Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Silnik pozycjonowania świateł oraz dziwny dźwięk w kabinie

Postprzez Viru » 8 lis 2015, o 17:48

Witam.

Jako świeży na forum pewnie dość lakoniczne mam pytanie, a dokładniej dwa. Szukalem i czytałem różne watki, ale nie do czytałem nigdzie tego co chciałem.

Pytanie 1.
Przy włączonym zapłonie, (bo przy włączonym silniku ciężko usłyszeć ale pewnie też), w okolicach reflektora od strony kierowcy słychać dziwne burczenie, dotykając lampy czuć drżenie. Wyciągając bezpiecznik od pozycjonowania lamp dźwięk znika. Czy silniczek do wymiany, jak to sprowadzić czy tylko się zawiesił? Pozycjonowanie z kabiny samochodu nie dziala

Pytanie 2.
Przy włączonym silniku podczas postoju z okolic deski rozdzielczej słychać coś jakby przelewajace się płyny w rurkach, nie jest to ani równomierne ani komfortowe co tam może takiego wydawać te dźwięki i czy to normalne??

Astre H posiadają od czerwca br. i nie słyszałem tego wcześniej?

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc
vieu
Avatar użytkownika
Viru
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 17:36
Silnik: 1.6 Z16XEP

Z18XE kody błędów - sonda lambda?

Postprzez Bladositto » 9 lis 2015, o 20:48

Witam wszystkich. Moja Asterka z reguły niezawodna pierwszy raz przysporzyła mi zmartwień.

Grzałem sobie autostradami przez Europę kiedy nagle zapalił mi się check-engine. Oczywiście zjechałem z autostrady zobaczyć co się dzieje, ale nic nie wydumałem, a nie miałem za bardzo wyjścia więc pojechałem dalej. Silnik pracuje równo nie miałem, żadnych problemów przejechałem tak jeszcze z 1000km.

Dzisiaj zczytałem błędy metodą "gaz,hamulec". Oto kody błędów:
ecn 161450
ecn 003608
ecn 013428
ecn 013611

Czy dobrze wnioskuję, że mogła mi się wypiąć sonda lambda?

PS. Auto ma instalację LPG. Nie wiem czy to istotne.
Bladositto
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 lis 2015, o 20:36

Planowanie głowicy .

Postprzez pawelcaly » 13 lis 2015, o 22:50

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
pawelcaly
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13 paź 2015, o 09:43
Silnik: 1.6 Z16XEP

nie odpala

Postprzez Andru » 1 gru 2015, o 08:31

Witam potrzeba pilnej pomocy
mam Astrę H rok 2010 z przebiegiem 130 tyś km silnik benzyna 1,4
I właśnie dzisiaj rano zapakowałem bagażnik i wyjechałem z garażu zapalił bez problemu musiałem go zgasić aby zapakować resztę rzeczy
i przyszedł czas wyjazdu a tu silnik nie chce zapalić po załączeniu zapłonu kontrolki gasną te co potrzeba a pozostałe po przekręceniu kluczyka migają i w tym czasie klapa bagażnika się otwiera resetacja nic nie dała mam taki pierwszy przypadek nie wiem co robić plis pomocy mam pilny wyjazd w góry
proszę o pilną pomoc co robić.
Sprawa wyjaśniona zamykam temat Wina akumulatora.
Andru
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 18 mar 2015, o 18:23

Kontrolka silnika i rozlaczanie lpg.

Postprzez glob3k » 30 gru 2015, o 08:34

Witam posiadam astre h 1.6 16 104km 2004 lpg :) ostatnio pojawil sie u mnie problem a mianowicie : wstaje rano do pracy odpalam auto wszystko w porzadku po ujechaniu 2,3km gdy auto przeszlo na lpg zaczela migac zolta kontrolka silnika i lpg rozlaczylo sie i nastapila utrata mocy na pb , po zdjeciu klem a aku wszystko wrocilo do normy sytuacja powtarza sie co jakis czas najczesciej przy ujemnych temp. Co jest tego przyczyna? Dodam zawsze zdj klem pomaga . Jakies pomysly ?.?
glob3k
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30 gru 2015, o 08:26
Silnik: 1.6 Z16XEP

Przeróbka katalizatora Z16XEP

Postprzez smolar » 30 gru 2015, o 13:19

Witam
Próbował ktoś przerobić kolektor wydechowy z zintegrowanym katalizatorem ? Mój pomysł widoczny na zdjęciu, wspawanie katalizatora sportowego w kolektor. Tylko góra jest żeliwna więc można spawać stal do stali po dobrym dopasowaniu. Silnik Z16XEP.
http://zapodaj.net/ba73aa7b9c469.jpg.html

A może macie pomysły jak takowy katalizator przerobić lub ominąć ewentualnie wspawać inny w rurę niżej.
Avatar użytkownika
smolar
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17 cze 2015, o 18:53
Lokalizacja: Płock
Silnik: 1.6 Z16XEP

wskaźnik paliwa

Postprzez KamilMegan » 9 sty 2016, o 12:06

Witam
Gdy jadę na LPG zauważyłem że spada wskaźnik benzyny, czytałem że można założyć emulator lecz żaden sprzedawca nie umie mi odpowiedzieć na pytanie czy do mojego auta będzie pasowało, może Wy już zakładaliście takie urządzenie ? Ja mam Astre H 1,6 105km z 2005 roku
KamilMegan
Kierowca
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 kwi 2015, o 15:35
Silnik: 1.6 Z16XEP

Głośna praca silnika

Postprzez dobromił » 14 sty 2016, o 20:33

Mam Astrę z silnikiem z16xep a problem jest taki że przy ruszaniu na zimnym silniku daje on odgłosy "dudnienia" jakby miał przestawiony zapłon, nie generuje błędów i nie ma innych objawów. Gdy silnik się rozgrzeje według mnie pracuje normalnie. Świece i moduł wysokiego napięcia odpada. Przebieg to 140tyś. Może problem nie tkwi w silniku! Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
dobromił
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 sty 2016, o 19:34
Silnik: 1.6 Z16XEP

Dławienie się przy dodawaniu gazu

Postprzez demondko » 22 sty 2016, o 06:15

Witam,od pewnego czasu w mojej asterce (silnik z16xer) podczas zmiany biegu(zwłaszcza z 2 na 3 ale nie jest to reguła) i próbie przyspieszenia pojawia się problem chwilowego przydławienia.Czasami nie jest to tylko jedno zadławienie, lecz następuje kilka przeskoków a dopiero potem auto nabiera mocy. Dzieje się to tylko przy ciepłym silniku i co najciekawsze nie zawsze, bo zdarza się, że jest kilka dni spokoju. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale jakiś czas temu wyskoczył mi błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika(pokazało się auto z kluczykiem), a w związku z tym, że nie miałem czasu sam się z tym bawić to oddałem auto do serwisu. Tam nic nie wymieniali, wyczyścili wtyczkę, skasowali błąd i kontrolka już się nie świeciła. Dodam, że świece już wymieniłem, więc to nie one są przyczyną problemu. Ma ktoś jakieś pomysły? Czy może to być związane z tym czujnikiem temperatury?
Może jeszcze dodam, iż po wejściu w tryb diagnostyczny przed skasowaniem błędu czujnika temperatura przy normalnej jeździe.poza miastem wynosiła 91 stopni a w korkach rosła max do 96 i spadała. Teraz temperatura oscyluje caly czas w granicach 100-102 stopni ewentualnie spada przy wolniejszej jeździe do 97-98. Które wskazania wg. Was są bliższe dla tego silnika? Może faktycznie czujnik jest walnięty?

p.s dodam jeszcze że zanim zaczęło go tak dławić na poważnie to w zdarzało się wcześniej, że raz na 1-2 miesiące następowało jednorazowe przydławienie a potem był spokój więc się tym aż tak nie przejmowałem,ale próbkę niestety się nasila

P.s.2 Dzisiaj zauważyłem brak mocy na niedogrzanym silniku (60 stopni w trybie diagnostycznym)przy wciśnięciu gazu do dechy auto nie przyspieszalo, zegary tez staly, a potem nastąpiło zadlawienie.
demondko
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 kwi 2015, o 05:12
Silnik: 1.6 Z16XER

silnik 1,6 115KM Z16XER - kilka pytań

Postprzez starszy » 14 lut 2016, o 22:51

Witam,
poszukuję większego pojazdu niż mam obecnie; trafia się ASTRA H 1,6 115KM z 2011r, kompletnie dla mnie egzotyczna i nieznana.
Prośba do kolegów o pomoc.
Czego się spodziewać po tym silniku?
Trochę poczytałem o zrywających się paskach rozrządu i ubytkach oleju, czy to dotyczy również egzemplarzy z roczników około 2011r.?
Jakiego rzędu ubytków oleju można się podziewać?

Z góry dzięki za pomoc.
Wybaczcie jeśli pytanie jest w niewłaściwym miejscu, zależy mi na czasie i fachowych opiniach doświadczonych użytkowników.
starszy
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 14 lut 2016, o 22:44
Silnik: 1.6 Z16XEP

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 40 gości

stat4u