Moderatorzy: piotii, miranda
przez NowyPosiadaczAstry » 16 paź 2015, o 09:33
szmic napisał(a):Jak wierzysz sprzedawcy allegro to Twoja sprawa, proponuję abyś dowiedział się z konkretnego źródła jak jest w przypadku AH lub sprawdź na innej astrze, pisałem Ci o braku ładowania w tym przypadku a Ty mącisz cały czas a na koniec to potwierdzasz że nie masz ładowania, więc ciężko zrozumieć o co Ci w końcu biega, odpuszczam ponieważ to nie ma sensu, żartobliwie dodam - może allegro Ci pomoże
To nie jest sprzedawca allegro. W necie jest mnóstwo artykułów z normami i wszędzie jest <0,05A. Nie wiem za to skąd Ty wziąłeś 0,4A z Ebay-a?
Postaw się na moim miejscu i sobie tak mów.
-
NowyPosiadaczAstry
- Kierowca
-
- Posty: 27
- Dołączył(a): 22 kwi 2015, o 13:37
przez astra110 » 16 paź 2015, o 10:06
Nie mam czegoś takiego jak 'DIMM' !?
Wir leben Autos
-
astra110
- Klubowicz
-
- Posty: 141
- Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
- Lokalizacja: N M R
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez elmer » 16 paź 2015, o 10:34
Miałem takie jaja przy słabym Altku ( i to no nowym .. "regenerowanym)" napięcie 13,5 zazwyczaj ci starczy na jeżdżenie kilkukrotne odpalanie ale 5-8 dni jeżdżenia i padnie ci aku. W tym przypadku to jazda jest gorsza niż stanie auta bo zwyczajnie odpalony silnik ci zużywa 90 % energii za każdą jazda masz niedoładowany akumulator. U mnie kolejny "nowy" alternator pomógł
-
elmer
- Klubowicz
-
- Posty: 87
- Dołączył(a): 21 maja 2014, o 14:01
- Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH
przez szmic » 16 paź 2015, o 16:21
NowyPosiadaczAstry napisał(a):To nie jest sprzedawca allegro. W necie jest mnóstwo artykułów z normami i wszędzie jest <0,05A. Nie wiem za to skąd Ty wziąłeś 0,4A z Ebay-a? Postaw się na moim miejscu i sobie tak mów.
Miałem już nie opisywać, ale wyjaśnię dla pełnego zrozumienia o czym piszę i proszę nie odpowiadaj na kolejną wyczerpującą temat odpowiedź następnym pytaniem, bo to nie są rzeczy z kosmosu czy E-baya .
Opis wg sprawnego układu ładowania itd.. w oplu od 2004 na Canie.
Pierwszy pomiar poboru po około 10 minutach wynosi od 0,4A do 0,9 w porywach nawet do 1,3A, po czym stabilizuje się do około 0,4A z odchyłką do +10/15%, skąd to się bierze - dzieje się tak dlatego że po podłączeniu miernika zamykamy rozpięty obwód i ustawiają się np. w wersji z klimatronikiem nawiewy, mignie wyświetlacz itd.. i to jest normalne. (tutaj chodzi o szybki pomiar, jeżeli ktoś źle zrozumiał to sorry)
Nie odpinając miernika po następnych XX minutach mamy pomiar rzędu 0,07A lub więcej, a po następnych możemy mieć poniżej 0,05A na które tak się upierasz, ale niekoniecznie, gdyż norma w tym zakresie wynosi dla AH i ZB max do 0,08A=80mA, wszystko zależy od wersji opla, ile jest dodatkowej elektroniki która pracuje w stanie czuwania, navi, alarm, itd..., dlatego twierdzę że Twój pobór prądu jest równy 0, przy takim poborze z aku większej pojemności auto może stać grubo ponad miesiąc i nie powinno być problemu z odpaleniem.
Kolejna sprawa, to ładnie opisałeś napięcie ładowania z wyświetlacza i brak referencyjnego 13,5V (to jest min. wymagane w instalacji opla), tak to powinno wyglądać np. z kolorowym Cidem:
Nie wiem jaki posiadasz wyświetlacz BID, GID, CID ale nie spotkałem się jeszcze z brakiem takiego wskazania, jak widać na fotce ładowanie aku 13,9V które jest zależne od stopnia rozładowania aku, rzadko zdarza mi się poniżej 13,8, niższa wartość może również oznaczać padnięty aku ale pisałeś o podmianach, więc nie bierzemy tego pod uwagę, normalne ładowanie to 14,1V-14,3V i tutaj są rozbieżności w stosunku do pomiaru dobrym miernikiem, wychodzi ciut więcej.
Problem który opisujesz wskazuje typowo na uszkodzenie alternatora (np. stojan, diody, regulator), pisałem wcześniej że wcale nie musi świecić się kontrolka braku ładowania, wszystko zależy od typu usterki w altku, po prostu jak dla mnie pobór masz zbyt mały aby tak szybko wysiadał aku, jeździsz i zużywasz prąd a uszkodzony altek nie doładowuje do odpowiedniego stanu, co widać wg Twojego opisu wskazań ładowania. To, że zmierzył elektryk czy mechanik i było w danym momencie ponad 14V nie oznacza że jest sprawny, z biegiem czasu mogą pojawić się problemy z wspomaganiem oraz wyskakujące żółte kontrolki np. ESP itd.., dlatego że nie będzie wymaganego min. 13.5V, w Twoim przypadku jak doczytałem wyskakuje Check, który oczywiście może również oznaczać inną usterkę.
Nie potraktuj teraz tego co napiszę jak jakiś atak , albo złośliwość tylko wg mnie po prostu chyba nie chcesz przyjąć do wiadomości kosztownej usterki alternatora i szukasz na ślepo licząc że np. przepalił się drucik i go polutujesz, albo zrobiło się zwarcie na przekaźniku co w sumie wyjdzie 0 złoty lub na siłę chcesz osiągnąć wyczytane 0,05A, co może być nierealne w danym samochodzie (sprawdzałem dzisiaj z ciekawości Citroena z którym nie ma najmniejszych problemów i pobór jest 0,3A).
Dlatego wartości minimalnego poboru dla poszczególnych marek mogą znacznie różnić się od Twojego wyczytanego 0,05A więc nie trzymaj się tego sztywno i kurczowo, sprawdzałem takie pobory również w nowszych A6 i A8 i są dużo wyższe od tej wartości.
Piszesz "postaw się na moim miejscu", hmmm byłem kilkukrotnie w takich sytuacjach ze swoimi poprzednimi samochodami i dalej twierdzę że 0,07A=70mA=0 w tym przypadku. Myślę że ta odpowiedź jest już zrozumiała i wyczerpująca, bo aż się spociłem od pisania Powodzenia.
Ostatnio edytowano 16 paź 2015, o 20:48 przez
szmic, łącznie edytowano 1 raz
-
szmic
- Weteran
-
- Posty: 820
- Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez astra110 » 16 paź 2015, o 20:38
Tak przeglądam wrzucane fotki z TEST MODE i wszędzie w pozycji MODE jest NONE a u mnie wyświetla PWM!? Co to oznacza!?
Wir leben Autos
-
astra110
- Klubowicz
-
- Posty: 141
- Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
- Lokalizacja: N M R
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez szmic » 16 paź 2015, o 20:57
Też zwróciłem na to uwagę, lecz nigdy nie rozgryzałem skrótu PWM, może masz w aucie fabrycznie coś czego inni nie mają
-
szmic
- Weteran
-
- Posty: 820
- Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez astra110 » 16 paź 2015, o 21:04
Np quickheat!?
Wir leben Autos
-
astra110
- Klubowicz
-
- Posty: 141
- Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:15
- Lokalizacja: N M R
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez szmic » 16 paź 2015, o 21:19
Chodzi Ci o dodatkową grzałkę, nie sądzę aby to było to, u mnie jest a PWM nie mam
-
szmic
- Weteran
-
- Posty: 820
- Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 49 gości