Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

AH 1.6 105km - jak funkcjonuje u Was LPG

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

AH 1.6 105km - jak funkcjonuje u Was LPG

Postprzez jochimm » 6 paź 2015, o 18:27

Witam Was wszystkich,

Jestem tutaj nowy jak i nowy posiadaczem Astry ;)

Żona poprzednio miała Corce C jednak zdolniara skasowała ją na skrzyżowaniu ;) Więc musieliśmy kupić coś nowego i właśnie decyzja padła na Astrę z 1.6 105 km.

Spory kawałek dojeżdża do pracy więc postanowiliśmy założyć instalację gazową.

I teraz mam pytanie do Was tzn do użytkowników Astry z LPG. Jak wam sprawują się autka w tym silniku z gazociągiem. Opiszcie swoje doświadczenia i wrażenie oraz jaki instalacje macie gdyż mam problem aby się zdecydować na jakaś..


Pozdrawiam Łukasz
jochimm
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 paź 2015, o 18:14
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: AH 1.6 105km - jak funkcjonuje u Was LPG

Postprzez zonem » 12 paź 2015, o 17:26

Nie traktuj mojego postu jako przepowiednie, ale... Kupiłem astrę w lipcu z przebiegiem 150tyś. autko miało jednego właściciela od nowości i przed zakupem było sprawdzane w ASO i ocenione jako stan wzorowy plus w pełni udokumentowana historia w ASO opla bez luk w serwisie, więc nic samemu nie sprawdzałem i to był mój błąd. Po przejechaniu 100km check uboga mieszanka... Ok poczytałem trochę, sprawdziłem kolektor dolotowy - zapchany kanał EGR, po wyczyszczeniu, błędu już nie było. Zrobiłem tak następne 1000km na benzynie określając że skoro silnik dobrze pracuje autko zdrowe to montuje gaz. Założyłem w sierpniu instalacje lpg KME NEVO z wtryskami Barracudy i parownikiem KME Tur, niestety gaziarze dość ubogo ustawili na początku instalację i autko straciło na mocy, po kolejnych 1000km ponowna regulacja i autko już jedzie jak trzeba. Zrobiłem na gazie następne 1000km i zapaliła się kontrolka małej ilości oleju, po sprawdzeniu bagnet suchy, dolewka 1l (3/4 skali bagnetu) następne 500km sprawdzam olej - suchy bagnet... Autko wylądowało na warsztacie - zapieczone pierścienie olejowe + regeneracja głowicy (okazało się że miałem już nadpalone gniazda zaworowe, tragedii nie było ale mechanik zalecił aby w tym momencie też je zregenerować ze względu na to że za jakieś 10-20tyś będę musiał i tak to zrobić...) mechanik był bardzo zaskoczony że na gazie zrobiłem tylko 2tyś km i gniazda zostały nadpalone, stwierdził że musiało coś się dziać z silnikiem wcześniej.. Koszt naprawy silnika około 2000zł w tym 800zł regeneracja głowicy + ustawienie luzów (na szklankach) około 500zł uszczelki i jakieś 350zł pierścienie tłoków.

Przejdę do podsumowania, autko które kupiłem prawdopodobnie dostało w kość od poprzedniego właściciela któremu nie chciało się chyba usunąć błędu ubogiej mieszanki (a raczej jego przyczyny) i prawdopodobnie parę miesięcy tak jeździł, dlatego w moim przypadku nadpalone gniazda nie powinny być bezpośrednią przyczyną montażu LPG, ale niestety nie mogę w 100% wykluczyć czy montaż gazu nie przyczynił się do uszkodzenia silnika.

Mimo wszystko uważam że dobrze zestrojona instalacja nie powinna zniszczyć zdrowego silnika, jeżeli będzie już z nim coś nie tak, to szybko się to ujawni przy instalacji LPG.
Mi autko paliło około 9l LPG przy średnio dynamicznej jeździe (trasa 100-110km/h) i po poprawieniu wstępnej regulacji gazu było równie dynamiczne jak na benzynie (na tyle na ile może w nadwoziu kombi).
Pozdrawiam
zonem
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 lip 2015, o 19:13
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: AH 1.6 105km - jak funkcjonuje u Was LPG

Postprzez jochimm » 12 paź 2015, o 17:40

My kupilismy 2006 rok z przebiegiem 95 tys km. z ksiazka do ostatniego przegladu na 88 tys km. Tez to troche budzilo nasze watpliwosci jednak posprawdzalismy po ASO, stacjach kontroli, po znjomych no i kazdy stwierdzil ze musi byc to orginal. Poki co zona jezdzi, ja od czasu do czasu przejade i go przeciagne troche po obwodnicy i tez nie mam sie do czego przyczepic. Ale czytajac forum to duzo jest roznych opinii o tym silniku aby gazowac i niet. Jednak osoby ktore zajmuja sie instalacjami to mowia ze najwazniejsze jest aby gaz byl poprawnie zalozony i zestrojony. I tez nie zalowac na instalacji dlatego zdecydowalem sie na instalacje firmy STAG QBOX z reduktorem AR01 i wtryskami Baracudy. Ale caly czas szukam opinni uzytkownikow tego motoru z lpg
jochimm
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 paź 2015, o 18:14
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: AH 1.6 105km - jak funkcjonuje u Was LPG

Postprzez zonem » 12 paź 2015, o 18:32

Również uważam, że poprawnie zestrojony gaz nie powinien uszkodzić silnika, dlatego wydaje mi się że warto udać się na strojenie do kogoś ktoś posiada sondę AFR i przy jej pomocy stroi instalację, szczególnie dla maksymalnego obciążenia gdzie czas wtrysku jest ustalany na sztywno z mapy komputera PB (nie mam pewności jaki tu jest wpływ korekt długo terminowych), plus dla tego silnika że sterowanie czasem wtrysku z pomiarów sondy jest w bardzo szerokim zakresie, a tryb tak zwany open loop (gdzie czas wtrysku ustalany jest na podstawie mapy PB) jest jedynie od (nie pamiętam dokładnie) 3200obr/min przy maksymalnym wciśnięciu gazu. Z tego względu komputer PB dobrze chroni silnik przed pracą na zbyt ubogiej mieszance i dość szybko wprowadza korekty do mapy PB.
zonem
Kierowca
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 lip 2015, o 19:13
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: AH 1.6 105km - jak funkcjonuje u Was LPG

Postprzez Serinio » 13 paź 2015, o 12:36

Dość długo szukałem swojej Astry. Oglądałem stado samochodów i w każdym, dosłownie każdym było coś nie tak, a to szpachla, a to rdza, a to coś z silnikiem itp. W końcu zdecydowałem się na zakup czegoś od naszych zachodnich sąsiadów. Przed zakupem zebrałem dobrą ekipę do ocenienia samochodu i po ich oględzinach zdecydowałem się na zakup. Znałem wszystkie zalety swojego samochodu, jak również jego wady, co pomogło mi zbić cenę.
Stan samochodu został oceniony jako bardzo dobry, szczególnie silnik. Od początku planowałem montaż LPG, więc tu też zgłębiłem trochę wiedzy i mimo wielu negatywnych opinie o 1.6 XEP byłem zdecydowany go zagazować. Miałem bardzo wiele problemów z gazem, a to check, a to za uboga mieszanka, za bogata, rozstrajanie mapy LPG i benzyny, zwyczajnie istny koszmar. Gazownicy sobie nie radzili. Byłem na skraju załamania i rozważałem nawet demontaż instalacji. Jednak w końcu po wielu próbach i nerwach udało się rozwiązać problem. Była nim sonda lambda, która po podpięciu do komputera pokazywała prawidłowe parametry, a w rzeczywistości robiła zupełnie co innego. Po jej wymianie jak ręką odjął. Z samochodem nic absolutnie się nie dzieje. Na gazie zrobiłem już prawie 20 tys. km i żadnych problemów. Po około 9 tys. byłem na kontroli luzów zaworowych i są w stanie idealnym, mechanicy aż się dziwili bo dawno nie widzieli takiego małego zużycia.
Zatem ze swojej strony polecam jak najbardziej montaż instalacji LPG. Jednak trzeba mieć pewność, że stan auta jest dobry, w innym przypadku ryzyko wystąpienia problemów znacznie wzrasta. Dużo samochodów jest zajechanych, a mimo to ludzie zakładają LPG i później się dziwią. Myślę, że stąd wynika duża ilość negatywnych opinii o LPG w tym silniku.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało postaram się odpowiedzieć :)
Serinio
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lip 2014, o 21:06
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: AH 1.6 105km - jak funkcjonuje u Was LPG

Postprzez iras_gt » 31 gru 2015, o 10:12

Serinio napisał(a):Dość długo szukałem swojej Astry. Oglądałem stado samochodów i w każdym, dosłownie każdym było coś nie tak, a to szpachla, a to rdza, a to coś z silnikiem itp. W końcu zdecydowałem się na zakup czegoś od naszych zachodnich sąsiadów. Przed zakupem zebrałem dobrą ekipę do ocenienia samochodu i po ich oględzinach zdecydowałem się na zakup. Znałem wszystkie zalety swojego samochodu, jak również jego wady, co pomogło mi zbić cenę.
Stan samochodu został oceniony jako bardzo dobry, szczególnie silnik. Od początku planowałem montaż LPG, więc tu też zgłębiłem trochę wiedzy i mimo wielu negatywnych opinie o 1.6 XEP byłem zdecydowany go zagazować. Miałem bardzo wiele problemów z gazem, a to check, a to za uboga mieszanka, za bogata, rozstrajanie mapy LPG i benzyny, zwyczajnie istny koszmar. Gazownicy sobie nie radzili. Byłem na skraju załamania i rozważałem nawet demontaż instalacji. Jednak w końcu po wielu próbach i nerwach udało się rozwiązać problem. Była nim sonda lambda, która po podpięciu do komputera pokazywała prawidłowe parametry, a w rzeczywistości robiła zupełnie co innego. Po jej wymianie jak ręką odjął. Z samochodem nic absolutnie się nie dzieje. Na gazie zrobiłem już prawie 20 tys. km i żadnych problemów. Po około 9 tys. byłem na kontroli luzów zaworowych i są w stanie idealnym, mechanicy aż się dziwili bo dawno nie widzieli takiego małego zużycia.
Zatem ze swojej strony polecam jak najbardziej montaż instalacji LPG. Jednak trzeba mieć pewność, że stan auta jest dobry, w innym przypadku ryzyko wystąpienia problemów znacznie wzrasta. Dużo samochodów jest zajechanych, a mimo to ludzie zakładają LPG i później się dziwią. Myślę, że stąd wynika duża ilość negatywnych opinii o LPG w tym silniku.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało postaram się odpowiedzieć :)


Jednak trzeba mieć pewność, że stan auta jest dobry, w innym przypadku ryzyko wystąpienia problemów znacznie wzrasta. Dużo samochodów jest zajechanych, a mimo to ludzie zakładają LPG i później się dziwią. Myślę, że stąd wynika duża ilość negatywnych opinii o LPG w tym silniku.
ZGADZAM SIE W 100 %
u mnie astra zagazowana przy przebiegu 58 tyś km , przejechane ponad 30 tyś , żadnych problemów , olej wymieniany co roku + regulacja i filtry
jednak trzeba dobrego kumatego gazownika co nie zrobi druciarstwa i partactwa (ważne wzorowe wystrojenie instalacji) no i dobre części pod maske
u mnie wylądowało : sterownik LPG TECH 224 , reduktor ACR01 , wtryski HANA 2000 , węże PARKERA , czujnik ciśnienia LPG TECH
iras_gt
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sie 2013, o 14:42


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

cron
stat4u