czujnik położenia przepustnicy?
elvisp133
Starszy kierowca
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lis 2014, o 10:31
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Astra H 1.4, błędy

Postprzez elvisp133 » 6 gru 2015, o 21:39

Nowe spostrzeżenia.
Zauważyłem zwiększenie zużycia paliwa oraz bardzo zauważalny spadek mocy.
Najczęściej jest to odczuwane na ciepłym silniku (na zimnym nie aż tak bardzo). Co dziwne teraz prawie w ogóle nie zapala się kontrolka, a przynajmniej bardzo rzadko.
Macie jakieś pomysły? Wg. wskazań powinno to być coś z przepustnicą lub czujnikiem.
A może samo czyszczenie błędów komputera pomoże?

Aha. Jeszcze zapomniałem dodać, że coś dziwnego dzieje się przy pierwszym biegu. Nawet nie umiem tego wytłumaczyć.
elvisp133
Starszy kierowca
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lis 2014, o 10:31
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Astra H 1.4, błędy

Postprzez elvisp133 » 9 gru 2015, o 12:20

Dziś z mechanikiem rozwiązaliśmy sprawę, metodą małoinwazyjną.
Podłączył delfina i wyskoczyło:
* Obwód czujnika / przełącznika B pozycji przepustnicy / pedału (- Nieprawidłowość - nieciągłe)
* Nie zapamiętana dolna pozycja sterowania przepustnicy (- nieciągłe)
Posprawdzał też inne parametry. Podrapał się po głowie i wymyślił.
Wystarczyło psiknąć spray'em i przedmuchać sprężarką wtyki (najprawdopodobniej lekko zaśniedziałe) od pedału przyspieszenia. Zapłaciłem tylko za podłączenie komputera.

Do zamknięcia.
elvisp133
Starszy kierowca
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lis 2014, o 10:31
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.4 Z14XEP


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 29 gości

stat4u