Moderatorzy: piotii, miranda
przez judecki » 6 gru 2015, o 14:59
Witam wszystkich serdecznie
Jestem posiadaczem Astry H z 2004 roku, do którego posiadam chińskiego Opcoma. Najprawdopodobniej w skutku popełnionego przeze mnie błędu w programowaniu straciłem kontrolę nad:
-światłami przeciwmgielnymi
-tempomatem
-ogrzewaniem tylnej szyby ( jedyne miejsce które wykazuje jakąkolwiek reakcję na przycisk, tj kontrolka w przycisku zapala się, jednak gaśnie po kilku sekundach.)
Elementy w których "grzebałem" to głownie UEC i REC gdyż ustawiałem różne warianty świateł dziennych. Uprzedzając pytania nie dezaktywowałem świateł przeciwmgielnych (wiem, że uniemożliwia to ponowną aktywację). Poza tym raz niechcący zmieniłem index wyświetlacza, jednak potem przywróciłem index do takiego jaki wg internetu powinien być ustawiony w moim aucie. Być może jest to punkt zaczepienia do rozwiązania moich problemów gdyż (nie jestem tego w 100% pewny) wtedy przestały działać w/w elementy.
Co więcej w ostatnich dniach "złapałem gumę", co poskutkowało oczywiście zapaleniem czerwonej kontrolki od DDS. Teraz gdy chcę zresetować DDS przyciskiem (naprawiłem już oponę, więc założone jest to samo koło) przytrzymuję przycisk jednak nie przynosi to pożądanej reakcji. Stąd podejrzewam że nie mam również kontroli nad DDS. Wtedy również zauważyłem że w zakładce BC jest zakładka od ciśnienia opon której wcześniej nie miałem (czyżby jednak zły index wyświetlacza?)
Wszystko to sprowadziło mnie do wniosku że układy są w pełni sprawne, a jedynie coś musiałem rozprogramować i nie mam możliwości ich uruchamiania za pomocą przycisków umieszczonych w aucie. Tą tezę potwierdza test świateł przeciwmgielnych który zrobiłem w Opcom, zarówno tylne jak i przednie po aktywacji testu działają.
-
judecki
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6 gru 2015, o 14:14
- Lokalizacja: Kraków
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez drahe » 6 gru 2015, o 18:50
Widać ze po omacku grzebaleś w modułach i w wyświetlaczu włączyłeś obsługę tmps monitorowania ciśnienia w oponach.
Co do reszty trudno powiedzieć co wyłączyłes ale spróbuj zdjąć klemę z aku na parę minut.
Opcoma lubi czasami coś namieszać w modułach
-
drahe
- Weteran
-
- Posty: 599
- Dołączył(a): 23 sie 2013, o 21:47
- Lokalizacja: Zabrze
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez drahe » 7 gru 2015, o 21:07
Wrzuć mi na mejla print screeny "konfiguracji wariantów" z modułów IPC UEC REC i CIM oraz błędy ze wszystkich modułów.
Mejla podałem na PW.
-
drahe
- Weteran
-
- Posty: 599
- Dołączył(a): 23 sie 2013, o 21:47
- Lokalizacja: Zabrze
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez drahe » 8 gru 2015, o 08:31
Co do tempomatu to sprawa jest jasna:
błąd P0704
Sprawdź bezpiecznik w REC FR18, okablowanie i czujnik sprzęgła.
Niedziałające halogeny ??? trudno powiedzieć skoro w teście wszystko jest OK.
Mam podejrzenie że coś było grzebane w zegarach bo nie wiem czy zauważyłeś ale masz kontrolkę usuniętą od airbag
Przynajmniej tak to wygląda z raportu diagnostycznego.
-
drahe
- Weteran
-
- Posty: 599
- Dołączył(a): 23 sie 2013, o 21:47
- Lokalizacja: Zabrze
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez judecki » 9 gru 2015, o 18:34
Na jakimś anglojęzycznym forum znalazłem informację że błąd B1375, który u mnie występuje, powodował problemy z halogenami, a sprawa rozwiązała się po zmianie bezpiecznika. Chyba muszę dokładnie sprawdzić wszystkie bezpieczniki u siebie..
-
judecki
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6 gru 2015, o 14:14
- Lokalizacja: Kraków
- Silnik: 1.8 Z18XE
Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości