Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Z18XER - konieczna adaptacja przepustnicy ? Filtr paliwa ?

Postprzez sasiadwroc » 5 sie 2015, o 16:00

Hej.

Silnika Z18XER jeszcze nie posiadałem do tej pory i parę pytań mi się nasuwa (głównie do właścicieli tego silnika).

1. Z tego co widzę nie ma filtra paliwa - zewnętrznego takiego, które jest przed tylnim kołem zwyczajowo w Oplach ?
2. Czy po wyciągnięciu przepustnicy i wyczyszczeniu jej muszę robić adaptację ? To samo, ale bez wyciągania i tylko klapkę czyszcząc ? (autko jest lekko gumowe pod pedałem gazu - owszem jedzie, ale jakoś mam wrażenie, że to nie jest to co powinno).


Pozdrawiam

ps. miałem w życiu kilka Opli, w tym Astrę więc jak coś będę mógł chętnie pomogę ;)
sasiadwroc
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5 sie 2015, o 15:48
Silnik: 1.8 Z18XER

P 0130 "za wysokie napięcie obwodu sensora o2" na lpg

Postprzez woytek1989 » 8 sie 2015, o 05:53

Witam serdecznie ,

od jakiegoś czasu borykam się z problemem sondy mianowicie błąd P 0130 "za wysokie napięcie obwodu sensora o2 rzad 1 czujnik 1"

sytuacja ma miejsce podczas pracy na LPG oraz przy włączonej klimatyzacji.

z moich obserwacji przy pomocy op com praca silnika na PB praca sondy 780 mV na lpg jest to wartość x2 czy tak ma być?

dodam również ze często błąd występuje gdy temperatura jest wysoka na zewnątrz oraz po uruchomieniu silnika i pracy na lpg odczuwalny jest spadek mocy (duszenie sie) podczas ruszania.

instalacja LPG stag 4 eco

Za wszelkie porady dziękuję .
woytek1989
Kierowca
 
Posty: 20
Dołączył(a): 9 lis 2013, o 07:27
Silnik: 1.6 Z16XEP

Migajca kontrolka ciśnienia oleju

Postprzez Andrew125 » 10 sie 2015, o 19:35

Witam,

Mam problem w mojej astrze, mianowicie jak wspominałem w temacie występuje zaświecanie kontrolki ciśnienia oleju na gorącym silniku w przedziale obrotów 2-3,5 tysiąca, na niskich obrotach nic się nie dzieje. Został wymieniony czujnik oleju na oryginał, został wymieniony olej 10W40 ciśnienie oleju na ciepłym silniku 4-6 bar. Proszę o propozycje rozwiązania przyczyny świecenia czerwonej kontroli od oleju.
Andrew125
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 sie 2015, o 19:34
Silnik: 1.6 Z16XEP

wysokie obroty

Postprzez konrad88 » 23 sie 2015, o 17:30

Witam,

mam taki problem ze swoją astrą:

Na 5 biegu ma bardzo wysokie obroty:

100km/h- 3tyś
120km/h- 3,5
140km/h - 4tyś

pojawiło się to od pewnego czasu, dodatkowo silnik zaczął ryczeć. Dużo osób mówi że są to normalne obroty ale wcześniej były znacznie mniejsze. Wyregulowano sondę. Polecono mi wymienić sprzęgło. Myślicie że to może być od tego?

Problem 2:
ściąganie na lewo. Robiłem zbieżność i wyważanie. Po zamianie lewe na prawe kół ściąga na prawo. Po zamianie przód na tył dalej ściąga na prawo. Wydaje mi się że to wina opon bądź felg. Jak myślicie?

Opel Astra 3, 1.6, ecotec

Dzięki za pomoc
konrad88
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 sie 2015, o 17:22
Silnik: 1.6 Z16XER

Klekotanie podczas przyśpieszania

Postprzez Darek84 » 26 sie 2015, o 19:57

Witam

W trakcie przyśpieszania na wyższym biegu od strony pasażera słyszę chwilowe (nie ciagłe) odgłosy klekotania...słyszalne przy otwartym oknie. Nadmienię ze przy jednostajnej predkości wszytsko jest w porządku. biegi nie drżą zmieniają sie bez zadnych problemów ....czy to poducha ?? czy może coś innego ?? może ktos sie spotkał z podobnym problemem ?? pzdr
Darek84
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 maja 2015, o 21:06
Silnik: 1.6 Z16XEP

Wybór sprzęgła.

Postprzez szelka » 3 wrz 2015, o 22:25

Mam okazje kupić z dużym rabatem (50%) sprzęgło do mojej astry. Sprzęgło w aucie oczywiście mam sprawne i będzie to poprostu "zapas" z uwagi na cene.Czy ktoś może mi powiedzieć dokładnie jakie mam kupić (konkretny indeks).Mam do wyboru Sachs albo Luk.Astra H kombi 2004r. 1,6 benzyna 105 koni.Mój rozkodowany vin:
Model: Astra h
Kod modelu: 0TN35
Data produkcji: 28.09.2004
Okres produkcji: od 2004 do 2013
Rejestracja №: 32-RT-TH
Kod GM * Drive: XXRN
Typ silnika: Z16XEP
Numer seryjny silnika: 20DN3590
Numer seryjny i / m: 032 420

28S = Z WĘGLOWYM ŚCIEGIEM 2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
3KU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU
MODELÓW 80I = WNĘTRZE-CZARNY 80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY AH4 = FOTEL
PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA
LĘDŹWIOWEGO AJ0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,DWA AM4 = DZIELONE OPARCIE
TYLNEJ KANAPY, SKŁADANA, NA ZAMÓWIENIE ANY = WYPOSAŻENIE W SZYNY CARGO
I MOCOWANIA AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD B58 = POKRYWAJĄCE MATY
PODŁOGOWE,PRZEDNIE I TYLNE WKŁADY DYWANOWE B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA BL5 = WYPRASKA WEWNĘTRZNA DRZWI,SREBRNA
BLB = WYPRASKA KONSOLI PRZYRZĄDÓW,SREBRNA BOC = WYPRODUKOWANO W BOCHUM
C60 = KLIMATYZACJA C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO
CZYTANIA CT5 = DLA HOLANDII D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA DA7 =
PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO DDG =
LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE DDU = LUSTERKO,ZESP. DH6 =
OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA DP6 =
OBUDOWA DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH) DVA =
ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM
E4Q = ENJOY E94 = POKRYWA ECA = KLUCZYK FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE
PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94 G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB G67 = URZĄDZENIE
AUTOMATYCZNEGO SAMOPOZIOMOWANIA JL9 = ABS K34 = STEROWANIE TEMPOMATU K60 =
ALTERNATOR,100A KC8 = GNIAZDO,WYJŚCIE MOCY DODATKOWEJ KCL = KANAŁ
OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ LJ7 =
Z16XEP[LJ7] SILNIK M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17 MM3 =
UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW N52 = KOŁO KIEROWNICY,TRZY
SZPRYCHY N65 = OPONA,ZAPASOWA,OSZCZĘDNOŚĆ MIEJSCA NC0 =
WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05 OAT OHA = LOKALNY
GM W EUROPE OHA PBE = WYKOŃCZENIE,TABITA/MALTA,STYLIZOWANE QGF =
OPONY,205/55 R 16-91H QL3 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,5 SZPRYCH,61/2JX16 T9W
= PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,TABITA TN6 = AKUMULATOR,55AH TPX TR0 =
OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA TSP =
LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA U07 = KLAKSON,FANFARA U3C U55 U68 =
KOMPUTER INFORMACYJNY U71 = ANTENA DACHOWA,ZESP. UAC = TABLICA
INFORMACYJNA WYŚWIETLACZA CIEKŁOKRYSTALICZNEGO - WIELOFUNKCYJNA UEQ =
PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA UJ3 URA = PRZEŁĄCZNIK REGULACJI
RADIA UW6 = GŁOŚNIK,6 V2T = BAGAŻNIK PRZYCZEPNY,BAGAŻNIK,DACH,POWŁOKA
PROSZKOWA V3D = BAGAŻNIK DACHOWY - BEZBARWNY DACH,CZARNY VFE = ZDERZAK
PRZEDNI I TYLNY,LISTWA OCHRONNA,KOLOROWA VG2 = WOSK
ZABEZPIECZAJĄCY,USUNĄĆ W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA
KIEROWNICY W4Y WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO XA3 = OPEL
XQ5 = DLA HOLANDII Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ
POZOSTAŁYCH USŁUG Z0G = DLA HOLANDII Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H Z1Y =
FARBA,DWA POKRYCIA


Nikt nie pomoże?
szelka
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 sie 2015, o 14:48
Silnik: 1.6 Z16XEP

Mieszanie Castrol Edge z Magnatec

Postprzez warmbier » 7 wrz 2015, o 21:02

Witam. Ostatnio kupiłem Astre. Przed zakupem był wymieniany olej, niestety nie wiem na jaki Edge czy Magnatec. Zawieszka jest od Edge ale z drugiej strony wszystkie typy są przekreślone i zapisany jest tylko przebieg, data i 5W40. Czy oba te oleje można mieszać ze sobą gdy będę chciał dolać ? Jaka jest różnica między nimi ? (silnik 1,6 benzyna + świeżo założona instalacja LPG)
warmbier
 

błąd

Postprzez halopika » 13 wrz 2015, o 16:40

Witam wszystkich zainteresowanych.Dzis wyskoczył mi błąd 30200 i nie wiem co to oznacza dla mnie,na forum nie znalazłem tego błędu.Z góry bardzo dziekuje
halopika
Kierowca
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lip 2015, o 17:28
Silnik: 1.6 Z16XEP

Instalacja LPG

Postprzez rodin » 17 wrz 2015, o 13:02

Zastanawiam się nad montażem LPG do Astry 2 Kombi 90KM z 2002 , czy instalacja BRC Sequent 32 to dobre rozwiązanie ?
rodin
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 kwi 2015, o 17:06

Zapalajaca sie kontrolka Samochod z kluczykiem silnik14 16v

Postprzez Gorczek » 25 wrz 2015, o 18:19

Witam wszystkich jestem tu nowy wiec prosze o troche cierpliwosci.
Mam taki problem jadac samochodem zapala mi sie kontrolka samochod z kluczykiem i po 5 minutach jazdy gasnie obiawy sa takie ze traci troche mocy ma problem wkrecic sie na wysokie obroty jak kontrolka zgasnie w czasie jazdy to wraca wszystko do normy. Kontrolka zapala sie sporadycznie ale potem gasnie. Sprawdzilem blad metoda gas hamulec i kod bledu jest 112008 po sprawdzeniu okazalo sie ze jest to blad NIESZCZELNOSC KORPUSU PRZEPUSTNICY sprawdzilem wszystkie weze wokol przepustnicy i wszystko jest ok i dalej nieweim co moze byc przyczyna.
I
Niewiem co zrobic z tym fantem bo na codzien samochodem porusza sie moja zona i niechce dostac telefonu ze stoji gdzies w polu i niewie co ma zrobic.
Mechanik raczej odchodzi bo oni lubia wymieniac co popadnie i kasowac grobo.
Z gory dziekuje za pomoc.
Gorczek
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 wrz 2015, o 18:03
Silnik: 1.4 Z14XEP

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości

cron
stat4u